AC/DC a családi terepjáróban
Erőmérő: Mitsubishi Outlander PHEV - 2013
Érdemes tisztában lenni vele, hogy bár mára kissé elavult technikát képvisel, az Outlander PHEV nem becsapás: ez egy használható hibrid, elérhető áron. Csak épp nem való mindenkinek, mert nem minden felhasználási profil mellett takarékos. És a sikerhez az otthoni konnektor is kell!
Ahogy öregszik, egyre elérhetőbb a Mitsubishi Outlander PHEV, különösen a korai, kétliteres motorral szerelt változat, erről készült már nálunk használt teszt. Bár tele van spéci megoldásokkal, úgy tűnik, mégsem kell tartani tőle, mert van típust ismerő szerviz itthon és külföldön is. Szereti a Népítélet: pusztán a teljesítményt keveslik 6,6-tal, de a 7,5-ös átlag rendben van.
A padlógázas mérés nem a tipikus gazdaságos használat, de a teljesítményt csak így fogjuk megtudni, és így is csak a sebesség függvényében, a motor fordulatszámát vagy nyomatékát az ilyen összetett rendszerek elrejtik. A mérésre 80%-ra töltött akkuval érkezett a tulajdonos. Annyit előre elárulunk, hogy sikeres volt a mérés, de hogy mennyit is tud ez a korai PHEV? Egy benzinmotor, két villanymotor, nézzük mit mutatnak a görgőkön.
A konstrukció persze a kezdő villanyautós, tényleg az 5-10 év előti igényeket és infrastruktúrát vetíti elénk. Ma már jobban elektromosak a tölthető hibridek, az igaziak pedig hatékonyabbak is. A tölthetőség persze itt is jó, hiszen van Chademo, míg a PHEV világban még ma sem általános a villámtöltési lehetőség. Ezzel az opcióval fél óra alatt értelmes mennyiséget és távolságot tud magába szívni az Outlander, mert nagyjából 22kW-tal tölthető. Az AC töltés csak 3,7 kW-os, kb. 16 amperes, ezzel azért csak hosszabb megálló alatt, mint mondjuk egy mozi, tudunk jelentős távolságot nyerni. És éppen ez korlátozza leginkább a felhasználási körét: csak akkor éri meg az Outlander PHEV, ha elsősorban 20-50 km-es távolságokra használjuk, ritkán hosszabb utakra. Mert ha messzire megyünk, már csökken a hatékonyság. De amíg benzin van, azért a hatótáv-para elkerül!
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.