Több mint tíz éve kizárólag kesztyűben vagyok hajlandó szerelni. Annyira hozzászoktam, hogy már idegennek érzem a hideg szerszámacél tapintását, undorodom a bőrömre kenődő gépzsírtól, viszolygok a tenyeremen terülő olajtól. Mint egy idegen civilizáció űrtaknyát, olyan furcsa volt felkenni a kezemre a pr88 krémet, majd puszta kézzel megmarkolni imádott rozsdás vasaimat.

Marcipánillatú. Egyáltalán nem kellemetlen élmény bedörzsölni, könnyű kézkrémre hasonlít. Kell hozzá némi önuralom, hogy megvárjuk azt a pár percet, míg meghúz, és már nem érezzük annyira nyálkásnak a bőrünket, addig nem szabad semmihez se nyúlni. Azt ígéri a szer, esemény után pillanatok alatt megszabadulunk majd a kosztól. Amolyan folyékony kesztyű. Megelőző módszer, hogy ne utólag kelljen sikálni.

Szokni kell ezt is. A kesztyűtől is, mint minden, testünkre húzott védőrétegtől, először idegenkedik az ember, ügyetlennek érzi magát. A kézvédő krémnél az enyhén ragacsos érzést kell megszokni, ami fél óra múltán is még kissé rontja a közérzetet, viszont a kesztyűvel szemben a közvetlen érintésnek köszönhetően sokkal érzékibben lehet finom dolgokhoz nyúlni. Egy óra elteltével már nem a krém, hanem az olajos mocsokréteg lesz irritáló, ha az orrunkhoz, a telefonunkhoz vagy a fényképezőgéphez nyúlna az ember. Ezért most ki is maradnak az akciófotók – egyedül dolgoztam.
A krém teszteléséhez egy szovjet gyártmányú, kéthengeres légkompresszort szedtem szét amúgy, amit nemrég újítottam be, hogy javítsak a garázsom sűrítettlevegő-ellátásán. Kiderült, hogy szétmentek a hajtókarcsapágyai, melyeket nem tudom, hogyan fogok pótolni, de most nem is ez a lényeg. A kompresszor folyadékhűtéses, tehát nem csak olajsár és fémreszelék, de úgynevezett víz is került a bőrömre, ami problémás lehet.

A pr88 ugyanis úgy működik, hogy egy mogyorónyi krémet alaposan bedörzsöl az ember a bőr pórusaiba, a körmökre és a körömágyba, ahol lényegében impregnáló réteget képez a szer. Nem a fekete trutyik, hanem a kézvédő issza be magát a bőr barázdáiba, a munka végeztével viszont le kell mosni, elvileg tiszta vízzel. Vagyis a víz feloldja a védőréteget. Vétettem a szabályzat ellen, nem kerültem eléggé a vizet, de azt hiszem, ez így életszerű.

A lemosás elvileg olyan, mintha egy láthatatlan kesztyűt hántanánk, védőhártyát oldanánk le. Nekem a vizes maszatolás miatt ugyan használnom kellett zsíroldót, egy kis klasszikus Ultra Dermet, mert a sima vizes öblítés csak a szenny egy részét hozta le. Ahol nedves felületeken matattam az ujjbegyeimmel, ott elvegyült a kosz a védőréteggel, de egy átlagosan lelkes sikálás után meglepően tiszták lettet a kezeim – ha nem kapargattam volna a körmömmel, elmondhatnám, hogy makulátlanok. A szer működik, nélküle még tíz perc körömkefézéssel sem tisztultam volna meg ennyire.

Ettől függetlenül nem helyettesíti a kesztyűt. Amellett, hogy ki lehet bújni belőle kézfogáshoz, telefonáláshoz, fülvakargatáshoz, a kesztyű – vastagságától függően – mechanikai védelmet is nyújt. Egy félrecsúszott reszelőnél, kiálló csavarnál, fémszilánknál a legvékonyabb szerelőkesztyű is megóv a vágástól, horzsolástól, télen a hidegtől, flexelésnél a forró vastól.

Kesztyű nélkül viszont sokkal finomabban nyúlhatunk apró, érzékeny szerkezetekhez. Hármas anyát hiába próbálunk kesztyűben felkapatni a menetre a műszerfal mögött, hanyatt fekve, szitokszavakkal kísérve. Ilyenkor, meg például fényezésnél, csiszolgatásnál tökéletes megoldás a védőkrém: lehet simogatni a felületeket, de még a festéktől is megvéd. Olajcserénél viszont csak azoknak ajánlanám, akik élvezik, ha csupasz kézzel mocskolódhatnak.
A valamivel ötezer forint alatt kapható literes doboz elvileg 3-500 kezelésre elegendő, hobbiszerelés esetén évekig is kitarthat. Ha a legfeljebb egy-két napig használható vékony szerelőkesztyűhöz hasonlítjuk az árát, egy nagyságrenddel olcsóbb: esetenként tíz-húsz forintból megvédhetjük a kezünket a kosztól.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
