Mérőpadon az eladhatatlan Toyota
Totalcar Erőmérő: Toyota Camry V6 GX
Nagyon kedvelt lett a Totalcar Erőmérő sorozata, dolgozik a profi és hitelesített mérőpad és megdolgoznak az autók is az Autokorbelnél. Sokszor elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki azon olvasóink autóit, akik a sorozat indulása után két héten belül jelentkeztek, mielőtt a lehetőséget lezártuk. Ezúttal egy V6-os, japán klasszikus limuzin kerül fel a mérőpadra.

A Toyota Camry VX10-es változatának valójában Amerika volt az igazi piaca. Oda próbálta pozicionálni a gyártó és nagyon sikeres is lett a helyi háziasszonyok körében. Igen, nem tévedés, ez a modell az ottani besorolás szerint mid-size sedan, így leginkább második autónak veszik.
Írtunk már a Camry-ről valamiféle használt tesztet, de ennél még érdekesebb, hogy a mai Erőmérőben látható példány is szerepelt már a Totalcaron, amikor az előző gazdája elmesélte, hogy potom pénzért sem tudja eladni, pedig rengeteget költött rá. Nincs ezen mit szépíteni, a háromliteres hathengeres benzinmotorral szerelt Camry nem a legnépszerűbb Toyota itthon és Európában sem. Ennek megfelelően az Erőmérő mai főszereplőjét is hiába hozták rendbe az utóbbi években és készültek vele veteránvizsgára, nem tolongtak érte a vevők, így a mostani tulajdonos nyomott áron meg tudta venni.
1,4 milliót költöttem rá, 700-ért sem jön a vevő. Mi a baj?
"Selymesen jár a V6-os benzinmotor, ráadásul ez a példány kézi váltós, nem automata és rengeteget költöttem rá. Hirdetem, de nem csöng a telefonom. Miért?"

Leginkább ismeretlensége és nagy motorja miatt nem talált vevőre a Camry, mert egyébként igazán megbízható és európai, még inkább magyar szemmel nézve már-már prémiumautó. Persze azért tegyük hozzá, hogy az 1994-es viszonyokhoz képest, hiszen ma már mások az elvárások. Ha egy mostani prémiumautó-vásárló néz bele a nagy Toyotába, egy túlméretes Corollát lát bőrülésekkel és nagy motorral.
A Camry orrában található 3VZ-FE kódú 2958 köbcentis öntöttvas blokk a típus születésénél korábbról származik, de mielőtt elfoglalta mostani helyét, dupla vezérműtengelyes alumínium hengerfejeket kapott. A vezérműszíj csak a szívószelepekhez tartozó tengelyeket hajtja, így rövidebb lehet, a kipufogó oldali vezérműtengelyt pedig a tengelyek körülbelül felénél lévő fogaskerék hajtja át. Ez ritka és szokatlan megoldás.

Vicces, hogy eredetileg kimondottan kisteherautóba tervezték a V6-ost, a Camrybe ezért csak úgy fért be, hogy tizenöt fokkal hátradöntötték. Így aztán a keresztben álló hathengeres hátsó hengersorában rémálom a gyertyacsere.
A motor amúgy nagyon megbízható, alig találni két azonos motorhibát a netes források közt, pedig már bőven húsz évesek ezek a még lábon lévő példányok és általában több százezer kilométert teljesítettek. A motor eredeti rendeltetése ellenére furcsa a hangolása, hiszen a maximális 185 lóereje 6000/perc fordulatnál jelentkezik, de simán elforoghat 6800-ig is.

A nyomaték papíron 264 Nm és 2500-tól 4000-ig rendelkezésre áll, ami már jellemzőbb a kisteherautós konstrukciókra.
A gyár által megadott számokból látszik, hogy a Camry motorja nem holmi agyonhúzott, kiélezett, visító V6-os, inkább megbízható igásló. Három literből 185 lóerő elég szerény, és nem volt kiugró érték a maga korában sem.
Ennél is kijózanítóbb, hogy a hiába a hat henger, a konstrukciónak kicsit semmilyen karaktere van. Ez az eminens diák dolgozata: nincs benne hiba, és épp csak annyit mutat a képességeiből, amennyi szükséges, sehol egy grammal vagy egy ötlettel több. A tervezők minden részletében igyekeztek észrevétlenné csiszolni a motort, így nincs emlékezetes hang, nincs kopogás, nincs rezonancia és nincs semmi extra dolog körülötte.

Mindez nem csak elmélet, hiszen a több mint húszéves Camry a mérés során is pontosan ilyen volt: csendesen indult és terhelés alatt sem változott meg selymes orgánuma. Mintha nem is egy belső égésű motor lenne, hanem egy kicsit ércesebb villanymotor.
A kirajzolt görbék is beleillettek a képbe, semmi beszakadás vagy megindulás, szinte vonalzóval rajzolták őket. Viszont a teljesítményen, de főleg a forgatónyomatékon meglepődtünk, nem erre számítottunk. Nézzétek meg a videót a további részletek még beszédesebbek!
Ha tetszik a hetente jelentkező Erőmérő sorozat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert rengeteg érdekes autó jön még. Hamarosan sokat futott és lenézett olasz gépekkel folytatjuk, hogy lássuk, mi igaz a rengeteg előítéletből.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
