Skoda 120-Bogár örökrangadó: Erőmérő Csata I.
Totalcar Erőmérő Csata: Tuning Skoda 120 vs. Tuning Bogár 1700
A Totalcar Erőmérő sorozatában a szocialista járműgyártás kissé hírhedt ikonja hajtja meg a profi teljesítménymérő padot itt az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, az olvasóink saját autójukkal jelentkezhettek a mérésre és meglepően sokan jelentkeztek is. Ez a mérés megint különlegesnek ígérkezik, egy kicsit módosított, tuningolt Skoda 120-as került a mérő padra.

A régi Skoda 120 valahogy mindig a viccek célpontja volt a szocialista országokban is. Nem mintha a legrosszabb vagy legolcsóbb modell lett volna, csak ezt a típust is elérte a szocialista járműgyártás rákfenéje: sokkal hosszabb ideig gyártották a különböző modelleket, mint ami a műszaki paraméterek alapján ésszerű, vagy a keleti blokkon kívül piacképes lett volna. Erre lehetőséget biztosított a torz, messziről sem kínálati piac, ahol az emberek azt vásárolták ami volt, nagy választékról, vagy árharcról nem lehetett beszélni.
A Skoda 1000 MB 1964-ben egyáltalán nem volt elavult, vagy megbízhatatlanabb, mint nyugat-európai kategóriatársai, de az 1000 MB-t követő Skoda 100 sem tért el tőle alapjaiban, sőt, az azt követő 105 és 120-as modellek esetében sem beszélhetünk átütő változásokról. leginkább csak mintha egy-egy alapos faceliftet hajtottak volna végre a konstrukción, a műszaki alapok szinte teljesen változatlanok maradtak.

Ezzel a három típussal 1964-től 1990-ig, tehát 26 évig piacon voltak a Csehszlovák gyártó, igazán komoly műszaki update nélkül. Az 1987-ben bemutatott Favorit már egy másik koncepció, egy teljesen más modell volt. A nagy változás a Skoda életében pedig akkor jött, amikor a Volkswagen-csoport megvette a márkát.

A mérésre érkezett Skoda 120 eredeti formájában 1988-ban készült, tehát szinte az utolsó 120-asok közül való. Az érdekessége a motor, amely egy szinte teljesen Skoda-alkatrészekből összelegózott 1530 köbcentis blokk, a főtengely például már egy újabb generációs Fabiáé. Természetesen a motor maradt négyhengeres, nyolcszelepes nyomórudas OHV blokk, amely kicsit módosított regiszterkarburátoron keresztül szívja a benzint és a levegőt.

A kipufogó egyedi gyártású rozsdamentes 4 az 1-be egység, amely egészen jól rejtőzik a hátsó köténylemez mögött. A tulajdonos olyan motort szeretett volna, amely felveszi a mai, a 80-as évekhez képest kicsit felgyorsult közlekedés tempóját, de nem zajos, nem fogyaszt sokat és főleg nincs extra karbantartásigénye. Túrázásra használja az autót, nem versenyre vagy versenypályára.
Ahogy a méréshez készítettük elő, nagyon szép volt az átdolgozott motor alapjárata, nem jelentkezett versenymotorokra jellemző dadogás vagy egyenetlen üresjárat. A kipufogó tónusa kicsit mélyebb mint eredetileg, de igazán semmi árulkodó jel nem volt, akár teljesen széria utcai Skodának is nézheti a felületesebb szemlélődő.

Annyira megtetszett a trükkös 120-as, hogy kézenfekvőnek tűnt saját, kicsit régebbi, de hasonló koncepció mentén átépített Volkswagen Bogaramat összehasonlítani vele. A Skoda mérése után padra tettük tehát a Bogarat is, az adatokat pedig összehasonlítottuk. Ezzel megszületett a Totalcar Erőmérő különkiadása: az Erőmérő Csata, amellyel mostantól rendszeresen szeretnénk jelentkezni.
Érdekes páros mérés volt a Skoda-VW Csata, nézzétek meg és szűrjétek le a tanulságokat! Én kicsit csalódottan mentem haza. Ha tetszett az Erőmérő mai epizódja és további érdekes autókat szeretnétek látni a műsorban, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
