2019.10.29. 14:17

Péter képes számot vetni döntése középtávú következményeivel. Autója, a mai MűhelyPRN-ben szereplő 1998-as BMW 525TDS esetében ez a tetemes javítási-, és fenntartási költségek ismeretét jelenti. Most több mint félmillió kilométernél tart a huszonegy éves Touring, szinte csak a motorja hibátlan, amelyről amúgy mindenki azt tartja, hogy "ne vedd meg" konstrukció. Mit találtunk még? Mit mond az Avalon szerviz csapata és mit tanácsol egy vérbeli BMW guru? Az E39-es sorozat ára mélyponton van a piacon, ezért csábító vétel sokak számára, de nem árt tudni, hogy a konstrukció kicsit sem vált egyszerűbbé az elmúlt években, alkatrészei nem filléres tételek és csak azok képesek otthon megjavítani, akik valóban értenek a szereléshez. Az 525-ös turbódízel BMW 750 ezer forintért vették, majd 177 ezer kilométer alatt körülbelül 1,5 milliót költöttek a javításokra, illetve elsősorban az alkatrészekre, mert a munkák zömét Péter végezte el.

Korábbi epizódok:

A magyar használtautó-piac legalja
A Seat vizsgája 2020. március végéig érvényes, mostani gazdája kényszerből vásárolta, mi pedig átnéztük és megdöbbentünk.
Időzített bomba, amikor még ketyeg
Ilyen motorral inkább ne vegyél autót! Tényleg ne. Ha jó, persze élvezni fogod, de ha mellényúlsz, garantáltan kirabol.