2014.03.29. 09:58

Egy elefántszürke téli napon, amikor az embernek az ágyból kibújni sincs kedve, és azt gondolja, minek a tél, ha nincs hó, a tejszerű ködből váratlan sajtóközleménnyel bukkant elő a postás. Egy szerszámgyártó cég új termékéről szólt.

Fűthető kabát?! Winkler már tárcsázta is a Makita számát, és senki sem telefonál úgy, mint Winkler, ezt a Mi jót tudsz mondani kormoránfos ügyben? kezdetű beszélgetések bizonyítják a legjobban. Illetve az, hogy pár nap múlva két legény már be is állított a szerkesztőségbe két fűthető kabáttal és bónuszként két ütvecsavarozóval.

Hű, három fokozatban állítható, há, majdnem egy egész napig bír fűteni, hö, majd jól leteszteljük! Aztán úgy jártunk, mint aki jégtörőt akart tesztelni idén. Hiába vártunk a kétcentis hidegre, nem jött. De amikor nulla fok közelébe ért a hőmérő, azért körbeadogattuk a szerkesztőség garázsban aktív életet élő tagjainak, és a lényeg ebből is kiderült.

Makitaság - Perkó Rudolf

Amikor először a kezembe vettem a fűthető kabátot, meglepődtem, hogy mennyire minőségi az anyaga. Leginkább a szélálló túrakabátokhoz hasonlítanám. Akku nélkül kifejezetten könnyű is, nem érezni benne a fűtőszálakat sem. Az akkuzseb a hátsó rész bal oldalán van, ami nem a legjobb hely. Egy részről nagyon elhúzza a súly a kabátot, másrészről könnyen bele is akad bármibe. Igaz, a behajtóval közös akku kialakítása és súlya miatt, sehol sem tudna észrevétlenül megbújni. A kabát fűtését egy hideg este próbáltuk ki a garázsban.

Sajnos nem hozta a várt élményt. Tényleg melegít, de nem olyan helyeken, és nem olyan intenzitással, hogy ennek értelmét látnánk. Deréktájékon egyáltalán nem éreztünk meleget, pedig ott tud igazán fázni, és felfázni is az ember. Jól esett utána beülni az autóba, a fűtött ülésekbe. Szót érdemel a fokozatállítás, és a visszajelzése, ami nagyon jól van kitalálva. Összességében, mint kabát egy jó termék, de a fűtést, főleg ezzel a behajtóakkuval kombinálva, nyugodtan kihagyhatták volna, és úgy jóval olcsóbb is lenne. Igaz, akkor talán elvesztené a makitaságát is.

Rudihoz hasonlóan éreztem én is. Tud hideg lenni a garázsomban, fázós is vagyok, ezért nagy reményekkel vittem ki magammal a csodaködmönt, viszont éppen a Rozi olajsártól dzsuvás belső szerveit kellett műtenem, ezért féltem, hogy túlságosan koszos lesz a tesztkabát az egyik első bevetésén. Ezért lecipzároztam az ujjait, mivel a fűtés amúgy is hátközépnél, illetve a középkorú férfiak úszóguminak nevezett testrészénél van elhelyezve.

Na, és pont ez a baj. Én a következő helyeken szoktam jellemzően fázni: lábfej, kézfej, karok, fejbúb. Ez ellen általában a következőkkel védekezem: zokni, kesztyű, kabát, sapka. Amikor dolgozom, a felgyorsuló vérkeringés aztán szép lassan átfűti a végtagokat, és úgy tíz fok körüli műhelyhőmérsékleten egy-két óra alatt beáll egy kellemes egyensúly. Nagy hidegben előveszek egy leselejtezett pufidzsekit és bedörzsölöm a kezem jéghideg vízzel, az felgyorsítja a felmelegedés folyamatát. Persze mindenki más, de nekem mellénytájt nem nagyon hiányzik a meleg.

Persze, érezni a meleget, még akkor is, ha alá veszünk egy pulóvert. Pár perc után vissza is vettem a legkisebb fokozatra, a többire talán a szibériai télben lehet szükség. De a kezem, lábam, fejem ettől függetlenül fázott - valahogy nem éreztem magam úgy, mint amikor a búbos kemence kellemes melegéhez kucorodik az ember.

A vicc az, hogy ettől függetlenül nem akartam kibújni belőle. Mondjon bárki bármit, ez egy igen minőségi cucc, amit az ember szívesen hord a testén. Jó tapintású az anyaga, szereléshez előnyös a színe, mivel nem látszik rajta a kosz, és úgy összességében jó benne lenni. A nagyobbik akkus, 18 voltos helyett létezik 10,8 voltos kivitel is, ami teljesítményre ugyanezt tudja, csak nem bírja egy egész napig, csak fűtési fokozattól függően pár óráig, viszont olyan kicsi az akkuja, mint egy Góliát elem. Az sokkal kényelmesebb, nem nyomja annyira az oldalunkat, ha nem fekszünk rá.

Csajozós kabát - Novoth Tibor

Nagyon könnyű viselet, jól szigetel, ugyanakkor szellőzik is. A fűtésére nem volt szükségem, nulla fok körüli reggeli hőmérsékletnél sem fáztam benne úgy, hogy alatta egy atléta és egy rövidujjú póló volt. A legjobban mégsem a praktikuma tetszett, hanem a megjelenése. Az akkumulátor behelyezése kissé kellemetlenné teszi a viselését a súlya és a helyszükséglete miatt. Összességében nagyon ötletesnek tartom, azoknak ajánlanám, akiknek télen kinti munkához szükséges egy olyan kabát, amiben könnyen lehet mozogni.

Csak azt tudom mondani, amit a makitásoknak, amikor érdeklődtek, hogy tetszik az áru: nagyon finom cucc ez a kabát, de igazából fölösleges bele a fűtés. Erre felvilágosítottak, hogy ez igazából egy geg: ha már kabátot árul a Makita, akkor legyen benne valami extra. Tessék, ilyen a japán humor.

Makita DCJ200Z fűthető kabát, működési idő
     
alacsony fokozat 12 óra
közepes fokozat 6,5 óra
magas fokozat 3,5 óra
     
ár kb. 60 ezer forint

Az oldalról ajánljuk

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

45 perce
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14