Ha ismert Lanciákat kell felsorolni, a Fulvia neve biztosan elhangzik. Lehet talán nem elsőként, de mindenkinek van egy-két pozitív gondolata akár a szépségéről, akár a rali győzelmekről. Bezzeg a szedán változatról sokan azt se tudják: létezik!
Öröm látni, hogy öreg autóval is jelentkeztek az Erőmérőbe. Hiszen ilyen motort ma már nem gyártanak: V4-es, de közben kicsit soros is, szóval VR4! A hengersorokon kívül a hengerfej és a szelepfedél is közös. Több ilyet gyártott a Lancia, mérésre 1231 cm3-es példány érkezett 818.130 motorkóddal. Eredeti állapotában, nagyon kevés kilométerrel, két dupla torkú, fekvő Solex karburátorral. A hangja meggyőző, az állapota szépen megmaradt, de a féltő szeretet miatt óvatosan futottunk neki a mérésnek. Ám az olasz technika nem vallott szégyent.
Érdekes, hogy legalább 3 hengerszöggel készültek ezek a kis motorok. Kicsi, mert Fulviákban 1091 köbcentivel, korábbi modellekben pedig 903 cm3-al is gyártották. A hengerszögekben nincs ugyan nagy eltérés, de 13 és 11 fok között több változás is volt. A legnagyobb pedig a Coupé Rallye HF 1584 cm3-es motorja, 130 lóerővel!
A limuzin építési elve is jövőbemutató, hiszen a fronthajtás gyerekcipőben járt még akkoriban de ennek köszönhetően szokatlanul nagy helykínálata ebben a méretosztályban. És tele van érdekes megoldásokkal, amelyekből a videóban néhányat be is mutatunk.
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.