Váltás világos nézetre
-
tuning autó
Miért életveszélyes a tuning autó
-
-
párizsi autószalon 2024
Könnyezünk, de letöröljük - TC Híradó 2024/10/19 [134.]
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
-
becsületesnepper
Megint késik az a rohadt repülő
-
s350 cdi
Ganxsta Zolee és a tábornok
Amikor jót akartak, nem olcsót
Erőmérő: Alfa Romeo 145 1,7 16V bokszer
Bár Chris Bangle nevét a BMW kapcsán ismerte meg az egész világ, előtte éveket dolgozott a Fiatnál és az Alfánál - és az Alfa 145 formája is Bangle munkája - legalábbis a modell 1994-ben jelent meg, tehát a forma már nagyjából 1991-ben készen állt, szóval igen valószínű, hogy Bangle keze (is) benne volt. Az autó többi részére sem lehet panasz, látszik, hogy sehol nem a szokványos utat járták, mert annál jobbat akartak.
Ugyanezt a padlólemezt a Fiat Tipóhoz, a Lancia Deltához és az Alfa 145/146 pároshoz is használták, motorból pedig ezerféle került bele, a 145-ösbe például keresztben és hosszában is építettek blokkot. És milyeneket! Mi most direkt egy erőset választottunk, az 1,7-es bokszert - ez a blokk 1971-ben jelent meg az Alfasudban és egészen 1996-ig gyártották.
A bokszermotor önmagában kuriózum: a Volkswagen, a Subaru, a Porsche, a BMW, a Honda, az Alfa, a Chevrolet, a Puch is gyártottak/gyártanak ilyet, kettő, négy és hat hengerrel, illetve átmatricázva találhatunk Toyotát, Saabot és más autókat bokszermotorral, de ettől még gyakorinak senki nem nevezné az elrendezést.
Egy igazi alfás guru autóját mértük meg, melyen látszik, hogy nem kiállítási tárgy, hanem használati tárgy - igaz, nem mindennapi, és meg is kapja a törődést és a jobb minőségű alkatrészeket. Ritka darab, és érződik, hogy a tulaj kötődik hozzá, ilyenkor mindig megkérdezem, meddig pörgethetjük. Most engedélyt kaptunk, hogy akár leszabályzásig is. Nézzük, milyen ez!
Végül nekünk nem volt szívünk 7000 fölé pörgetni. A teljesítménycsúcson már így is túlvoltunk, ami kimaradt, már csak játék lett volna. Így is kaptunk egy jó teljesítményt és a beltérben egy olyan hangot, amiért önmagában megérte az egész. Imádtuk!
Kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is,itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.