A Tokiói Autószalon legizgalmasabb és legfurcsább szerzetei
Amíg a Brüsszeli Autószalon inkább a pragmatikus, hétköznapi modellek játszótere, a Tokiói Autószalon mindig hemzseg az izgalmas, érdekes vagy akár meghökkentő járművektől. Legyen szó akár a legnagyobb gyártók új bejelentéseiről, akár tuningcégek furcsa kreálmányairól, igazi gyöngyszemeket találhatunk a hatalmas felhozatalban. Összegyűjtöttük hát azokat, amiket szerintünk – ilyen-olyan okból – mindenképp látni kell.
Daihatsu Mira e:S Turbo
A Daihatsu Mira egy hétköznapi, nem túl érdekes kei car, a Mira e:S Turbo láttán azonban azonnal birtoklási vágy ébred bennünk. A Daihatsu egyebek között sportosabb karosszéria elemekkel, BBS felnikkel és sportülésekkel dobta fel a csöppséget. Sőt, a 660 köbcentis háromhengeres motor még egy turbót is kapott, a CVT váltót pedig egy ötfokozatú manuálisra cserélték.
Az eredmény egy belépőszintű sportautó, ami a gyártó szerint a vezetés örömét hivatott mindenki számára elérhetővé tenni. Bár tömeggyártott változatról egyelőre nem esett szó, a modell teljesen gyártásérettnek tűnik, ráadásul egy verseny változata már korábban rajthoz állt a Japán ralin.
Nissan Skyline R32 GT-R EV
Folytassuk egy igazán megosztó modellel. Magunk sem értjük igazán, mi volt pontosan a Nissan célja a legendás Nissan Skyline R32 GT-R elektromos változatának megépítésével, de az biztos, hogy bőven adott beszédtémát a közvéleménynek.
A nehéz helyzetbe került japán gyártó mérnökei kukázták a világ egyik legjobb sorhatos motorjának tartott RB26DETT-t és a maga idejében rendkívül fejlett, elektronikusan vezérelt ATTESA E-TS nevű összkerékhajtást, helyettük pedig két 215 lóerős villanymotort, valamint egy 62 kilowattórás akkumulátort szereltek be.
A Nissan Skyline R32 GT-R EV teljesítménye így körülbelül 330 lóerőre hízott, de az autónak 367 kilós súlytöbbletet is cipelnie kell az eredeti, belső égésű motoros változathoz képest. A teljesítmény-súly arány így is hasonló a gyárihoz: annál 5,11 kiló jutott egy lóerőre, míg az elektromos kiadásnál ez a szám 5,45.
Liberty Walk Lamborghini Miura
A Liberty Walk tuningcsapatának munkáit csak őszintén imádni vagy szívből utálni lehet, köztes állapot nincs. Nemhiába hördültek fel sokan, mikor a brutális szélesítésekről, agresszív aerodinamikai elemekről és milliméterekben mérhető hasmagasságról ismert csoport egy Lamborghini Miura átépítésébe kezdett.
Az eredmény egy látványos, versenyautókat idéző külső lett, jókora első splitterrel és hatalmas hátsószárnnyal. Az autó alapvető formájához ezúttal nem igazán nyúltak, inkább csak feldíszítették azt a sok aerodinamikai elemmel.
A Liberty Walk csak a külső átalakításokra koncentrál az átépítései során, a technikához általában nem nyúlnak. A gyári 385 lóerős V12-es tehát ezúttal is maradt a régi. Mivel a vállalat több modellhez is árul átépítőkészletet, könnyen lehet, hogy a Miurához készült szett is megvásárolható lesz.
Mazda Spirit Racing Roadster 12R
A Mazda MX5-öt csak imádni lehet, így szomorú tény, hogy az erősebbik kiadást az emissziós szabályok miatt már nem kapni Európában. Ezek után még jobban fáj, hogy az apró kétüléses sportautó vagány különleges kiadást kap Japánban.
Az új modell teljes neve Mazda Spirit Racing Roadster 12R, és kizárólag a szigetország belpiacán lesz kapható. A 7 millió jenes (18 millió forintos) indulóárért 16 lóerővel erősebb, immár 197 lóerős motor, Recaro sportülések, Bilstein gátlók, Brembo első fékek és Sabelt övek járnak, az utastér egyes részeit (mint a középkonzol és a váltógomb) pedig Alcantara borítja.
