Ez a Trabant a háttérben meghúzódó Gyurcsány-szál
Több mint 30 év alatt egy autónak igen színes előélete lehet. Ami az egyik tulajdonosnál hétköznapi rohangálós volt, az a mostaninál féltett hobbiautó, vagy csapatós versenyeszköz. A DKP-850-es Trabant viszont a felsoroltak közül egyik sem. Kampányeszköz volt és lett, véletlenül. Egyébként pizzafutárkodtak vele, Horvátországot is megjárta, hamarosan lejár a műszakija, de ezzel nincs vége 601 Special sztorijának.
- Ez a Trabant 601 először 2014-ben, majd tíz év múlva is kampányautó lett úgy, hogy ez csak véletlen egybeesés
- A két kampány közötti időszakban az autóval pizzafutárkodtak, rendbe rakták, esküvős autó is volt, valamint Horvátországot is megjárta
- A duplán kormányváltós Trabant ezután sem lesz az enyészeté, tulajdonosa hamarosan teljesen fel szeretné újítani.
Aki követi a Magyar Kétfarkú Kutya Pártot, láthatta, hogy beújítottak egy kormányváltós kormányváltós Trabantra. Az ötlet a tulajdonosé, Csabáé (nem a cikk írójáé) volt, aki azután írt nekünk autójáról, hogy kiderült számára, hogy pontosan ez a darab már volt kampányautó, méghozzá ugyanazzal a kormányváltós felütéssel 2014-ben.
Átlagos kezdet...
A DKP-850 rendszámú darab egy 1990-ben gyártott Trabant 601 Special. Magyarországon volt először forgalomba helyezve és azóta a hatodik gazdájának színesíti életét. Eredetileg mustársárga volt.
JSZP szerint a futásteljesítménye közel 70 ezer volt 2013-ban, ez 2016-ban túl is lépte a 70 ezret, majd 2018 után picivel több mint 11 ezer volt benne. De 2022-re már a 30 ezren túl van – ismét.
...majd jött a politika
Sokáig egy átlagos Trabant volt, majd jött a 2014-es kampányszezon, amikor a Demokratikus Koalíció bevetette kampányautónak. Az autó kiválasztása nem véletlen, hiszen egyrészt bejátszhatták, hogy ez egy duplán kormányváltós autó (végül csak egyszeresen lett az), valamint a DKP rendszám is pont kiadta a párt számára. Az autót a kampány utolsó napján is használták, a Népszava akkori tudósítása így számolt be a Trabantról és Gyurcsányról:
„»Trabanttal szállni élvezet« – énekelte az Andrássy út sarkán Gyurcsány Ferenc, amikor előző nap déltájban kiszállt a DKP rendszámú kormányváltós csotrogányból. A Demokratikus Koalíció (DK) elnöke vasárnap olyan Trabanttal járta a várost, amelyikre azt írták: dudálj, ha Orbánnak mennie kell. Az Andrássy út és a Nagymező utca sarkán sokan várták a volt miniszterelnököt, aki bevallotta, hogy az öreg járgány azért már gondot okoz neki. Reggel legalább húsz percig kellett szivatózni, hogy elinduljon, később a Jókai utcában segítőkész emberek tolták be, mert amikor kiszállt, elfelejtette kikapcsolni a világítást. Saját bevallása szerint ennek ellenére szereti ezt az öreg a járgányt, mert kormányváltós.”
A Blikk egyik videójában arról beszélt Gyurcsány, hogy a Trabantot bérlik, naponta 40 ezer forintért.
Sufnituning, új tulaj, pizzafutár, Horvátország
A választás lejárta után a matricák lekerültek a Trabantról, és Budafokra került. Mostani gazdája azt írta, hogy előző gazdája megvágta hátul a spirálrugókat, elöl kivett a laprugóból és csapágycsere is volt. Csabát ez nem zavarta, 2015 decemberében potom 90 ezer forintért megvette, ez volt az első autója.
A birtoklás első pár hónapja alatt kiderült, hogy hátul „szétesett a lengéscsillapító rendszer”, a laza rugó elöl kinyírta a bölcsőt, de a fékek is elfogytak. Ezeket a problémákat kijavíttatta az autó vételáráért, vagyis 90 ezer forintért.
Ezután pizzafutár autó lett a Trabiból, amit egy hónapig bírt, ugyanis kirohadt a hattyúnyak, így egy alapos lakatolás vette kezdetét. Ezután átlagosan napi 250 kilométert ment a Trabant két éven keresztül. Ez idő alatt olyan szépségek történtek vele, mint a spaniferes lengőkar. De Csaba eközben gyűjtött hozzá alkatrészeket, hogy rendbe tegye a 601-est.
Egyik negatív értelembe vett legemlékezetesebb napja az autónak az volt, amikor leszakadt a kipufogója, elszállt a kuplung, eldurrant mindkét fék és a műszakija is egy hónap múlva járt le. Csaba ekkor tette félre egy időre a Trabantot.
2018-ra viszont rendberakta, lefestette fehérre, ugyanis az esküvői autója lett – sőt, elmondása szerint annyira jó lett a Trabant, hogy Horvátországba is elutaztak vele, amit probléma nélkül teljesített. 2019-ben a Trabant kapott egy Twingo targatetőt.
2020-ban egy építkezés miatt melósautó is volt a Trabant, szerszámokat, melósokat, építőanyagokat is szállítottak benne, 68 darab viacolor is belefért.
Ismét kormányváltós a kormányváltós
Csaba idén pedig kitalálta, hogy MKKP kampányautót csinál a Trabantból a kormányváltós felütéssel. A párt szívesen fogadta, használják is. A harmadik ilyen megjelenésnél egy másik politikus mutatott Csabának egy képet, hogy ez az autó már volt kampányautó.
Ezt ő először nem hitte el, de utánanézve megbizonyosodott róla, hogy ez tényleg az az autó volt. A rendszámon kívül olyan ismertetőjegyeket ismert fel Csaba, mint az átfúrt rendszám, valamint az eredeti lökhárító.
A Trabant élete viszont nem ér véget a kutyapártos kampány végével. Pár hónap múlva lejár róla a műszaki, de Csaba egy teljes felújításba szeretne belekezdeni, hogy régi pompájában legyen a 601-es.