- Magazin
- Szerelem
- lamborghini
- lancia
- abarth
- facel vega
- mercedes-benz
- de la chapelle
- lamborghini countach
- lancia aurelia
Későbbi Parkoló Parádékra jöhetnél ezekkel is
A korai Lamborghini Murciélago Luc Donckerwolke mesterműve, a versenyautóvá alakított R-GT pedig egy fantasztikus korszak ritkasága.
A hátsókerekes GT versenyautókból összesen 11-et épített a Reiter Engineering és az Audi Sport, ez pedig az American Le Mans szériában futott 2004-től.
Az 1057-ös számú karosszéria az immár kevésbé lefojtott V12-vel €700,000 - €800,000 eurót ér az RM Sotheby's szerint, mivel jelenleg akár az Endurance Racing Legends szériában is lehet vele csapatni.
Talán meg fogsz lepődni rajta, de ez az 1955-ös Lancia Aurelia B24S Spider America az akkor még Pinin Farina néven ismert Pininfarina műhelyéből nagyából ugyanannyit ér, mint a Murciélago R-GT.
1955 június 14-én gördült ki a gyárból, és a Piccolo-család gyűjteményének első darabja lett a hetvenes évek elején, tehát öt évtizede van egy garázsban, és mindene teljesen eredeti.
Amellett, hogy szép, készen áll a Mille Migliára is, miközben nyitott Aurelia B24S Spiderből csak 181 darab készült 1955-ben. Ez kívül Rosso, belül Pelle Chiara.
Megveszek ezekért az Abarthokért. Hivatalos nevén ez itt egy 1961-es Fiat-Abarth 850 Scorpione Coupé Allemano. Michelotti rajzolta, Carlo Abarth tuningolta, a torinói Allemaro pedig kalapált rá egy karosszériát.
A Fiat 600 padlólemezére építve kevesebb mint 200 coupé készült, ez pedig Amerikát is megjárta, mielőtt hazatért volna az olasz gyűjteménybe.
A 833 köbcentis motort 54 lóerősre húzta az Abarth, ezen pedig az Amadori fantasztikus 12-colos alufelnijei is rajta vannak. Úgy jó, ahogy van, a várakozások szerint mindössze €40,000 - €50,000 euróért.
Ez egy replika, mégis kívánatos, hiszen az eredeti alumíniumkarosszériás Lancia Aurelia B20 Corsa szériából elvileg egy sem maradt fenn. Ez a versenyzésre kész másolat üvegszálas, amúgy pedig egy 1953-as Lancia Aurelia B22 Berlinára épült.
Tehát mindene eredeti Lancia, a motorja pedig az első szériában gyártott V6-os, az 1991 köbcentis tripla Weber karburátorokkal.
2016-ban lett kész, 2019-ben pedig lenyomták vele a Giro di Siciliát is. Korai Lancia versenyautókkal élvezni a napsütést kivételes élmény, ez a replika pedig nem drágább, mint az Abarth, ami úgy kéne.
Más dimenzió ez az 1956-os Mercedes-Benz 300 Sc Roadster. Az Sc a 300-as platform továbbfejlesztett változata, melyet 1955-ben vezettek be. Ilyen kabrióból mindössze 53 készült.
A 6500090-as alvázszámú 300 Sc Roadstert egyszer már restaurálhatták, valószínűleg az Egyesült Államokban. Egy ideje viszont az Aurora kollekció része, így most Svédországból eladó.
Ami a belteret illeti, a Mercedes legjobb bőrei és rengeteg fa vár, mivel ez volt talán a gyártó legjobb korszaka, már ami a minőséget illeti. Rolls-Royce? Inkább ez.
A gyűjtők megvesznek érte, hiszen a korai Countach LP400 Periscopio áll legközelebb Marcello Gandini eredeti LP500-as prototípusához.
Csak 157 darab készült a Bertone klasszikusából, ez az eredetileg jobbkormányos 1977-es Countach pedig Rod Stewart garázsában landolt az ausztrál turnéja alatt, hogy aztán nála is maradjon jó 25 éven át.
Sokáig azért nem nézett ki úgy, mint egy normál Periscopio, mert az énekes az Egyesült Államokban megbízta az Albert Madikian Engineering nevű céget, hogy rakja rá a széles karosszériát, illetve vágjon rá egy targatetőt is. Stewart 2002-ben adta el, a következő tulaj pedig átrakatta a kormányt, majd jött a restaurálás a keskeny karosszériával. Most egymillió euró körül csattanhat majd a kalapács.
Ez itt a Facel II prototípusa, melyet a Facel Vega alapító Jean Daninos használt 1959-től. A francia autógyártó 1954-ben indult, majd a HK500-at és a négyajtós Excellence-t követően a Facell II-vel érte el a csúcspontját.
A 6.3-literes Chrysler Hemi V8-at használó prototípus kívül-belül fekete, és a Pont-à-Mousson négysebességes manuális váltójával szerelték. Érdekessége, hogy csak 1965-ben, tehát a Facel Vega csődje után regisztrálta a tulajdonos Jean Daninos.
Egyedi jármű, egyben a legritkább Facel II, mely technikailag két évvel korábban készült, mint a sorozatban aztán 183 darabban legyártott Facel coupék.
Megtippeled? Dehogy tippeled, egész nehéz. Viszont Honda motor hajtja.
330 P2 Junior a De La Chapelle műhelyéből, elvileg 1987-ből. A gyerekeknek szánt mini Ferrari versenyautó, Franciaországból, öt lóerős benzinmotorral.
Ugyanannyit várnak tőle, mint a Fiat-Abarth licitjétől. Drága játék, de persze ha valamiből ilyen kevés készült, annyi az ára, amennyit kifizetnek érte. Plusz cukiság.