Hány lóerő egy jó matrica?
Erőmérő: Jeep Grand Cherokee SRT8 - 2006
Ha már egy kicsit jobb futómű került a Grand Cherokee harmadik generációja alá, akkor érdemes az off-road tulajdonságok mellett a szilárd burkolatos képességeket is feljavítani. A Chrysler akkoriban indította az SRT brandet, gondolták, annak biztos jót tesz egy nagy, de sportos terepjáró.
Ezúttal új mérőhelyről jelentkezünk, ahol szinkronpad áll rendelkezésre. Tehát a tengelyek együtt forognak, szinte mintha az út lenne az autó alatt. A Jeep Grand Cherokee SRT8 összkerék-hajtási rendszere alaphelyzetben 10% nyomatékot ad előre, ezért a két tengely szinkronja nélkül nehéz lenne megmérni, nem lehetetlen, de macerás. Itt viszont nagyon könnyű! SAE normát használtunk a méréshez és hallgattuk a HEMI motor gyönyörű hangját. Vajon mennyit érnek az oldalára ragasztott matricák? Állítólag egy jó felirat akár +5 Le is lehet!
SRT8, mert ugye V8 alatt nem használtak akkoriban motort, ha a teljesítmény volt a cél. Érdekesen alakult a kifejlesztése. Az alap Grand Cherokee jó terepképességeinek csökkentése itt elfogadható volt, mondván ez már nem nagyon tér le az aszfaltozott utakról. Ezért nincs felező, 20 hüvelykes kerekek kerültek fel, és 1 hüvelyket, vagyis 25,4 mm-t ültettek is rajta. Már ettől jobb lehet a városban, de kapott egy 6,1 literes motort, ami 85 lóerővel tud többet, mint az előd 5,7-es.
Nagyobb szelepek, módosított szívócsatorna és vezérműtengely is kellett ehhez. A kompresszió-viszonyt és a kipufogó rendszer átmérőjét is megnövelték. És még fél oldalon lehetne sorolni mi mindent változtattak. A végeredmény egészen szép 426 Le és 569 Nm a gyártól, amivel úgy reklámozták magukat, hogy jobban gyorsul, mint a korabeli Porsche Cayenne Turbo, vagy BMW X5. A 0-60 mérföld/h, de még a 0-100 km/h is 5 másodpercen belül sikerült. Nemcsak egyenesben volt jó a vérbő grancsirke, hanem kanyarodni is tudott: 0,92g oldalgyorsulást produkált a teszteken. A sebességváltója az akkori tulajdonos (1998-2006) DaimlerChrysler AG fényében érthető választás: a Mercedes 5 fokozatú automatája. Annyira a gyorsulásra, dinamikára van áttételezve, hogy a végsebessége úgy 274 km/h, hogy az ötödiket is leforogja, vagyis leszabályzási fordulatig pörgethető. Van még benne tartalék!
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.