Az én ügyes vadászkutyám
Erőmérő: Honda Civic Shuttle 4WD Beagle - 1995
Keresem az érdekességeket és csemegéket, ez igaz. A szent kvarcórát is kedvelem, sőt nem baj, ha valami hátul hajt. Ebben szerintem minden benne van, és nem volt drága. De arra nem számítottam, hogy emiatt én kerülök a kínzó, akarom mondani mérőpadra!
Oké, Honda, de mi ez egyáltalán? Egy 1988-ban piacra dobott modell, amit a 4. generációs, négygen Civic padlólemezére építettek, és egy kompakt SUV. Vagy egyterű, esetleg szabadidő autó, talán kombi – aminek látni szeretnénk. Civicből volt háromajtós, négyajtós limuzin, CRX kupé és ez. A limó is kaphatott összkerékhajtást, de Shuttle, vagyis a kombi összkerékhajtási rendszere az igazán érdekes. Viszkó van beépítve a hátramenő kardánba, és 6 fokozatú váltó van hozzá, de nem úgy, ahogy gondolnánk. A gombon 5 számot és egy SL, azaz Super-Low fokozatot láthatunk az R-en kívül. Ez az 1-esnél lassúbb áttétel: 4,51 a 3,38-hoz képest.
Sok érdekesség van benne ezeken kívül is, de mi mégis a motor teljesítményére vagyunk kíváncsiak. D16Z2 a motor kódja ez az egyik legismertebb D sorozatú SOHC 16 szelepes Honda motor; 110 lóerő az ígéret, de több mint 300 ezer km-rel ezelőtt volt annyi. Szegény autó még nem olyan szép, mint aki a tévébe megy, de sebaj, mérjük meg!
Azt mondhatom, hogy jó fogás volt, a szó szoros és átvitt értelmében is. Ott találtam, és 175 ezer egész forintba került. Persze nem véletlenül: az eladó motorhibásnak hirdette és az is volt. Meg koszos, sőt ápolatlan. Ledobott szelepfedéllel és vezérműszíj burkolattal, kiszerelt gyertyákkal találtam rá. Az akku hozzáért az elosztófedélhez, mert nagyobb volt – jó lesz az! Hát nem. Szóval a pöcc-röff elmaradt, utánfutót kellett bevetni.
Mégis megvettem, elhoztam és elkezdtem helyrepofozni. Először műszakilag: a hengerfej lejött, a síkvonalzó nem jelzett hibát sem a fejen sem a blokkon egyik vonalban sem, így a tömítés mellé csak a vezérműszíjat cseréltem. Jöttek a folyadékok: motor, váltó és osztómű, hátsó difi, szervó. A fékfolyadékot eddig csak a tartályban cseréltem, mert a bal első nyereg egy kicsit izzad. Ablaktörlő lapátok is újak és télre kapott egy Honda korhű téli kerékszettet. Gyertyák, kábelek, szűrők, hogy ne érjen meglepetés.
Szilenteket már megvettem, a csere még hátra van. Pár apróságot tudtam pótolni, jellemzően műanyag elemeket, amik nem Beagle specifikusak. Ennyi, nem szeretnék sokat költeni rá, csak élvezni, de azért a jövőben még hátra van a karosszéria szépítése.
A Beagle nekünk ugye kutyaként ismerős. Snoopy is egy Beagle! Alapjában ez a kutyafajta sokoldalú, megbízható, higgadt vadászkutya. Talán olyan, mint ez az autó Hondáék szerint. De azért gondoltak a meghibásodás lehetőségére is: a hátsó hajtás a korabeli Swifthez hasonlóan a motortérből egy kapcsolóval mechanikusan szétkapcsolható, mondjuk vontatáshoz. Ennél még van feljebb az INTRAC 4WD, de az kissé bonyolultabb. Viszont a futómű alapkonstrukciója ugyanaz az igényes kettőskeresztlengőkaros megoldás, mint a többi korabeli Civic alatt.
Mivel 0 fok alatt kicsit föttögve indul, melegen ugyan rendben, de már ebből is sejthető, hogy biztosan lesz még mit csinálni rajta, az esztétikán kívül. Nem hozza gyári teljesítményt, hogy miért, majd azt is kiderítjük.
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.