Mit tesz 250 ezer kilométer egy Porschéval?
Totalcar Erőmérő: Porsche Cayman S – 2011.
A Totalcar Erőmérő sorozatában elfogultság nélkül tesszük mérőpadra az autókat az Autokorbelnél. Már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki a korábban jelentkező olvasók autóit, most pedig kedvencünk, a Porsche Cayman S következik, amely 250 ezer kemény és küzdelmes kilométer után jelent nálunk.

A Porsche Cayman legközelebbi rokona a Boxster, amely korábban jelent meg a kínálatban. Ez utóbbi eleve roadsternek készült, tehát kétüléses, középmotoros nyitható tetejű élményautónak. Később aztán megtervezték a merevtetős verziót is. A Cayman karosszériája sokat profitál a strukturális eltérésből, nagyon jó súlyeloszlású sportos és rendkívül merev kupé. Egyesek szerint ezért is tartották mindig a kicsit a 911-esek alatt ezeknek az autónak a teljesítményét, mert a Cayman akár az alapadottságai alapján is jobb autóvá válhatott volna a Porsche presztízsmodelljénél, versenypályán, a köridőket tekintve legalábbis mindenképpen.
Mi azonban nem foglalkozunk az összeesküvés elméletekkel, inkább megnézzük műszaki oldalról a mérésre érkezett 987 modellsorozatú Cayman S-t. A 987-es Boxster-sorozat volt az első, amelyből nem levehető keménytetős Cayman fastback coupe is készült, a mérésre érkezett autó pedig már a 2011-es, faceliftelt változat.

A karosszérián és felszereltségében is voltak apróbb változások, a motorkonstrukció terén viszont hatalmas lépést tettek. A régi M96/97-es blokkot lecserélték a 9A1 kódú teljesen új, közvetlen befecskendezésű motorra, amely természetesen továbbra is hathengeres bokszer elrendezésű, huszonnégy szelepes DOHC konstrukció.
Az előd blokk sajnos sokat szenvedett a köztes, multifunkciós tengely (IMS) csapágy hibáitól, ebben utódjában viszont másként oldották meg a vezérlést és összességében az egész blokk sokkal egyszerűbb lett. Az egyszerűsödés magával hozta, hogy a nagyobb lökettérfogat (az S modell 3,4 literes) ellenére a blokk könnyebb lett, ami kulcsfontosságú ebben a kategóriában.

A motortömb alumíniumötvözet, a hengerfalak elektrokémiai úton kopásálló réteggel ellátottak, ötvözöttek. A lapos, könnyű és erős dugattyúk kovácsolt alumíniumból készültek, melyekhez a Mahle egy új gyártástechnológiát alkalmazott.
A hengerfej és a vezérlés érdekessége még a VarioCam plus, amelyben a szívó- és kipufogóoldalon is fokozatmentesen változnak a vezérlési idők, a szelepnyitás magassága azonban állandó.
A blokkban négy olajpumpa dolgozik, kettő nyomást állít elő és kenési helyekre juttatja az olajat, kettő viszont azért felel, hogy akár 2g gyorsulásnál is visszajusson az olaj a tartályba, ahonnan egy habzást megakadályozó hűtőrendszeren keresztül jut ismét a kenési helyekre.

Megjelenésekor az egyik Porsche mérnök azt mondta, hogy a Cayman motorja gyorsan eléri üzemi hőfokát: hidegen nem ajánlott 3000/perc fordulatszám felett közlekedni vele, bemelegítés után viszont ez alatt nem érzi jól magát. Ezt a motort fordulatra tervezték, kéri, hogy kergessék.
El kell hinnünk az állítást, azt azonban nem tudjuk, hogy mit tud a gyárilag 320 lóerős motor 250 ezer sportos kilométer után a mérőpadon. Ez egy szívómotor, egészen szép literteljesítménnyel, ám a hozzá hasonló konstrukciók jellemzően nem produkálják a gyári értékeket. A legutóbbi, nagyjából kortárs 911-es Porsche csúnyán alulteljesített az Erőmérőben, ennek tudatában nagyon vártuk a mostanit.
A bemelegítés után valódi élmény volt ahogy a hathengeres bokszermotor 7000/perc fölé forgott, közben a hangja egyre különlegesebben szólalt meg. Nézzétek meg a Totalcar Erőmérő mai epizódját, hallgassátok meg a sokat futott Porschét, a végén ezúttal is kiderül a valós teljesítmény, de megnézzük a görbék alakját is.
Ha pedig érdekesnek találjátok ezt a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, sok érdekes autó jön még!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
