Korábbi Nugget tesztemben szereplő autóban egy dízelkályha ontotta a meleget. Ezek az állófűtések a személyautóba épített kis motormelengetőtől a fullos, vizes, akár egy buszt kifűteni képes kályhákig variálhatók. Lakóautóban a legnagyobb előnyük a gázos megoldásokhoz képest - a villanyos megoldások most nem játszanak, hiszen ahhoz elég izmos 230 volt kell, ami lakóautós kalandozás közben nem igazán opció -, hogy például könnyebb az üzemanyagot beszerezni kb bárhonnan.
A hátránya, hogy nem lehet olyan finoman állítani és kicsit zajosabb, mint a gázos rendszer, így nem árt úgy elhelyezni, hogy ezt a kaszni ne erősítse fel.
Dízelkályha működése
Aki éppen ilyesmi beszerelésén töri a fejét, a sors úgy hozta, hogy talán ez a legjobb időszak erre, van idő elvacakolni a beépítéssel. A tapasztalatokról pedig az Utravelók számolnak be, hogy hogyan is néz ki és hogyan működik, miket tapasztaltak egy középkategóriás kályhával a lakóban.
Lakóautó a Totalcaron
- Kaliforniában betiltanák a lakóautók forgalmazását magas környezeti terhelésük miatt
- A lakóautókat gyártó cégek egyelőre nincsenek felkészülve az elektromos átállásra.
- Lakóautód van? Januártól 3,5 tonna felett drágább az utazás
- Olyan nincs, hogy mindenki jól jár. Járulékos veszteségek mindig akadnak, az útdíjrendszerben most éppen a 3,5 t feletti lakóautósok váltak azzá.