Amikor a Hondára még nem kellett turbó

Totalcar Erőmérő: Honda S2000 – 2006.

2020.10.23. 13:04

Volt ugye a változó szelepvezérlés, amit a Honda VTEC-nek nevezett. Ezt 1989-től már használták a személyautókban, aztán volt a minőség – még korábbról. Voltak szép autók is, majd összegyúrták mindezt és a Honda megmutatta a világnak tudása legjavát. Az S2000 tíz évig gyártásban maradt, egyszer nyúltak hozzá komolyabban, mostanra talán kívánatosabb, mint valaha. De milyen erős? Megmértük az Autokorbel hitelesített padján.

Kétezret írhattunk, amikor először próbálhattam ki a Honda S2000-et. Használtam akkoriban Subarukat, nem volt idegen a japán filozófia. Azt éreztem, hogy a vonal tiszta: még egy kicsit jobb motor, még jobb váltó, még időtállóbb dizájn – ennyi az S2000. Könnyen úszott a feneke, jó volt a fék, pont rám szabták. Hurrá, ha erre halad az autóipar az nagyon jó!

Ma már látom, hogy tévedtem. Tévedtem, mert ez az irány megszűnt, nincs ilyen pörgős és tartós motor, ilyen vezetési élmény, ennyire elfogadható áron. Kész, vége. Van ugyan MX-5, GT-86, stb... de mind más egy kicsit. Érthető, hogy a gyűjtők kedvence a még szinte nem is youngtimer korú Honda.

Menjünk vissza 1999-be, az S2000 megjelenésének évébe. Nem volt még Totalcar, bújtunk mindenféle újságot és hallhattunk az új, sportos Hondáról. 120 lóerős literteljesítmény! Szívómotorból? Micsoda? Nem bírhatja, majd lehet havonta generálozni. Mondhatták néhányan, akik nem ismerték az akkor már tíz éve hódító változó vezérlésű Honda VTEC motorokat. Néhány turbós motor még ma sem tudja ezt. Ma is csak néhány Ferrari, Porsche 911 és Lamborghini előzi meg, de 10-15 évig vezette ezt a listát a lényegesen olcsóbb és elérhetőbb Honda. Piacra dobták és sikeres lett, persze nyitottautó-mércével. Fogyott Amerikában és Japánban is, de Európában vitték mint a cukrot.

Honda-S2000-Durchsicht-169Gallery-bfda73f0-868185

Alacsony súlypont, minden a két tengely közé beszuszakolva, négy független futómű, 1250 kilogramm tömeg, elfogadható térkínálat két embernek – nem csoda, ha megfelelt a nyitott autók kedvelőinek. Még jól futott a szekér, amikor 2004-ben kapott egy nagyon enyhe faceliftet, mintha csak egy fodrász és egy szolárium fért volna bele. A hozzáértők tudják, hogy Európában maradt a 2 literes motor, de az Egyesült Államokban a 2,2-es F22C1 (hogy a hondás szlenget is használjuk) motort kapta meg.

Nem is kellett neki más, mert konkurencia nem nagyon volt. A 2008-as válság aztán az S2000-nek is betett és 2009 lett az utolsó gyártási éve, vagyis több mint tíz éve szűnt meg a típus. A Honda nem felejtette el a tulajokat és elkészítette a 20 éves Anniversary csomagot, ami egy frissítő kezelés. Tartalma: első lökhárító, légterelő a hátsó kerekeknél és tengelynél, csomagtér spoiler, állítható coiloverek, belső dekorelemek, szőnyegek. Egy nem gyártott autóhoz. Arigato.

A Totalcar is foglalkozott az S2000-rel. Itt van például Anti friss anyaga. Ha manapság venni szeretnél egy ilyen autót, már rendesen zsebbe kell nyúlni, körülbelül 20 000 euró (kb. 7 millió forint) körül találsz szép állapotút.

Szép a mérésre érkezett példány is. Látszik, hogy nemcsak tulajdonosa van, de gazdája is. Nyilván ez sem eladó. Péter is imádja, ennek ellenére nem ellenkezik ha azt kérdezzük: kiforgathatjuk-e rendesen? Újautó-érzésem volt, amikor hozzáértem bármelyik porcikájához, pedig 145 000 km-t futott már.

9000/perc fordulatszámcsúcs? Megvolt! Ez 220 km/h sebességet jelent és nem a német autópályán, de legálisan! Ötödik fokozatban mértük meg a Hondát az Autokobel hitelesített mérőpadján. Hogy mi lett az eredmény? Megtudhatod az Erőmérő mai epizódjából. Lesz meglepetés!

Ha te is kíváncsi vagy a sorozatunk autóira, iratkozz fel a Totalcar Youtube-csatornájára és ne felejtsd el bekapcsolni az értesítéseket! Sok-sok érdekes autót találsz ott. Ha pedig jelentkeznél és miért ne tennéd, itt teheted.

Korábbi epizódok:

Hátba vág, amikor akarod. Mérőpadon a Leaf!
Új korszak az Erőmérőben: a legnépszerűbb villanyautót mérjük, 200 ezer kilométer után.
Egy 50 éves Alfa Romeo üvöltése
Ilyen volt a modern motor a hatvanas évek Olaszországában. Hangot fel, meghajtottunk egy ötvenéves 1300 Supert a teljesítménymérő padon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.