A csajozós
Szerszám szombat: Beta 3002, a műhely kobrája

Lassan, de biztosan aláfekvő-specialistává képezem magam itt, a Totalcaron belül. A hitvány, még burkolóknak sem ajánlott, műanyag, kék veszedelem után végre itt van egy rendes – bár korántsem hibátlan – darab. Ahogy a srácok a műhelyben hívják: a csajozós. Minden műhelyben biztosan van egy ilyen, abszolút szerves tartozék. Vagy a sarokban pókhálósodik, vagy rá van pakolva valami, vagy éppen fekszik rajta valaki. Aki használt már ilyet, az tudja, hogy a jó aláfekvő legfőbb ismérve a strapabírás.

A váznak bírnia kell – ha olyan - a nehéz testet, a csavarodást-hajlítást, a csapágyaknak bírniuk kell a – nem ritkán – terepjárást az apró, szétszórt, haszontalan és letört dolgokon, simán kell gurulnia minden irányba, és nem utolsó sorban a kárpitnak bírnia kell mindent, ami csak egy műhelyben ráfolyhat vagy ráömölhet, plusz ugye a tömése sem lehet gatya, hiszen ha hamar összezömül, minden lesz, csak kényelmes nem. Az aláfekvőt nyugodtan nevezhetjük a műhely csótányának, az igazi mindenes, akit csak akkor tudunk megbecsülni, amikor sok-sok év után ránézünk és meglepődünk, hogy jé, tényleg, ez még megvan, jó bolt volt.
A Beta 3002-es egy ilyen aláfekvő, és nem csak azért, mert az a márkaneve, ami, hanem mert láttam, hogy az Axiálnál aztán megkapják a kiképzést. Ha kell, akkor gond nélkül tolnak vele súlyos alkatrészeket (márpedig egy traktoron vagy cséplőgépen azért akad ilyen), és eléggé ki vannak használva, pedig mindenkinek saját, névre szóló ilyenje van.
A narancs-fekete Beta-színkombó eleve telitalálat, a szín kopásállósága magas, a srácok elmondása szerint jól bírja a gyűrődést az acélváz is, bár a hajlítás nem túl szép. A cél viszont szentesíti az eszközt, ennek elsősorban jónak kell lennie, és jó is. Nem egy kikönnyített cucc, de nem is hiszek annak az aláfekvőnek, amelyiket két ujjal meg lehet emelni. Ott valahol ki van spórolva az anyag. Ez a 3002-es 6,5 kiló, ami még pont nem teszi macerássá a manipulálást.

Ez a használt is finoman gurul teflonos csapágyain és gumikerekén, ráadásul az iránytartása is kiváló, a kárpitozása tartós, nem szakadt meg sehol, és könnyen is mosható. De a legnagyobb trükkje, hogy két helyen is ki lehet a keretből húzni egy sasszeg-párt, így egy mozdulattal kényelmes, háttámlás szék, illetve még eggyel később tökéletes sámli varázsolható belőle. Ilyenkor úgy néz ki, mint egy támadó kígyó, amelyik csak arra vár, hogy végre belemarhasson egy gépbe. És nem lóg, nem recseg, nem lötyög, egyszerűen csak bírja a nyúzást és kész.

Ami hibája van, hogy hiányzik róla a mágneses kis tálca, ahová a menet közben kitermelődött csavarokat, anyákat, alátéteket vagy a művelet közben használt szerszámokat rakhatnánk. Egy ilyennel kiegészítve szinte tökéletes lenne. Viszont ha abból indulunk ki, hogy 16 ezer forintért ezt jó eséllyel csak egyszer kell megvenni, akkor még így is elég jó befektetésnek tűnik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
