A Honda, amely kilépett a Ferrari árnyékából
Totalcar Erőmérő: Honda NSX – 1991.
A Totalcar Erőmérő különkiadásában nem az olvasók autóit hanem általunk kiválasztott tuning autók teljesítményét mérjük meg az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, a lényeg nem változott, azonban most mi kértünk meg pár érdekes autót, hogy megnézzük mit tudnak valójában, sikerült-e a tuning.

Szupersportautó a proletariátusnak
A Ferrari a világ legjobb sportautója – bizonyos kategorizálás szerint. Ez többet tud, mint egy Ferrari: nem féltjük annyira.
A Honda NSX tervezése egészen 1984-ig nyúlik vissza, ugyanis ekkor bízta meg a Honda az olasz Pininfarina stúdiót egy Honda HP-X munkanevű sportkocsi vonalainak megrajzolására. Aztán a tervezőcsapat nevet változtatott, a kezdeti NS-X (New Sportscar EXperimental) később NSX betűkben véglegesedett.
Ekkor a Honda legsportosabb modellje a Prelude volt, ami leginkább az Accord családi autóból vett át sok dolgot. Voltak sportsikerek, de igazán senki nem kötötte a márkát a sporthoz, utcai szupersport autóhoz pedig biztosan nem.
Az NSX célja egy utcán használható, nem túl nyűgös fenntartású, jól árazott sportkocsi, amely méltó ellenfele az akkori Ferrari 348-nak. Ilyen utcán is jól használható sportkocsi valójában csak a már hangosan átdolgozásért kiáltó, még léghűtéses Porsche 911-es volt. Az NSX-szel akartak betörni a szegmensbe, és ezért meg is tettek mindent.
Egy dolgot azonban kihagytak, nem fordítottak rá nagy figyelmet: ez a marketing. Azt gondolták, hogy a felsőfokú, hibátlan mérnöki munka elegendő lesz, de a Honda helyből rajtolt abban a mezőnyben, ahol a többiek más évtizedek óta futnak. Ezért aztán dacára minden mérnöki bravúrnak, az NSX nem lökte le a Ferrari 348-ast vagy a 911-est a dobogóról, 2005-ben be is fejezték az első generációs NSX gyártását.
Pedig az NSX tényleg mindent tartalmazott és mindent elkövettek műszakilag, hogy azonos ligában tudjon játszani egy Ferrari 348-assal, sőt bizonyos tekintetben korszerűbb is volt.
A legmenőbb tervezőiroda által rajzolt formát egy, a modellnek épített külön gyáregységben szerelték össze olyan szerelők, akiknek már korábban volt közük a motorsporthoz. Az egész autó alumínium karosszériás, a motorblokk szintén könnyűfém, tömege mindössze 102 kiló.
A blokk belsejében egy ellensúlyozott, könnyű főtengely forog, amelyhez titán hajtórudak kapcsolódnak, a dugattyúk nagyon laposak, kovácsolt alumíniumból készültek, oldalukon teflon bevonattal. A dugattyúgyűrűk nagyon vékonyak, kis súrlódású acélból készültek.
A szelepvezérlés változó, a Honda VTEC rendszere itt még csak állásos szabályzással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egy bizonyos fordulaton, terhelésnél átkapcsol, nem pedig folyamatosan változik.
A mérésen szereplő autó kapott pár módosítást: Taitec GT-009-es kipufogót, Prospeed Hi-Flow kisebb fojtású katalizátort, valamint stage2-es, hegyesebb vezérműtengelyeket. Ezeket a módosításokat az előző tulaj csinálta meg, és állítólag 330 lóerősnek mérték a háromliteres, első generációs NSX V6-ost.
A mérés kis problémával kezdődött, mert az autó annyira alacsony az alátett KW sportfutóműnek köszönhetően, hogy amikor a talp besüllyedt a mérőgörgők közé, a küszöb majdnem leért. Ezért aztán az elejét ki kellett kicsit emelni, így tudtuk mérni, ez az oka, hogy kicsit orrmagasan áll az NSX orra.
A méréskor a motornak már kis fordulaton is nagyon szép hangja volt, de az 5000-es fordulat felett történteket a nehéz volna leírni. Mindenképpen nézzétek meg a videót, tekerjétek fel a hangerőt, mert bár a helyszíni élményt nem tudja visszaadni, de azért érzékelteti! A 8000-et forgó Honda a Totalcar Erőmérő-sorozat fordulatszámbajnoka. Volt már 7500 és 7800-as csúcsérték is, de percenként 8100 fordulat még soha, ráadásul ez egy hathengeres motor, így fordulatszáma még magasabbnak tűnik a négyhengeresekhez szokott fül számára.
Szinte mellékes az NSX csúcsteljesítménye, ez a mérés mindent vitt a hangulatával, így számomra ez az epizód a szubjektív első helyezett eddig. Azt is érdemes megnézni, hogy egy nagy fordulatú, nagyon széles tartományban terhelhető motor ez, mégis mennyire szépek, egyenletesek a jelleggörbéi, micsoda mestermunka a tervezés, a konstrukciós kialakítás. Szerencsére az utólag beépített tuningalkatrészek sem tették tönkre - ez sem kis dolog ezen a mérnöki szinten - hanem fokozták a teljesítményt.
Az NSX-et nehéz lesz felülmúlni, de megpróbáljuk. Ha látni akarjátok a folytatást, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára. Ebben a hónapban a március 23. és 25. közt zajló Automobil és Tuning Showra készülünk, ezért a jövő héten is egy különleges tuningolt autóval várunk mindenkit.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