A modell értékét tovább emeli, hogy csupán 200 példány készül belőle. Jó japán szokás szerint sorsolással döntik majd el, az érdeklődők közül ki kaphat vásárlói jogot.
A Porsche Copen
A japán tuningcégek egyik legszimpatikusabb tulajdonsága, hogy nem veszik magukat túl komolyan. Ennek eredményeként gyakran kapunk tőlük olyan kreációkat, amik mosolyt csalnak az arcunkra.
Pont ilyen az ESB Style műhelyéből érkező Coperche 811 GT-K is, ami első ránézésre egy bébi Porsche 911 RSR versenyautónak tűnik. Az aranyosan esetlen megjelenésű kreáció egy első generációs Daihatsu Copenként látta meg a napvilágot, amit szinte teljesen átépítettek. Az alkotók szerint az ajtókat kivéve az autó minden porcikáját kezelésbe vették. A legnagyobb kihívás az új, fix tető megépítése lehetett – hiszen a Copen gyárilag kabriónak készült.
Az építés néhány részletéről fotó is készült. Ezeket a fenti galériára kattintva nézhetitek meg.
Liberty Walk Nissan Skyline R32 GT-R Kaido Racer
A Liberty Walk másik kreációja a rendkívül sokszínű japán autós kultúra egy különleges szeletét ünnepli. A Kaido Racer stílust a 70-es évek végi, 80-as évek eleji japán versenyautók ihlették, melyek közül a Hasemi Motorsport KDR30 Skyline-ja a leghíresebb.
Ezek a gigantikus első splitterükről, óriási szélesítéseikről és szögletes karosszéria elemeikről ismert szörnyetegek kitörölhetetlenül nyomot hagytak a japán autós társadalomban, és rengeteg egyedi építéshez szolgáltak ihletforrásul.
A Liberty Walk Nissan Skyline R32 GT-R Kaido Racerje le sem tagadhatná, hogy ehhez a korszakhoz nyúl vissza, de egy csipetnyi modern ízt is hozzáad a klasszikus recepthez. Figyelemfelkeltő? Igen. Túlzó? Abszolút! De ennek a műfajnak pont ez a lényege.
Hyundai Ioniq 5 N DK Edition
A Hyundai Ioniq 5 N a legélvezetesebb elektromos sportautók egyike, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne továbbfaragni rajta. Bár már az alap változattal is gyönyörűen lehet driftelni, a koreaiak a Tokiói Autószalonon bemutatták az Ioniq 5 N új, kifejezetten kilinccsel előre autózásra kitalált változatát.
Az Ioniq 5 N DK Edition nevében a DK a Drift King rövidítése, ez pedig az autó alapvető célja mellett az élő legendára, Keiichi Tsuchiyára utal. A 68 éves japán ikon szinte egymaga teremtette meg a modern driftkultúra alapjait, ezúttal pedig az új Ioniq 5 N kiadás fejlesztését is segítette.
Az autó főleg a kezelhetőség és aerodinamika terén fejlődött. Ennek részeként szélesebb, de jelentősen könnyebb felnikkel, 6P Monoblock fékrendszerrel, valamint elülső splitterrel, oldalszoknyákkal és jókora hátsó szárnnyal dobták fel a mérnökök az alapmodellt, ami így 140 km/h sebességnél 93 kilogramm leszorítóerővel többet termel.
Aero Over Toyota Crown Sport-Ferrari Purosangue átépítőkészlet
Ferrarira vágyakozol, de csak egy Toyotára van pénzed? Semmi gond! Az Aero Over új átépítőszettjét pont neked találták ki.
A 2023 októberében bemutatott Toyota Crown Sport már a leleplezése után is azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy több részeltében is a Ferrari SUV-jára, a Purosangue-ra emlékeztet. Az Aero Over csomagjával tovább fokozható a hasonlóság, az eredmény pedig könnyen becsaphatja az avatatlan szemeket.
A karosszériaelemek önmagukban, a kerekek nélkül átszámolva 1,3 millió forintba kerülnek. Ezért új első és hátsó lökhárítót, diffúzort, egyedi emblémákat és átalakított kipufogórendszert kap a vásárló. Bár az átépítés után az alapot adó Toyota nem lesz erősebb, de így is csak tizedannyiba került, mint egy Ferrari Purosangue.