A Totalcar Erőmérő sorozatában egy közkedvelt Volvo áll a mérőpadra az Autokorbelnél. Kedveljük mi is ezt az öthengeres turbómotort és most meg is mérjük az Erőmérőben mit tud 200 ezer kilométer után.

A Volvo az átlagember számára a biztonságot jelképezi. Ezt az imidzset erősítették évtizedeken keresztül a svédek, így ez maradt meg mindenkiben a legjobban. Pedig számos más jó tulajdonsága is van a márkának: például saját tervezésű, már a hetvenes években moduláris technikára épülő motorcsaládjuk. Ebben a moduláris – sok alkatrészben osztozó motorcsaládban – született a mérésre érkezett öthengeres turbómotor is, amely egy S60 orrában töltötte eddigi 200 ezer kilométerét.
Eleve különlegesség az öthengeres elrendezés, mert a hengerelékelés miatt jellegzetes a motorhang, nem összekeverhető a hathengeresével, pláne nem a négyhengeres kistesóival. Az öthengeres morgás és sima járás különleges karaktert ad, ezt mindenki tudja és a legtöbben vonzódnak is hozzá.

Mai szemmel nézve további érdekesség a 2,4 literes lökettérfogat is, hiszen nem jellemző mostanában ebben a kategóriában a két liter körüli motor. Másrészről pedig a szerkezeti felépítése a mai kort képviseli: teljes egészében könnyűfém, ötvözött alumínium konstrukció, kovácsolt hajtórudakkal és főtengellyel, dupla, felülfekvő vezérműtengellyel, és a szívó-, illetve kipufogóoldalon is folyamatosan változó szelepvezérléssel.

A szelepemelési magassága állandó, de a tengelyek szöghelyzete az üzemi körülmények hatására el tud hangolódni. Ez kombinálva a K24-es BorgWarner turbófeltöltővel egy nagyon kellemes nyomatékkarakterisztikát tud ani úgy, hogy a motor terhelhető fordulatszám tartománya széles marad.
Ez a motor tipikusan az, ami papíron kevesebbet mutat, mint menet közben, mert a csúcsteljesítménye nem egy kimagasló érték, 260 lóerőtől már nem esünk hanyatt 2020-ban, azonba a motor nyomatékrugalmassága, alacsony fordulati nyomatéka, amikor még a tubónyomés fel sem épül, éppen elég ahhoz, hogy a motort mindig erősnek érezzük.

Bár az S60-es nem könnyű autó, ez a jó karakterisztikájú, kellemes hangú motor olyan szubjektív dinamizmust ad neki, hogy vezetve erősebbenek érezzük, mint amilyen valójában. Akinek pedig esetleg nem lenne elég, ez a motor kitűnő tuning alap, hiszen minden alkatrésze megfelelően túlméretezett, egészen jól bírja az elektronikus tuningot.
Ezek után felmerül a kérdés, hogy mennyi a valós teljesítménye, esetleg több, mint a gyári 260 lóerő? Turbós motorknál gyakran előfordul, hogy kicsit túlteljesítik a gyári értéket, most meglátjuk, hogy az S60 T5 mit mutat.

A mérés simán lefutott, az öthegeres motor nagyon szép tónusban szólt, 4000 felett kicsit mélyebben és elforgott az elektronikus leszabályozásig.
Hallgassátok meg, remélem a videón is hallatszik, utána pedig megnézzük az eredményt és elemezzük a görbéket, látszik-e rajta az a karaktersiztika, amit vezetés közben érzünk.
Ha érdekesnek találjátok ezt a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, izgalmas mérések jönnek, lesz meglepetés!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
