Váltás világos nézetre
-
-
égéstér
Dizájnerek testközelből
-
szentesi istván
Lemaradtál a V8-as Mesterkurzusról? Most megnézheted!
-
tuning autó
Miért életveszélyes a tuning autó
-
párizsi autószalon 2024
Könnyezünk, de letöröljük - TC Híradó 2024/10/19 [134.]
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
Tökéletes időutazás Trollhättanben
A kisebbik svéd autómárka, a Saab 2011-ben csődbe ment, és ahogy gyülekeztek a keselyűk a tetem fölött, egy ideig úgy tűnt, a gyári múzeum gyűjteményét is pénzzé kell tenni. Azonban Trollhättan város és két másik befektető összefogásával sikerült megmenteni a készletet, sőt még csak el se kellett költöztetni. És most nyáron alaposan bejártam az egészet.
Már a múzeum épülete is izgalmas, ez ugyanis egy korábbi gyártócsarnok, nagy légtérrel, híddarukkal. De nem autókat készítettek itt, hanem mozdonyokat: az itthon is legendás NOHAB működött itt régen. Egy kovácsműhelyt meg is őriztek a szomszédságban, engem azonban az autók jobban érdekelnek, márpedig a Saab gyűjtemény az 1-es számú prototípussal indul! És nem csak a szériamodellekből van itt mind - még a Saabaru és a Chevy Trailblazer alapú 9-7x is ott áll a parketten -, hanem számos koncepció, fejlesztési öszvér és robbantott ábrát helyettesítő autó- és motormetszet mutatja be a cég technológiáját. Imádnivaló az egész, pláne hogy a Saab, bár üzletileg végül bukás lett, amúgy egy csomó izgalmas megoldást adott a világnak. Úgyhogy hiába nincs lehetőség vezetni a gyűjtemény darabjait, csemegézni így is bőven van min.