Mivel vigyem a bringám?
Számtalan módon lehet kerékpárt szállítani, leginkább tetőn vagy vonóhorogra rakható tartón. Előbbinél sokat kell emelni, zajos a csomagtartó, érzékenyebb lesz az autó az oldalszélre, és főleg a gyengébb autóknál tetemes a légellenállás miatti teljesítményvesztés. Bónuszként ha elfelejtkezünk a bringákról, elég csörömpölősen fogunk beállni megszokott parkolóházunkba, vagy egy faág segít leszedni a bringát, mint egyik kollégánknál. Esetleg, ha elég nagy a csomagterünk, betehetjük oda is, de akkor meg összekoszol mindent.
Így tedd a bringát az autódra
Milyen csomagtartót vegyünk a tetőre, milyet akaszthatunk az autó mögé és mindez mennyibe kerül? Segítünk a választásban.

A vonóhorgos megoldáshoz persze nem árt egy vonóhorog (milyen meglepő), és hogy ekkor ne akarjunk vontatni. Bár ebben az esetben is akad megoldás, például a vonóháromszögre rakható bringatartó, de az szélesebb autónál rontja a kanyarodási szöget, beleérhet a lökhárítóba.
Jelen esetben a Bosal Traveller II modellt próbáltuk rá egy vonóhorgos autóra. Ez kétbringás verzió, de létezik belőle három bringát cipelő variáció is. Igazi férfiakhoz méltón a használati kézikönyv mellőzésével kezdtünk neki a tartó összeállításának. A feltevéssel nem volt gond, a tartó maga nem túl súlyos darab (17 kg), viszont akár 60 kilónyi bringát is rá lehet rakni. Mondhatnánk, hogy manapság még a leggagyibb se nyom 18-20 kilónál többet, de ha mondjuk van egy elektromos rásegítős bringánk, ott az aksik miatt teljesen reális a 25-30 kg.
A tartó elég könnyű, jól kialakított fogantyúkkal, egy átlagos anyuka is rá tudja emelni horogra. A finombeállításhoz nem árt két ember, nekem is sikerült ferdén feltenni. Az első akadályt a lámpák okozták, de miután megfejtettük a kihajtás, elcsúsztatás sorrendjét, a rendszámtábla-tartó kifordítása már simán ment. Utóbbi egyébként megvilágított, így semmi akadálya a rendszám hátra tételének.
A rendszám esetében épp most úgy néz ki, hogy a jövőben elvileg akár az autó saját rendszámát is hátrarakhatjuk, bár lehet, hogy újra lehetőség lesz a plusz rendszámra, talán nem ennyi macerával. A vizsgán mindenesetre a Bosal Traveller II simán átmenne, az összes megfelelőségre vonatkozó matrica megvan rajta.
A Bosal talán a vonóhorgairól a legismertebb. Példánkban egy Astra H-ra való és egy Astra F-re felszerelhető horgot próbáltunk ki a Bárdi Autó webshopjából. Mindkettő csavarral szerelt, azaz a leszedéséhez szerszám kell. Ezt nálunk csak akkor kell elkövetni, ha beletakar a rendszámba (pl. Suzuki Swift), de külföldön sok helyen már kötelező leszerelni, ha nem használjuk.
A két vonóhorog függőleges terhelhetősége egyaránt 75 kg, ami miatt nem árt figyelni a rárakott vontatmány súlyát, de hagyományos bringákkal nem valószínű, hogy elérnénk a határt. A vontathatóság régebbi kocsihoz 1500 kg, az újabbhoz 1650 kg, a legnagyobb különbség a körítésben van. Míg az F Astrához elegendő pár drót a bekötéshez, CAN buszos autókhoz komplexebb elektronika kell, hogy együtt tudjon működni a vontatmány (vagy jelen esetben a tartó) elektronikája a rendszerrel.



Egy CAN buszos autóra a vonóhorog felszerelése 30-40 ezer forint + a műszaki + a papírok, emiatt érdemes eleve műszaki vizsga környékére időzíteni a felszerelést, olcsóbban megúszhatjuk. A vonóhorog és a vezetékezés, elektronika jelen esetben 41 681 forint a régebbi modellnél, 76 ezer a CAN buszos Astrára. A bemutatott tartó 137 ezer forint, a régebbi Traveller 119 900 forint, míg a hárombiciklis modell 179 990 forint.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
