Ha már nem megyünk sehova, érdemes a felkészülést az utolsó kempingezéskor megkezdeni.

Még a kempingben ürítsük ki a szürkevíz és fekália tartályt, utóbbit tisztítsuk ki, és úgy tegyük vissza üresen. A használati vizet eresszük le. Ehhez kapcsoljuk le a vízszivattyút, és nyissuk meg a csapokat középállásba.
A vízleeresztő csapot, csapokat nyissuk ki - lehet a tartályon, illetve a vízcsövön is. Ha nem tudjuk, merre van, nézzünk be a jármű alá, és keressük a kis leeresztő csöveket, felette a kocsiban ott lesznek a kinyitandó szelepek. Ha a vécénél az öblítővíznek külön tartálya van, azt is ürítsük ki. Ha tudjuk, érdemes kompresszorral, vagy kézipumpával kifújni a csöveket.
Konkrét példaként a Hymer BMC-T-ben három helyen kell kinyitni. Van egy a víztartályon, egy pedig a csövön. Bónusznak itt van még egy fagyvédelmi szelep (Truma Frost Control), ami 3 celsius fok alatt magától kinyit, és leengedi a vizet a kazánból (kézzel a forgókapcsoló elfogatásával lehet kinyitni). Ez közvetlenül a kazán után van, ezzel lehet leereszteni belőle a vizet. Lezárni viszont csak 7 celsius fok felett lehet, szóval ha feltöltenénk, és hűvös van, előbb fűtsünk be a kocsiba.
De mi kerül ezen ennyibe?
Tudtad, hogy altatógázzal szokták kirabolni a lakóautókat? A modern lakóautó ettől is megvéd.
Mindenhol otthon vagy
Akkora mint egy BKV-busz, csak sokkal kényelmesebb és vezetheted B-s jogsival.

A beéptített tartályokon rendszerint akad egy nagyobb fedő, ez a tisztítónyílás. Vegyük le, és benyúlva töröljük szárazra. Érdemes kemping shopokban erre a célra kapható fertőtlenítő szerrel kezelni, és nyitva hagyni, így elkerülhetjük a nemkívánt fertőzést, szagokat. Lehet kapni kimondottan a lakók vízrendszeréhez való, biológiailag lebomló, fagyálló folyadékot is, ami típustól függően olyan -40 fokig véd. Ezzel nem a tartályt (ahhoz igen sok kellene, meg nem is nagyon lenne értelme), hanem magát a vízrendszert (kazán, szivattyú) kell feltölteni, nem szabad keverni, tisztán kell a rendszerbe tölteni, a víz leürítése után.
Takarítsuk ki alaposan a lakót is, ne maradjon étel, amire jöhetnek a rovarok, rágcsálók meg a penész, se olyasmi, aminek árthat a hideg (ásványvíz, de például a konyhai habbal oltó tűzoltó készülékek is rosszul viselik a fagyot). Az ágyneműt, függönyt vigyük haza kimosni, a szivacsokat pedig, ha nem férnek már el sehol, legalább állítsuk fel, hogy ne nedvesedjen be alattuk. A párásodás elkerülésére érdemes páramentesítőt tenni a kocsiba. Ez lehet bolti megoldás, de van, aki a szilikátos macskaalomra esküszik.
Filléres Neppertrükk - Pára? No para!
Folyton párásodik a kocsi ablaka? Aprópénzből megoldhatja.

A gáztartályt kössük le, és ha tudjuk, vegyük ki, mert szétfagyni ugyan nem fog, de a hidegben kicsapódhat a fémen a pára, ami aztán szépen aláfolyik (személyes tapasztalat). A fedélzeti akkut meg a lakóautó indító akkuját is vigyük melegebb helyre, és érdemes cseptöltővel töltögetni a tél folyamán. Ha nem tudjuk kivenni, akkor helyezzük áram alá a járművet, a beépített töltésvezérlők egy része is képes karbantartó töltésre. Persze ilyenkor a többi fogyasztót (pl. hűtő) kapcsoljuk le.

Az ablakok kédergumiját kenjük be glicerinnel, így nem tapad össze tavaszra (és nem fagy be). A rolókat ne hagyjuk hosszú távon lehúzva, mert elfárad a rugó. A szekrényajtókat, hűtőt, mikrót, stb hagyjuk nyitva, támasszuk ki. Hogy a gumik ne üljenek meg, a rugók ne terhelődjenek fölöslegesen, bakoljuk fel a járművet. A lakókocsi kitámasztója nem erre van kitalálva, ne azzal oldjuk meg!
A hűtő szellőzőrácsait le szokták ragasztani, de lehet kapni hozzá gyári megoldásokat is. Ez leginkább szelesebb időben eső csapadék bejutása ellen van. Végül érdemes beszerezni egy ponyvát is, amit ráteríthetünk a lakókocsira vagy a lakóautóra. Ez elsősorban a nappal a résekbe beolvadó, és ott éjjel megfagyva a vázat feszegető, ezáltal beázást és szétrohadást okozó víz ellen véd. A direkt lakókra való ponyva nem olcsó, de kiengedi a párát, nagyon könnyű, UV álló, és a belső felülete olyan anyagból van, ami nem karcolja a kasznit, ha mozgatja rajta a szél.
És ha mégis kimozdulnánk, itt egy hasznos cikk a téli lakózásról is.
Télen is van élet!
Lakóautózás, lakókocsizás télen.
Lakóautós cikkek a Totalcaron
- Kaliforniában betiltanák a lakóautók forgalmazását magas környezeti terhelésük miatt
- A lakóautókat gyártó cégek egyelőre nincsenek felkészülve az elektromos átállásra.
- Lakóautód van? Januártól 3,5 tonna felett drágább az utazás
- Olyan nincs, hogy mindenki jól jár. Járulékos veszteségek mindig akadnak, az útdíjrendszerben most éppen a 3,5 t feletti lakóautósok váltak azzá.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
