Népszerű Audi, magyar motorral
Totalcar Erőmérő: Audi A4 Avant 1.8 20V
A Totalcar Erőmérőben az olvasók autóit állítjuk mérőpadra az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy miről szól a műsor, ezúttal pedig egy általunk is jól ismert motor mutathatja meg, hogy tudja-e a gyári teljesítményét. A magyar motoros Audi a mérőpadon!

A Volkswagen-csoportban jellemző, hogy korábban fejlesztett motorblokkokat - esetleg picit módosítva - használják az ötmárkás konszern többféle típusában is. Az Audi hengerenként ötszelepes négyhengerese azonban tisztán Audi fejlesztés, innen került bele különböző modellekbe, majd jutott el a versenysportba és még az iparba is, ahol stabilmotorként is funkcionált. Ez utóbbi esetben azonban számos egyéb módosítást végeztek rajta, például a fordulatszámhatárokat lejjebb vették.
A motor lényegében a nagyon jól bevált, sok modellben szolgáló EA827-es alapblokk erősen átdolgozott és teljesen új hengerfejjel szerelt változata. A hengerfejben van nagy újdonság, mert itt alkalmazott először sorozatgyártásban a Volkswagen-csoport hengerenként ötszelepes technikát, amit aztán a szintén magyar gyártású V6-os és V8-as benzinmotorjainál is bevezettet később.
A cél nyilvánvaló volt: kisebb áramlási ellenállással jobb töltéscserét megvalósítani, valamint az akkor még gyerekcipőben járó, de már létező számítógépes égéselemzés módszerével tovább tökéletesíteni az égéstérben zajló folyamatokat. Ez nem csak fajlagos teljesítményre, de a károsanyag-kibocsátásra is jó hatással volt.

Később aztán úgy döntöttek, hogy a viszonylag bonyolult, nagy gyártási költségű konstrukciót megszüntetik, hiszen a feltöltött motorok széleskörű terjedésével már nem annyira lényeges az áramlási veszteség, a feltöltő megteszi, amit meg kell tennie.
A motor öntöttvas blokkra épül, ahogy az összes EA827-es, két felül fekvő vezérműtengelye van, fogazottszíj-hajtással. A két tengelyt a motor másik oldalán egy rövid, feszített lánc köti össze.

Ez a motor elsők között kért SAE 5W30-as, könnyűfutású kenőolajat, ráadásul nagyon érzékeny is volt a minőségre és a csereperiódusra, pláne turbós kivitelben, hiszen ne feledjük, hogy számos változat készült belőle. Mi most az alapkivitelt, a hivatalosan 125 lóerős szívóváltozatot ismerjük meg közelebbről. Ez sem kivétel a többi közt: ha elhanyagolják, a vezérlés hamar feladja, továbbá az erősebb változatoknál a forgattyús hajtómű hibája sem volt ritka.
A szívó kivitel kevésbé kényes, azonban a motor kicsit magasabb belső súrlódása miatt alul elég gyengének érződött, valamint felül is elmaradt az, amit 125 lóerőtől várna az ember egy 1,3 tonnás autóban.

Kíváncsiak voltunk, hogy egy bontatlan, viszonylag keveset futott és jól karbantartott blokk mit tud a teljesítménymérő padon. A gyári adatokból is látszik, hogy pörgős motorról van szó, nyomatékmaximuma is egészen fent van majdnem 4000/perc fordulaton és ez jól látszik a mérésen produkált görbéről is.
Ha kíváncsiak vagytok, hogy alátámasztotta-e a blokk a szubjektív megérzésünket, nézzétek meg a videót, a végén kicsit elemezzük a kapott görbéket is!
Ha pedig érdekesnek találjátok ezt a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert sok érdekes mérés jön még, ahol mindig megbeszéljük az eredményeket.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
