Hibrid-e az Opel Ampera?
Hibrides adventi sorozatunk egyik alapvetése, hogy ha egy autóban adott egy hagyományos, belső égésű motor, meg egy – vagy több – elektromos, akkor hibridről beszélünk. Az Opel ezt mégis másképp gondolta, amikor bemutatták az Amperát.
Egészen pontosan azt mondták a bevezetés idején, hogy az Ampera – és testvérmodellje, a Chevrolet Volt – egy hatótávnövelő benzinmotorral felszerelt elektromos autó. Ha pedig már kitalálták ezt a meghatározást az új modelljüknek, olyannyira tartották is magukat hozzá, hogy majdnem tíz évvel később a Grandland X-et harangozták be az első hibrid Opelként.

De akkor miért akarunk mi ezzel vitatkozni? Amikor pár éve használttesztet írtam az Amperáról, akkor is megfogalmazódott bennem, hogy ez tulajdonképpen egy plug-in hibrid. Hiszen konnektorból tölthető, tisztán elektromosan használattól függően nagyjából 40-100 kilométert tud megtenni. Ha viszont lemerült, akkor további 4-500-at elgurul benzinnel. Tehát pontosan úgy viselkedik, mint egy plug-in hibrid. Ráadásul a belső égésű motor és a kerekek közt mechanikai kapcsolat is van, nem igaz, hogy csupán az akkumulátor töltésére szolgálna a négyhengeres.

Ha valamilyen szempontból mégis elsődlegesnek tekinthetjük az Amperában a villanymotort, az a teljesítménye. 151 lóerőnyi kilowattot tud leadni, míg az 1,4-es Ecotec benzines csupán 86-ot. A rendszerben találunk egy kisebb, 72 lóerős elektromos egységet is, amely leginkább generátorként szolgál. Mindezt a Priushoz hasonlóan bolygómű kombinálja össze, ám itt tengelykapcsolókra is szükség van. A két villanymotor együttes használata közben pedig olyan alacsony fordulaton tud dolgozni, hogy nem bőg úgy nagyobb sebességnél, mint a Prius.
Többféle menetmód közül lehet választani: Normál állásban abszolút a rendszerre bízzuk, mit hogyan tegyen az optimális energia-felhasználás érdekében. Hegyi módban a kapaszkodóképességre, Sportban a menetdinamikára kerül a hangsúly, míg a Tart az akku töltöttségének szinten tartására való.
Hibrid Advent a Totalcaron
A hibridek már sok éve köztünk járnak, de még mindig megannyi kérdés merül fel velük kapcsolatban, amit talán nem is merünk már feltenni.
2020. december 1-től 24-ig minden nap megválaszolunk egy gyakori kérdést a témában.
Megéri figyelni, mert a két ünnep között jövünk egy teszttel is a témában, ahol a cikkekből megszerzett tudással vezetéstechnikai tréninget lehet nyerni a drivingcampen.
A cikksorozatot a Suzuki támogatja.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.

