Érdemes autóskártyából kocsit választani?

Erőmérő: Jaguar XJ6 4.0 - 1996

2021.08.27. 17:15

Az angol autógyártás csúcspontja után vagyunk. A név még mindig ígéretes, a design sok rajongót vonz, de a termékkel kapcsolatban nem mindenki egyformán bizakodó. A Jaguar XJ 1994-től gyártott X300 jelű sorozatának volt 6 és 12 hengeres kivitele is, most a nagyobbik hathengerest a 4.0-t mértük meg.

DSC00792

Ha az angol királynőnek megfelel a Jaguar, akkor másnak miért nem? Persze őt az egészen speciális Daimler DS420-as modellel viszik, de a motor abban is a Jaguar hathengerese. Amit ma mérünk, az viszont már nem az XK motor, hanem a modernizált, AJ16: DOHC hengerfej, 24 szelep, 6 henger, 3980 köbcentiméter. A külső méretei óriásiak, főleg ha az eleve helytakarékosabb V6-okkal hasonlítjuk össze. Viszont hengerenkénti gyújtótrafót, motorvezérlőt, magnézium szelepfedelet, és új dugattyúkat kapott 1994-ben, nyilván az akkori károsanyag kibocsátási normáknak való megfelelőség érdekében.

DSC00793

Érdekesség, hogy ebből a rövid tengelytávú XJ6 4.0 változatból mindössze 2474 készült, de ha az összes kivitelt belevesszük, akkor 53 ezer fölött jár a négyliteres AJ16 számláló - ez már nem is olyan kevés, mindössze három év gyártás alatt. 1997-ben ugyanis leváltotta az AJV8, amit máig használnak.

De az már egy másik történet! Ezt az XJ6-t Attila nem száguldozásra vette, tisztában van az autó problémáival, reálisan látja, mit várhat el. Ritkán, vagy talán sohasem hajtja igazán keményen, de most az Autokorbel görgőin padlógázt kapott a Jaguar, és rendesen leforgattuk. Azokon a görgőkön, ahol nemrég még egy GTR-t hajtottunk 1996-ból – soros hathengeres az is, de ez egy másik kávéház. Vagy teázó? Mindegy, a lényeg: mennyi maradt az eredetileg 245 lóerőre taksált teljesítményből?

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi Erőmérők a Totalcaron

A szélcsatorna mondja meg, hogy ki vagy!
Az áramvonalas a menő, csináljunk hát alacsony légellenálású autót! Gondolhatta az Opel 1989-ben, de a biztonság kedvéért a lóerőt sem hagyták ki.
Csak majdnem CR-X
Áramvonalas karosszéria, hibrid hajtáslánc az alacsony fogyasztásért, ráadásul majdnem sportosnak is mondhatnánk. De vajon elég erős a CR-Z?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.