Csak majdnem CR-X

Erőmérő: Honda CR-Z - 2011

2021.09.03. 16:52

Ha a CR-X jelentése a Civic Renaissance Model X, akkor mi lehet a CR-Z? A formai hasonlóság kísérteties, a látvány most is nagyon sportos, de huszonhét évvel az eredeti után már inkább a gazdaságosság került előtérbe a 2010-es Hondánál. Tehát ismét hibridet mérünk.

Compact Renaissance Zero – talán ezt jelenti a CR-Z név, utalva az alacsony kibocsátásra. A Honda korábbi hibrid megoldásán alapuló hajtásláncban a megjelenéskor 10 kW-tal, majd 2013 után 15 kW-tal segített az Integrated Motor Assist (IMA) villanymotorja. Ez ma a lágy hibridek (mHEV – majdnem hibrid) sztenderd teljesítménye, persze 48 voltos rendszerben. Az Insightból ismerős rendszer viszont 144 volttal dolgozik, ami kisebb áramerősséget jelent azonos teljesítmény mellett. Ugyan 2010-től 2016-ig gyártották, de sajnos keveset adtak el. A különböző autó hirdető portálokon is keveset találunk, de az árát elég jól tartja. Leharcolt példány szinte nincs, szóval aki ilyen autót szeretne, nagyjából 3 milliót tegyen félre, vagy többet.

De vissza a méréshez, mert most vittünk bele egy csavart: az üzemmódválasztó Eco és Sport állásában is megmértük az autót, ügyelve az akkumulátor megfelelő töltöttségére. Van vajon mérhető különbség padlógázon, vagy csak részterhelésen számít az üzemmód? A Honda négyhengeres hangja kellemes, valahol a csendes felső határán, de vajon mennyi maradt az eredeti teljesítményből?

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.