Mi lehet jobb egy pörgős bokszernél?
Totalcar Erőmérő: Toyota GT86
Folytatódik a Totalcar Erőmérő című műsora, amelyben hitelesített, profi teljesítménymérő padon, Autokorbelnél nézzük meg, valóban erős-e a jelentkezők autója. Korábban már elmondtuk, hogy miért készítjük hetente jelentkező műsorunkat, azóta sorban válogatjuk az nézőink autóit. A járványhelyzet miatti kis kényszerszünet után, megújult erővel térünk vissza. Ezúttal egy Toyota GT86-ot láthattok, amelyről eddig mindenki áradozott, akinek köze volt hozzá. Vajon erős is? Lássuk!

A Toyota GT86 nem közvetlen utódja egyetlen korábbi típusnak sem, noha a híres AE86-ot idézi a neve. Teljesen új tervezésű modellről van szó, ráadásul az új kor szellemében két gyártó, a Subaru és a Toyota összefogásából született.
A márkák egyre ritkábban fejlesztenek modellt önállóan, mert a felgyorsult modellciklus-váltás, illetve az óriási fejlesztési költségek miatt kifizetődőbb a közös munka.

Az viszont kevésbé jellemző, hogy az összefogásból örömautózásra termett hobbiautó kerekedik ki, nem pedig egy haszongépjármű vagy családi egyterű, esetleg SUV, melyeket nagyobb példányszámban lehet eladni. A Toyota GT86 és ikertestvére, a Subaru BRZ élményeszköz ennek minden jellemzőjével, természetesen a mai korhoz igazítva. Kicsit a múltat idézi, hogy a Subarutól származó, de Toyota-elektronikával és befecskendezéssel ellátott bokszermotor nem veszi fel a kesztyűt korunk csúcsteljesítményű autóival, hiszen papíron szerény 200 lóerőt produkál 7000/perc fordulaton.

A csúcsteljesítménynél fontosabb volt a jó tömegelosztás a tengelyek között, a bokszermotor biztosította lapos orr, illetve alacsony súlypont. Ezek mind a vezethetőséget, a jó kanyartulajdonságokat segítik, így lesz a GT86 igazi örömautó, amit mindenki kedvel, aki egyszer is beül a kormánya mögé.
Nem szabad azonban lenézni a kétliteres alumínium bokszert, mert a Toyota közvetlen befecskendezési rendszerével, valamint nagyon sportos karakterisztikájával jól passzol a feladathoz, a gyár által megadott 205 Nm nyomatékcsúcs is nagyon magasan található, tehát a 7000-nél jelentkező 200 lóerőhöz közel. Így igazi, pörgős szívómotort prognosztizálnak a gyári számok.

Tudjuk azonban, hogy a valós mérések néha nagyon kegyetlenek. Itt, az Erőmérőben is sokszor mértünk forgós sportmotorokat 10-20%-kal a névleges teljesítményük alatt, ráadásul éppen a szívómotorokra jellemző az ilyesmi. Ez a 100 lóerő literteljesítményű blokk nagy kérdés volt számunka, annak ellenére, hogy a kipufogó hátsó szekciója kicsit nyitottabb lett az eredeti állapothoz képest, mert az autó gazdája dögösebb hangra vágyott.
Csodák azonban néha történnek, nézzétek meg a mérést, nemcsak az értékek érdekesek, hanem a görbe alakja is sokat elárul a motorról, illetve a Subaru-Toyota karakterisztikájáról és vezethetőségéről.
Nekünk nagyon tetszett a GT86, ha ti is érdekesnek találjátok ezt a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, sok érdekes autó jön még!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
