A Totalcar Erőmérő sorozatában nem először tekeri meg Ford Focus ST a pad görgőit az Autokorbelnél. Többször leírtuk már hogy mi ez a sorozat, népszerűvé is vált az Erőmérő, köszönjük a sok biztatást!

Tudjuk, hogy volt már Focus ST, ráadásul pont ilyen évjárat és pont ugyanilyen kék. Viszont ez az autó igazolhatóan 103 ezer kilométert futott és lényegében teljesen gyári, nincs chiptuning, nincs direktszűrő, csak egy maximális teljesítményt nem növelő, másik lefúvószelep (blow off valve, -BOV) a turbónak.
Az autóban a Volvótól származó 2,5 literes öthengeres motor van, turbófeltöltővel, töltőlevegő hűtővel, és valójában mentesen minden újkori trükktől, különlegességtől, ez még egy klasszikus motor. A gyári 225 lóerő egyáltalán nem sok egy 2,5 literes blokktól, nincs túlfeszítve, ráadásul van 2,5 liternyi lökettérfogata, nem kell változó geometriás turbó, nem kell két turbó, lesz alul is nyomaték és fölül is lesz ereje, nem kell kétségbe esni.

A Focusnak már az első szériája is sikeres volt, nagyon jól hangolt futómű, méretes utastér, hamar kedvenccé tette a modellt a piacon. Az első sorozat legerősebbje az ST170-es volt, ez egy kétliteres szívómotor volt. A második sorozatban az ST már 225 lóerőt tudott, ezzel az öthengeres, Volvótól átvett, kissé átdolgozott motorral. És ebben van a varázsa. A mai downsizing-korszakban, turbókkal erősen megfújt kicsi motorokkal szerelik a sportváltozatokat is, amelyek papíron nagyon szép adatokat tudnak produkálni, de a való életben azért nem tudják ugyanazt az élményt nyújtani, mint tíz évvel ezelőtti társaik. Ezek nem csak hitviták, megvan a műszaki magyarázata a nyomás nélkül ébredő nyomatéknak, a jobb gázreakciónak, a könnyedebb felpörgésnek. Talán az NEDC-ciklusban mért fogyasztásban jobbat produkál az autó, de a való életben ebben sem lehetünk biztosak. Ami biztos, hogy kevésbé környezetszennyezőek az új motorok.

A mérésre érkezett Focus ST nagyon szép állapotú autó. Ez a kék szín határozottan jól áll neki, nem volt bucira törve, nincs benne félmillió kilométer, nincs szétrúgva, mindig volt gazdája. Ehhez jön a Focus ST általános jósága, a jól hangolt futómű, a príma, erős és karakteres motor, az utastér minősége és mérete, nem csoda, ha többen el tudnánk képzelni otthon a garázsunkban.
Én határozottan hiszem, hogy sokan vagyunk így ezzel és ezeknek a hot hatch-eknek lassan, de biztosan fel fog kúszni a piaci értékük, mert egy olyan kor képviselői, ami már nem fog visszatérni és akárhogy is nézzük, alig van belőlük a piaci kínálatban elérhető, használt példány. A Focus ST-t el tudom képzelni pár év múlva értékes sportos youngtimernek és az oldtimerkort is meg tudja élni, ha nem törik rommá, és kicsit vigyáznak rá.

A mérés előtt beállítottuk a ventilátorokat, hogy elég menetszelet biztosítsanak a töltőlevegő-hűtőnek és megkezdtük a mérés. Amikor a motor terhelést kap, kicsit mélyebbé válik a hangja, ettől még jobban kijön a karakteres öthengeres hang, és látszik ahogy nekifeszül a görgőknek.
A mérés végén elemeztük az eredményt, tanulságos a görbe alakja is, mert egészen nagy tartományban a maximális teljesítmény közelében van. Ez pedig azt jelenti, hogy széles tartományban erős és jól húz, nem pedig megindul és rögtön leszabályoz vagy elfogy. Jellemzően az ilyen karakterű, lapos görbés motorokat erősebbnek érezzük, és nagyon jó őket vezetni.
Hogy megvan-e a gyári 225 lóerő a mérés végén kiderül, nézzétek meg a videót.
Ha pedig jónak találjátok ezt a sorozatot, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, érdekes mérések jönnek még.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
