A Becsületesnepper örök tippje
Totalcar Erőmérő: Honda Jazz – 2004.
A Totalcar Erőmérő sorozatában profi teljesítménymérő padon vizsgáljuk meg olvasóink autóit. A méréseket az Autokorbel műhelyében, hitelesített eszközzel végezzük, az autókat pedig többnyire a sorozat indulásakor összegyűjtött regisztrációk alapján válogatjuk. Ezúttal a használtautó-piac népszerű mindenese, a Honda Jazz második generációja áll a görgőkre.

Nincs olyan, hogy legjobb autó, hiszen autót a céljainkhoz választunk, és a célok különbözősége miatt a választások is egyéniek. Számos esetben a Honda Jazz a legjobb választás, így nem csoda, hogy vásárlási tanácsadónk, a Becsületesnepper is annyiszor ajánlja, hogy már viccelni is szoktunk ezzel. Neki autókereskedőként az ügyfél elégedettsége a fontos, és a Jazz vevői általában nem csalódnak. Persze aki hetente kétszer megy Budapestről Münchenbe, nem a kis Honda lesz az ideális autó, országon belül sokunknak megfelelő lenne.
Nem véletlenül lett a Jazz Európa-szerte annyira népszerű. Praktikus, megbízható és csinos, tőlünk nyugatabbra gyakori második autó, itthon még egyetlenként is sokan használják nagy és jól variálható beltere miatt.
2001-ben jelent meg, de valójában semmi köze az azonos nevű, nyolcvanas évekbeli elődmodellhez, karosszériája és motorja is teljesen megújult, csak a neve maradt. A koncepciója közös csupán, és ez már a motor tervezésénél is tetten érhető: egyszerű, sallangoktól mentes, megbízható 1,2-es, hengerenként kétszelepes blokk mindkét autó orrában, ám tesztünk szereplőjében már egy 1.2 S i-DSI nevű konstrukció volt, melynek nevében a Dual Sequential Ignition (DSI) dupla gyújtásra utal.

A viszonylag egyszerű égéstérben két gyertya gyújtja meg az üzemanyag-levegő keveréket, így nem csak a károsanyag-kibocsátást tudták lejjebb szorítani, de a két különböző gyújtástérképpel és a két pontról indított égéssel meg tudták előzni a kopogásos égést is, a magas 10,8:1 kompresszióviszony ellenére. Ennek folyományaként a motornak egészen jó a fogyasztása, karaktere is illik az autóhoz, nagyon jól használható a hétköznapokban.
A lánccal hajtott vezérműtengely felett himbatengely helyezkedik el, amelyen a hengerenként két szelepet nyomkodó himbák kaptak helyet. Ezzel az elrendezéssel biztosították, hogy a hengerenként két gyújtógyertya a blokk egyik és másik oldaláról férjen el. Kinézetre olyan az égéstér, mintha hengerenként négyszelepes motoré lenne, de két-két hiányzó szelep helyén gyújtógyertyát találunk. A hengerfej egyébként keresztáramú, az egyik oldalán belép a levegő, az a szívóoldal, másik oldalán a kipufogósor.

A kis Honda motor érdekessége még, hogy a szelephézagokat bizonyos időközönként állítani kell, nem hidraulikusak, ez a Honda konzervativizmusára utal, azonban a nagyszerű anyagminőség miatt nem kell sűrűn hozzányúlni. A Jazz használttesztjét, ahol összevetettük következő generációval is, itt olvashatod.
Ez mind nagyon szép, de mit tud a motor a padon? A 6000/perc fordulat alatt jelentkező 78 lóerő nem a világ teteje, azonban a motor karaktere így jó, így tud a kis lökettérfogatú négyhengeres nyomatékosan viselkedni az alsóbb tartományban. A maximális 110 Nm-es nyomaték már megjön 2800-nál, a gyári adatok azt sugallják, nem kell pörgetni, így is dinamikusan mozog a kis Honda.

A mérés után meglepődve néztük a görbe alakját. A nyomatékgörbe olyan, mintha középtartományban a változó szelepvezérlés állna át, de ilyen nincs a motorban. Az is lehetséges, hogy a gyújtástérkép váltása okozza a görbe alakot, azonban a valós üzemben ennek nincs jelentősége, nem érezhető.
Ha érdekesnek találjátok az Erőmérő sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, sok érdekes autó jön még!
Korább epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
