A legnagyobb, legnehezebb és legnyomatékosabb
Totalcar Erőmérő: Audi Q7 V12 TDI
Az Autókorbelnél ahol az olvasók autóinak a teljesítmény mérése folyik, egy párját ritkító hatezres V12 dízel állt fel a mérőpadra. Ilyen személyautó szerintünk már nem lesz soha többé.

Nem csak a nagy lökettérfogatú motorok felett kezd eljárni az idő, hanem a dízelek felett is kongatják a vészharangot. Hogy ez mennyire megalapozott, nem feladatunk eldönteni, de abban biztosak lehetünk, hogy az első generációs Audi Q7-be szerelt V12-es, hatezer köbcentis dízelmotor igazi ritkaságnak számít személyautóban. Lökettérfogatát tekintve nem rekorder ugyan, mert a tengeren túlon futnak nagyobb dízelek, de hengerszámát tekintve mindenképpen az.
Ezt a modellváltozatot a marketingesek a Le Mans-i 24 órás versenyen eredményesen szerepelt Audi R10 TDI V12 versenymotorjához hasonlították, azonban a valóságban nem volt közös alkatrésze az SUV és a versenyautó motorjának.
Az utcai V12 TDI így is igazi különlegesség, pláne ha az adatait nézzük. Az 500 lóerő önmagában már nem akkora dobás, az viszont annál inkább, hogy ez a csúcsteljesítmény elméletileg már 3700/perc fordulaton jelen van. A csúcsnyomaték még ennél is meghökkentőbb: 1000 Nm 1750-től 3250/perc fordulatig.

A Q7 V12 TDI tömege meghaladja a 2,5 tonnát, a csupasz motor önmagában 280 kiló. Ezért aztán az autó teljes futóművét átdolgozták, erősített rugózással, keményebb kanyarstabilizátorokkal látták el és rendelhető volt hozzá karbonkerámia tárcsákkal szerelt sport-fékcsomag is. Egyesek szerint pont ezért ez a modell az egyik legjobban vezethető a Q7-ek közt, nagyon jól maszkolja az óriási tömegét.
A monstrum gyorsulása is nagyon jó, hiszen 5,5 másodperc alatt jut nulláról százig, amiben nagy szerepe van a folyamatosan magas nyomatéknak és a motor karakteréhez nagyon jól illő automata váltónak.

A tizenkéthengeres TDI blokk speciális ötvözetű öntöttvasból készült, itt az Audi Motor Hungáriánál, Győrben gyártották. Dupla vezérműtengelye van hengersoronként, hengerenként négy szeleppel, vagyis összesen 48-cal, hidraulikus szelephézag-kiegyenlítéssel. Nem a szerelők kedvence a kolosszális motor, mert viszonylag kis munkák miatt is ki kell emelni a helyéről dacára annak, hogy a forgattyúsházat próbálták kis hengerközép-távolsággal tervezni, hasonlóan a jól ismert 3,0 TDI-hez, amellyel ez a motor sok tekintetben rokonságot mutat.
Lambó-motort szereltünk: tíz hengerből öt, az jó?
Megint Győrbe hívtak minket, az első Audi Élménynapra. Megmutatták a V12 TDI gyártását, sőt, lehetett motort szerelni.

Nagyon vártuk ezt a mérést. Ekkora nyomatékú autó még nem szerepelt az Erőmérőben, azonban biztosak voltunk benne, hogy az erőt le tudja tenni a quattro-hajtása révén. Már a beállásnál is furcsa volt viszont technikusunk, Némethi Péter számára a Q7 viselkedése, mert nem a szokásos quattro-módon reagált a melegítés során. Aszimmetrikusan osztotta el a nyomatékot, inkább a hátsó tengelyt hajtotta, az elsőt alig, ráadásul mintha fékezte is volna az első kerekeket.
Mivel hibát nem mutatott az autó, a mérést megkezdtük és szép eredményt kaptunk. A mérést ennek ellenére nem tekinthetjük tökéletesnek, a miérteket pedig a videóban próbáljuk megfejteni. Nézzétek meg az Erőmérő eddigi legkalandosabb epizódját, és mindent meg fogtok érteni!
Ha pedig érdekesnek találjátok a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert még sok érdekes autó következik.
Erre a linkre kattintva 20 százalék kedvezménnyel használhatjátok a Carvertical autótörténeti lekérdezőrendszert.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
