Ötvenezret adtak volna érte, inkább elajándékozom
Eddig nem gyűjtött igazán komoly tábort maga köré a nyolcvanas évek tipikus csehszlovák autója, a Skoda 120L. Addigra mindenki pontosan tudta, hogy a szocialista autóipar szánalmasan lemaradt bármilyen nyugati gyártóhoz képest. Mi mégis ezekkel az autókkal jártunk, mert nem volt más, mert sokan csak ezt tudták megvenni, ahogy olvasónk is, aki 1989-ben vette át új autóját, a Merkurnál. A homokszínű farmotoros 120L azóta mindig garázsban töltötte az éjszakát, mindössze 75 ezer kilométer került bele és mivel családon belül gazdát cserél, meg akartuk tudni, hogy milyen állapotban vészelt át három évtizedet. A mai MűhelyPRN rendhagyó, mert nem a használtpiaci relevancia alapján választottuk ki szereplőjét, hanem az autó körül szövődő szép történet miatt. Ezt az öreg Skodát is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltattuk át.
Korábbi epizódok:
- Rendőrként kezdte, most Ukrajnában segít!
- Minden autónak megvan a maga sorsa, de ennek a Sprinternek különleges életet szánt a sors: rendőrségi kisbuszból lett segélykocsi.
- „Az első lökhárító egy részeg rolleres áldozata lett”
- Lassan az összes W124 bontóban vagy épp garázskincsként végzi, az utcán egyre kevesebbet látni. Ez az autó viszont a való életet képviseli.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
