Folyamatosan nő az elektromos autók száma itthon is. Mielőtt valaki belevág, meg kell néznie, mennyire egyeztethető össze a mindennapjaival egy ilyen kocsi. A legfontosabb tényezők közt a hatótávot, valamint a töltési időt említhetjük. Legújabb kvízünkben megtippelheted, melyik kedvelt modellt milyen hosszú időre kell a töltőhöz csatlakoztatni, de további érdekességeket is megtudhatsz róluk.
Egy villanyautót persze többféleképpen is lehet tölteni: váltóárammal (AC) és egyenárammal (DC). Utóbbi jellemzően sokkal gyorsabb, mivel a töltőoszlopban történik az átalakítás, nem az autó teszi ezt meg magának – az akkumulátorok egyenáramot tárolnak. A villám- vagy ultratöltők is DC-t pumpálnak a kocsinkba. Mi viszont az összehasonlíthatóság érdekében most a váltóáramú, azaz AC-töltésre kérdezünk rá, méghozzá arra, mennyi időre lehet szüksége az adott autónak, hogy 20 százalékosról 80 százalékosra emelkedjen a töltöttségi szintje.
A kvíz előtt egy kis segítség a töltési idő kiszámítására az E.ON E-flotta szakértőjétől:
- az autóm akkumulátorkapacitása: 50 kWh
- az autó töltési képessége/fedélzeti töltő kapacitása: 11 kW
- töltőteljesítmény: 3 fázis
= 50/11 ~ 4,55 óra a töltési idő
Lássuk a kvízt!
A játék lezárult.
Az E.ON E-flotta szakértője még arra hívta fel a figyelmünket, hogy az alábbi feltételek is módosíthatják a töltés idejét:
- a töltő által leadható teljesítmény
- az autó inverterének/fedélzeti töltőjének teljesítménye
- ha nem 11 kW-os, hanem 7,4 kW-os, akkor 50/7,4 = 6,76 óra a töltési idő
- az akkumulátor töltöttségi szintje (típusonként egyedi teljesítménygörbe szerint)
- itt AC-nál kevesebb a veszteség, de jellemzően 80 % töltöttség felett az autók az akkumulátorkímélése céljából akár 90 %-kal is lassíthatják az utolsó pár százalék betöltésekor a töltést
- az akkumulátor hőmérséklete
- hosszú, pl. autópályán megtett út után, vagy nyári hőségben, esetleg téli időben egy komolyabb fagy esetén jelentősen csökkenhet a töltési teljesítmény
- töltőberendezésen beállított esetleges teljesítményszabályozás
- ez a töltési idő alatt dinamikusan változhat a szabályozás jellegétől és a többi fogyasztón leadott teljesítménytől függően, növelve a töltési időt
- plusz az autók fedélzeti töltője és a telepített töltőeszköz mellett még jelentősen befolyásolja a töltési időt az elektromos hálózat is.
Az adatok (akkumulátorok kapacitása, töltés teljesítménye, töltési idő) forrása az Autoweek adatbázisa.
A cikk elkészítését az E.ON támogatta.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

