A gép, amiért neppernek állnék
Teszt: Banner P3 Start 1600A
Akinek autója van, előbb-utóbb abban a kellemetlen helyzetben találja magát, hogy lemerült az akkumulátora. Ennek oka lehet egy felkapcsolva hagyott fényszóró, de a hideg beköszöntével az öregebb akkuk is könnyen beadják a kulcsot. Ilyenkor három lehetőség van: betolni, berakni egy új akkut, vagy bikázni. Utóbbiról legtöbbeknek a benzinkutakon kapható vékony, könnyen széteső kábelek jutnak eszébe, pedig van sokkal elegánsabb megoldás is: a bikagép.
Olcsó bikázóból kettőt vegyél
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó.

Az első tulajdonsága, hogy nehéz: kis híján tíz kiló. Az lenne furcsa, ha nem így lenne, hiszen egy akkumulátort is magába foglal. Kicsomagoláskor három dolgot találunk a kartondobozban, magát a gépet, egy hálózati és egy autós töltőt. Nem kérdés, hova kell bedugnunk a gépbe, egyetlen hatalmas szivargyújtó lyuk tátong az eszközön. Tölthetjük konnektorról, vagy egy másik autó szivargyújtójáról.
Mielőtt használnánk, fel kell tölteni. Pirosan világít a led, ameddig tölt, utána zöldre vált. Én egy éjszakára hagytam a hálózaton, a kézikönyv szerint is 12 óra alatt tölti fel magát a teljes lemerülésből. Van egy kis kijelzője, amin a töltöttségi állapotot mutatja, de ez csak addig működik, ameddig nyomjuk a mellette lévő kis fekete gombot.
Rossz akku volt a Twingóban, ezt tudtam, de biztos, ami biztos alapon kipróbáltam, indít-e. Még a visszajelző lámpák sem égtek. Tudtam, ha így beindítja a Banner, engem megvett. A Twingo akkusaruja praktikus, műanyag kupakos megoldás, ami megkönnyíti, ha ki-be kell tenni az akkut (és nincs berohadva), de így igen kevés a fémfelület, ahova a csipeszeket szoríthatjuk. Kis játékkal odafértem a csipeszekkel a kupakok fém kivezetéséhez, de így igen kis felületen érintkezett a gép, ami tovább csökkentette az indítási esélyeket.
A csipeszek rögzítésénél akadt egy másik, kevésbé egyedi problémám is: rövidek a kábelek. Ha tíz-tíz centivel hosszabbak lennének, már le tudtam volna tenni a gépet a földre. Így végül a motortér szélén találtam stabil helyet neki. Bekapcsoltam a gépet a rajta található egyetlen tekerőgombbal ON állásba, majd beültem. A kulcs eltekerésére azonnal teljes erővel felvillantak a piktogramok. Indítottam, második fordulatra már ment is a kis egykettes. Az 1600 amperes indítóáramtól mondjuk ez el is várható.
Miután levettem a bikagépet a kocsi akkujáról, újra ellenőriztem a töltöttséget. Ha hinni lehet a visszajelzőnek, semmit sem merült. Boldoggá tesz, ha valami ennyire flottul működik, ezért a sikeren felbuzdulva rögtön birtoklási vágy ébredt bennem. Egy autónál azonban nincs sok értelme, mert egy csereakku sokkal olcsóbb, a Banner P3 Start Booster ugyanis 76 ezer forint. Olyanoknak viszont akiknek van okuk bikagépet venni, azt mondom ne hezitáljanak, szebbé teszi az életet.
A Becsületesnepper és a bikagép
Én egy éve használom nagy megelégedéssel. A debütálása egy háromliteres dízel X 5-ösön volt, aminek a környékén sem volt egyetlen amper sem. Meglepetésemre beindította, onnantól másképp néztem a készülékre. Arra kell figyelni, hogy használat után mindig tegyük rá a töltőre, és tartsuk is állandóan rajta. Ez meghosszabbítja az élettartamát, illetve bármikor használni tudjuk, amikor szükségünk van rá. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy használat után nem töltik fel, és hagyják teljesen lemerülni, ezzel egy idő után tönkre is teszik, ugyanúgy, mint az akkumulátort.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
