Ha a CR-X jelentése a Civic Renaissance Model X, akkor mi lehet a CR-Z? A formai hasonlóság kísérteties, a látvány most is nagyon sportos, de huszonhét évvel az eredeti után már inkább a gazdaságosság került előtérbe a 2010-es Hondánál. Tehát ismét hibridet mérünk.
Compact Renaissance Zero – talán ezt jelenti a CR-Z név, utalva az alacsony kibocsátásra. A Honda korábbi hibrid megoldásán alapuló hajtásláncban a megjelenéskor 10 kW-tal, majd 2013 után 15 kW-tal segített az Integrated Motor Assist (IMA) villanymotorja. Ez ma a lágy hibridek (mHEV – majdnem hibrid) sztenderd teljesítménye, persze 48 voltos rendszerben. Az Insightból ismerős rendszer viszont 144 volttal dolgozik, ami kisebb áramerősséget jelent azonos teljesítmény mellett. Ugyan 2010-től 2016-ig gyártották, de sajnos keveset adtak el. A különböző autó hirdető portálokon is keveset találunk, de az árát elég jól tartja. Leharcolt példány szinte nincs, szóval aki ilyen autót szeretne, nagyjából 3 milliót tegyen félre, vagy többet.
De vissza a méréshez, mert most vittünk bele egy csavart: az üzemmódválasztó Eco és Sport állásában is megmértük az autót, ügyelve az akkumulátor megfelelő töltöttségére. Van vajon mérhető különbség padlógázon, vagy csak részterhelésen számít az üzemmód? A Honda négyhengeres hangja kellemes, valahol a csendes felső határán, de vajon mennyi maradt az eredeti teljesítményből?
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.