Nagy motor, nagy test, nagy élvezet

Erőmérő: Buick Riviera - 1968

2022.01.14. 06:06

Ha 1968-ból kellene autót választanom, nem ez lenne az első. De lehet, hogy csak nem ismerjük kellően, ezért szavaznánk másra? A Riviera nem izomautó, mégis 7046 cm3 viszi előre, ami azt hiszem már elég lesz.

Rémlenek ezek a nevek: Skylark, LeSabre, Wildcat, Regal és persze Riviera? Talán a legismertebb autók a ma már csak egyes piacokon létező Buicktól. Most egy Riviera jutott el hozzánk 1968-ból. Még az első olajárrobbanás előtt vagyunk, a hordónkénti ár fixen 3 dollár volt. Ma egy kicsit több: $85 a napi árfolyam. Tehát volt olcsó nafta bőven, jöhetett a nagy motor nagy fogyasztással. Muscle carok születtek és a luxusautókban is V8 volt, 5 liter fölött.

Ebben az évben jelent meg a Buick Riviera új motorjával ami már 430 köbhüvelykes volt – ez 7046 cm3. Érezzük? A hűtőfolyadék hőmérője sajnos nem megy feljebb soha, de infrás méréssel megállapítottuk, hogy meleg a motor és indulhat a teljesítménymérés. A három fokozatból nem volt nehéz kiválasztani a legfelsőt. Gyorsítottunk és vártuk az eredményt, majd moshattuk a ruháinkat. De megérte!

881 cm3 egy henger és ebből van 8. Persze OHV a vezérlés, négytorkú a karburátor, egy Quadrajet. A torkok összkeresztmetszete 95 milliméteres pillangószelepnek felel meg. Ezzel együtt a motor csak 272 kg-ot nyomott ami nem vészes, de azért heavy metal. A Riviera egy „Personal Luxury Coupé”, ami nagyjából Amerika válasza a szép európai GT kupékra. Tehát a beltér is korabeli luxus, automata váltó, elektromos ablakok, szervó, klíma, sőt még az első pad is elektromosan csúszik előre-hátra. Más, mint amit megszoktunk, de ugyanúgy különleges.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi méréseink:

Ilyen egy Honda motor éneke
Tartós a VTEC Honda, hiszen túl van félmillió kilométeren, mégsem kellett sosem megbontani. De az erőt tudja még?
Ilyen Trabi ellen nincs esélyed
Korszerű volt a Trabant 1964-ben: orrmotor, fronthajtás, független felfüggesztés. Aztán 25 évig alig fejlesztették, de ez a darab mindent bepótol.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.