- Magazin
- Technika
- Használt autó
- rossz motorok
- volkswagen
- audi
- seat
- skoda
- motorhiba
- motorjavítás
- tsi
- tfsi
- vvti
- dcat
Ilyen motorral ne vegyél Toyotát és Volkswagent!
Amikor elhatároztuk, hogy videósorozatot készítünk a legkockázatosabb motorkonstrukciókról, előre láttuk, hogy a végén jön a legnagyobb falat: egy japán idol, és egy egész konszern szerencsétlenebb húzásai. A Toyota annyira profin építgeti évtizedek óta a soha el nem romló autó imidzsét, hogy szinte senki nem hiszi el, bizony ők is tudnak hibázni. A Volkswagen-csoport pedig olyan sokféle célra fejlesztett már motorokat és más gyártókkal együtt annyira szorongatja a mérnökeiket a pénzügyi megfontolás, a marketing, illetve a környezetvédelmi szempontok, hogy az utóbbi húsz évben számos gyenge konstrukciót kiadtak a kezükből. Ezek a motorok ott vannak a tipikus, magyar piacon kapható, használt Audik, Seatok, Skodák és Volkswagenek orrában, te pedig elhiszed, hogy ha vezetett szervizkönyv van, akkor minden van. Hát, nincs.
Videósorozatunk előzménye ez a cikk, amelyet 2014-ben a cseh Autorevue közléséből ültettünk át magyar nyelvre. Akkor csak húsz motorról szólt az összeállítás, mostanra azonban több mint harminc kockázatos konstrukciót ismerünk az Európában releváns modellekben és még ez is óvatos becslés.
Mostani videosorozatunkban ABC-sorrendben haladunk. Az első epizódban Alfákról, BMW-kről és a PSA-konszernhez köthető motorok nyűgjeiről beszéltünk, hogy végül eljussunk a beteg Fiat-konstrukciókig.
A folytatásban Fordokról, Mazdákról és Opelekről esik szó, de jeleznünk kell, hogy bizonyos motorok átfedése miatt több márka is felmerül, mert az autógyártók már csak ilyenek: amit más kifejlesztett, nem szégyellik használni.
A rossz motorokról szóló sorozat harmadik epizódjában elmerültünk a Renault-univerzumban, de ugyanitt felbukkan egy félresikerült Skoda háromhengeres, a közellenség Subaru bokszerdízel és az anyaszomorító Saabok is.
Linkgyűjtemény a videóban említett cikkekhez és korábbi videókhoz:
Corolla Verso D-Cat, Csonti-car sztori:
https://totalcar.hu/magazin/
Cikksorozat van az 1,33-as Toyota benzinmotorról:
https://totalcar.hu/magazin/
Lexus IS250 teszt: https://totalcar.hu/tesztek/
Az IS250 Erőmérő-epizódja: https://totalcar.hu/magazin/
Toyota Corolla TS teszt: https://totalcar.hu/tesztek/
Toyota GT86 videó: https://www.youtube.com/watch?
Volkswagen Polo teszt: https://totalcar.hu/tesztek/
Volkswagen TSI és TFSI problémakör: https://totalcar.hu/magazin/
A kettős feltöltésű Volkswagen Golf V GT MűhelyPRN-epizódja:
https://totalcar.hu/magazin/
Audi A4 1,8 TFSI MűhelyPRN: https://totalcar.hu/magazin/
Göbi BXE motorkódú PD TDI Golfja: https://totalcar.hu/belsoseg/
Az Audi A6 Allroad és a 2,5 TDI V6 motor: https://totalcar.hu/tesztek/
Volkswagen CFCA biTDI történet: https://totalcar.hu/magazin/
Volkswagen Phaeton 3,0 TDI-javítás: https://www.youtube.com/watch?
Brutális dízelek összehasonlító videója: https://totalcar.hu/tesztek/
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.