Touring és tuning
Erőmérő: BMW 530d (F11) - 2011.
A frissen kalibrált mérőpadra most az Autokorbel tulajának az autóját tettük rá. Valamikor réges-régen egy optimalizáláson esett át, azóta „csak” egy diószórást kapott. Hathengeres soros dízel, 3000 köbcenti – mire elég?
Korábban már kiveséztük, hogy sokan rajonganak autókért, de talán a legnépesebb tábor a BMW-seké. Az autó tulaja is több szálon kötődik a márkához.

Milyen autó ez a gyári kódja szerint F11-es? Mai szemmel 2021-ben se nem öreg, se nem új autó, az 5-ös sorozat előző generációja. A Népítéletben is kedvelik, azért nagyjából leszűrhetjük, hogy a 7,4-es összpontszám nem a fenntartási költség miatt jó! Ott bizony csak 5,5-öt kapott, de a szerviztapasztalatok sem rózsásak.
A formája időtálló, de ez most nem annyira lényeges. A hátsó kerekeket hajtja a nyolcfokozatú váltó, szerintem sokat a tapadási határ közelében, vagy egy kicsit fölötte. A fontos az, hogy Péterék ezt használták a motorcsalád teljesítmény-optimalizálásának a tesztalanyaként. Ezzel fejlesztették ki a terméküket, amit az N57D30 motorokhoz kínáltak teljesítménynövelésre. Ezeket 1, 2 vagy akár 3 turbófeltöltővel is kínálta a gyár. Alanyunk egyturbós, 258 lóerős és 560 Nm nyomatékú. Ha a literteljesítményét nézzük, az 86 lóerő/liter, vagy egy kétezres motorra lefordítva 172 Le. Érezzük, hogy vannak még tartalékok, hiszen a BMW ehhez az ötöshöz is kínált 95 LE/l fajlagos teljesítményű kétezrest 190 lóerővel. Szigorúan egy turbóval!
München-Ingolstadt 2:1 (0:1)
Az Audi megcsinálta a maga szuperdízelét, ki is próbáltuk és kijelentettük, hogy a BMW felkötheti a derékszíjat… Nos, a BMW nem kötötte fel, hanem félbehajtotta és odasózott. A csatos végével. Hadd fájjon.
Pár évtizede az Ikarus csuklós buszok 192 lóerővel és 696 Nm-es motorral készültek, ennyit tudott a jó öreg Rába-MAN konstrukció. Ehhez képest 10 éve egy családi kombi erősebb és csak 20%-al kisebb nyomatékú. Mire képes, ha optimalizálja egy hozzáértő a saját BMW-jét? Termelt meleget rendesen, a hajtott tengely örvényáramú fékje 100 fok fölé melegedett, de a gumik is üzemmelegek lettek.
Szerinted mennyit tudott a sorhat? Tudott-e annyit, amennyit egykoron programoztak?
Nézzétek meg a videót és nyomjatok egy lájkot ha tetszett, de megoszthatod a barátaiddal, vagy a barátnő(i)ddel is! Persze jelentkezhetsz is az itt található jelentkezési űrlap kitöltésével!
Kérlek iratkozz fel Youtube-csatornánkra, mert az mindannyiunknak jó.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
