Nincs lefutott meccs

Erőmérő: BMW 316i az M3 ellen - 2002

2022.03.18. 09:59 Módosítva: 2022.03.18. 09:59

Ha mindig kíváncsi voltál a BMW E46 kínálat két végére, akkor most megtaláltad. Az átlag 3 ajtó, 4 kerék, 5 henger és kb. 220 lóerő, ami pont kiad egy Audi Coupé Quattrót, de átlagolással itt nem megyünk semmire. BMW M3 és 316i: lehet nagyobb különbség egy típuson belül?

Ezt a gyári kódot sokan ismerik: E46. A típus 1998-tól van piacon, de a belépő küszöbre trükkös rámutatni, ugyanis a 316i lehet 1,6-os, 1,8 vagy akár 1,9 literes is, piactól és évjárattól függően. Az M3 viszont fix, hogy 3,2 literes! 2000-ben érkezett az S54 jelű hathengeressel, 6 fokozatú kézi-, vagy kívánságra SMG automatizált váltóval. A rajongók annyira ismerik ezt a sorozatot, hogy újat biztosan nem lehet nekik mondani, de olyan szempont szerint hasonlítunk össze két jó állapotú példányt, amiben akár a kicsi is nyerhet. Pedig elforgattuk 8150-ig a nagy motort!

Sokan a klasszikus BMW-k utolsó darabjainak tartják az E46 szériát. A Népítélet például 7,5-ös átlagot mutat, ami elég jó, és igazából csak az 5,8-as fenntartási költség húzza le az egyébként kellemes többi értéket. Szeretik no, de miért is? Például mert a mai napig érvényes a formaterv, és mert az M3, illetve ma már M4 családfa talán legjobban sikerült hajtása. A mért autóink közül az M3 kapott egy kis fejlesztést, bár ez elvileg nem emelhette a teljesítményt, a nagyon megkímélt, jó értelemben bácsiautó 316i-ban bezzeg még a fékbetét is eredeti! Volt egy kis gondunk viszont az azonosításával. A katalógusok mást mondanak, mint a forgalmi, vagy a közhiedelem. Hosszú okoskodás után úgy gondoljuk, hogy az M43TUB19 jelű motor dolgozik benne végül is.

István és János nem tudták, mire készülünk. Hozták a kedvencüket, mi pedig megmértük mindkettőt, de hogy összevetés is lesz, az meglepetés volt. Gyönyörű mindkét autó, az új korától magyar, dédelgetett kedvenc 316i előre megkaphatná az OT rendszámot, bár még van tíz éve addig. De az M3 is remeknek tűnt, ha sikerül, önálló tesztben is feldolgozzuk.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, osszátok meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is. Lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi méréseink:

Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.