Ötvenezret adtak volna érte, inkább elajándékozom

2019.10.02. 06:07

Eddig nem gyűjtött igazán komoly tábort maga köré a nyolcvanas évek tipikus csehszlovák autója, a Skoda 120L. Addigra mindenki pontosan tudta, hogy a szocialista autóipar szánalmasan lemaradt bármilyen nyugati gyártóhoz képest. Mi mégis ezekkel az autókkal jártunk, mert nem volt más, mert sokan csak ezt tudták megvenni, ahogy olvasónk is, aki 1989-ben vette át új autóját, a Merkurnál. A homokszínű farmotoros 120L azóta mindig garázsban töltötte az éjszakát, mindössze 75 ezer kilométer került bele és mivel családon belül gazdát cserél, meg akartuk tudni, hogy milyen állapotban vészelt át három évtizedet. A mai MűhelyPRN rendhagyó, mert nem a használtpiaci relevancia alapján választottuk ki szereplőjét, hanem az autó körül szövődő szép történet miatt. Ezt az öreg Skodát is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltattuk át.

Korábbi epizódok:

Nagyon nehéz kárt tenni benne...
...de nem lehetetlen. Elmondjuk, mikre kell figyelned a guru szerint, ha jó Prius III-at szeretnél venni és nem akarod kinyírni.
543 ezer kilométer. Meglátszik ezen a Toyotán?
Nevetségesek a fenntartási költségek, az újkori ár harmadáért kaphatók a szebb példányok, de meg mernéd venni a Priust, félmillió kilométerrel?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.