Az Alfa Romeo most bizonyított
Totalcar Erőmérő: Alfa Romeo 156 2.5 V6 – 2002.
Megint egy csodálatos, de megosztó youngtimer állt a mérőpadra. A hitelesített és professzionális teljesítménymérő padon a korábban jelentkezett olvasók autóit mérjük meg az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, az olvasók jelentkezhettek a mérésre, most egy V6-os 156-os Alfa állt a görgőkre, mi pedig beleszerettünk.

Minden mérés érdekes, még nekünk is, pedig már több mint ötven epizódnál járunk az Erőmérő sorozatban. Érdekes volt a Trabant, ahogy érdekes volt a Maserati is. Némelyik autót egészen megkívánjuk, már ezen sem csodálkozunk, a mai epizód főszereplőjébe viszont konkrétan beleszerettem.
A mérésen résztvevő autó egy Alfa Romeo 156 2,5 V6 volt, 2002-ből. Mindannyian egészen jól ismerjük a típust és a motorját, és mi is hallottunk róla szépeket és rosszakat is. Az Alfa tipikusan az az autó, amit mindenki szid, akinek nem volt, akinek pedig volt vagy van, általában szereti, szerette. Senki nem tagadja, hogy nem egy Toyota megbízhatóságú autó, ennek ellenére igazi rajongótábort szerzett a márka, talán nem véletlenül.

Ebben az autóban ráadásul V6-os motor volt, amely Busso-motorként él a köztudatban, mert az ősét Giuseppe Busso olasz mérnök tervezte még a hetvenes évek elején. Aztán 1993-ban kapott négyszelepes hengerfejet és persze ezer más módosítást, és így szerzett hírnevet.
Az EVO Magazine 2011-ben a legjobb hangú hathengeres motornak választotta ami teljesen érthető, mert bár szépen szól egy M50-es sorozatú BMW hatos is, de ennek a V6-osnak nincs párja.

A konstrukció egészen egyszerű: semmi változó szelepvezérlés, semmi turbó vagy kompresszor, van viszont jól kiegyensúlyozott forgattyús mechanizmus, négy vezérműtengely és fém mindenhol. Nincs műanyag motorburkolat, és a szívócsövet, illetve a gyűjtőt próbálták a lehető legszebbre formázni. Sikerült is, egy igazi klasszikus kinézetű V6-ost látunk keresztben a motortérben.
Igazán nincs probléma a hathengeressel, csupán kisebb, de főleg elhanyagolásból származó meghibásodásokról hallani, de nem jellemző egyik sem. A mérésre érkezett Alfa 156-os szép, megkímélt autó volt, motorja is nagyon szépen járt alapjáraton, és minden beindításkor mordult egyet a gyári kipufogón keresztül, így azonnal hallani lehetett, hogy nem közönséges négyhengeresről van szó. Ez az a hang, amit a mai autókból már hiányolunk, és ez az, amit lehetetlen mesterséges hanggenerátorokkal pótolni.

Az érzés csak fokozódott a mérés során: amikor a V6-os megkapja a terhelést és emelkedik a fordulatszáma, egyre jobb lesz a tónusa, egyre szebben énekel és gyönyörű görbéket rajzol. Ha megnézzük az adatokat és a maximális értékekhez tartozó fordulatokat, azt gondolhatnánk, hogy ez egy sportos, alul gyenge motor. Az első állítás tévedés, ugyanis - bár a motor határozottan 4500 és 6000 közé van hangolva, a 3000/perc alatti tartományban sem erőtlen, hiszen 2,5 literes. A második megtévesztő dolog a gyárilag megadott 192 lóerőhöz tartozó 6300-as fordulatszám. Ez sem kevés, de a motor majdnem 6900-nál adta le a maximális teljesítményét, és a leszabályzása 7200-nál jött el. Hirtelen mondjatok egy másik V6-ost, ami 7200-ig forog! Honda NSX? Oké, még egyet! Lehet, hogy sikerül, de ilyen hangja nem lesz.
Nézzétek meg a mérést, a görbék alakját, és hallgassátok az Alfa Romeo hangját! Ez volt az első autó az Erőmérőben, aminek a mérése után elkezdtem böngészni a hirdetéseket, hogy lássam, lehet-e ilyen autót szerezni emberi áron.
A privát listámon a hathengeres Alfa 156 mérésének biztos helye van a dobogón. Ha nektek is tetszett és további érdekes autókat szeretnétek látni az Erőmérőben, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
