Erre valóban mondhatjuk, hogy pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, mert ebben a mérésben tényleg volt fordulat. A hitelesített teljesítménymérő padon a korábban jelentkezett olvasók autóit mérjük meg az Autokorbelnél. A sorozat első epizódjában elmondtuk, hogy mi ez, és mivel több mint kilencszáz érvényes jelentkezést kaptunk, most nem fogadunk újabbakat. A kirobbanó érdeklődésnek nagyon örültünk, és további méréssorozatokat is tervezünk, figyeljétek az Erőmérőt!

A mai főszereplő ugyan nem egy Type-R modell, ahhoz kicsit utcai, de azért van annyira sportos és különleges, hogy a technokratáknak és az örömautózást kedvelőknek egyformán megdobogtatja a szívét.
A hatodik generációs, békalámpásnak is nevezett Civicben a csúcsot jelentette ez a 160 lóerős 1,6-os motor, amely 1996-ban igen nagy durranásnak számított. Nem csak a különlegesen magas literteljesítménye miatt, (kb. 100 lóerő / liter) hanem a széles használható fordulatszám-tartománya miatt is.
Ha szétnézünk a korabeli kínálatban, látni fogjuk, hogy a Civic VTI négyhengerese valóban különlegesnek, szinte már versenymotor-szerűnek számított. A mindig a hot-hatch kategória megteremtőjének tekintett Volkswagen Golf GTi-je akkoriban 150 lóerős és kétliteres volt, de a VR6-os változat is csak 172 lóerőt tudott kihozni 2,8 literből, 5800-as fordulaton. Különös, hogy éppen ott kezd el jól tolni a Civic VTi, ahol a hathengeres Golf már ledadog. Hasonló a helyzet a Fordnál is, még az Escort RS2000 kétliteres motorja is csak 148 lóerős volt, 6000-es fordulaton, 6400-nál elektronikus leszabályzással. A sima XR3i pedig még ennyit sem tudott.
A Honda blokkja változó szelepvezérlésével lóg ki a sorból (VTEC), amellyel megoldották, hogy a fordulatszám-tartomány alsó felében is legyen nyomaték, de ne fogyjon el az erő 6000-nél sem. Ez óriási bravúr volt a múlt században, noha tudjuk, hogy a változó szelepvezérlés nem új keletű dolog, és európai találmány.
A változó szelepvezérlés itt nem más, mint a szelepek hosszabb idejű és nagyobb áramlási keresztmetszetet biztosító nyitása kb. 5000-es fordulat felett. Ennek műszaki megoldása viszonylag egyszerűen megy végbe, amikor a fordulat elér egy bizonyos értéket, az olajnyomás aktivál egy olyan himbát, amely a vezérműtengelyen egy magasabb, agresszívebb profilú bütykön fut, így a szelepek működtetését az veszi át. Ez stabilan és megbízhatóan működik, tehát egy további piros pont a Honda ellenőrzőjében, hogy ez a motor nemcsak sportosan forgós, hanem nagyon jól is bírja a strapát. Megbízható, erős és szinte a kezdetektől gyermekbetegségektől mentes.
Ahogy azt viccesen mondani szokták, ennek az autónak csak a saját tulajdonosa az ellensége, esetleg még a korrózió. Ha kicsit figyeltek rá, megfelelő olajat kapott és időben, a motor jól bírja, a karosszéria kicsit több törődést igényelt az átlagosnál, de az sem vészes.
Mégis, lassan elfogynak az utakról a VTI-k, pláne az olyan szép, gyári állapotú darabok, mint a mérésben szereplő autó. Eredeti fényezés, gyári futómű, nem volt még lezúzva sehol.
Viszont most minket leginkább a motor érdekel, az, hogy mit tud a jó állapotú Honda VTi 153 ezer kilométer után? Az is érdekes kérdés, hogy mit látunk majd a nyomatékgörbén 3000-es fordulat környékén, mert a maximum, a 150 newtonméteres csúcsnyomaték az egekben, 7000-es fordulaton jelentkezik. Ez azt jelenti, hogy ha a városban, ötvennel megyünk, akkor gyorsítás előtt hármat vissza kell kapcsolni? Vagy megoldja az alsó fordulati nyomatékot a változó szelepvezérlés?
Nézzétek meg a mérést, tanulságos!
Ha pedig tetszett és további érdekes autókat szeretnétek megnézni, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára.
Az erőmérő korábbi epizódjai
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
