Már 1998 óta velünk van ez a forma. Lassan öregszik és megbízható is a technika, pont ezért jó alap egy kis átalakításra. A TTE gyári tuningcég csinált kompresszoros verzió, az egyedi építésekhez viszont a turbó is nagyon jó alternatíva. Ebben az IS-ben sem szívóként működik már a kétliteres, sorhatos 1G-FE.
Sokszor megszépülnek a régi emlékek, talán emlékeztek, amikor Winkler kiszeretett a Subaru Foresterből, vagy sokan amikor beülnek fiatalkoruk autójába, akkor kényszerű a csalódás. Zajos, ráz, nehezen kezelhető, nincs benne ez vagy az. Amiben nem csalódunk, az a külső forma. Így jártam most is, mert a külsőt sokszor láthatom az utcán, de a belsőt már régen elfelejtettem. Mondjuk úgy, hogy az óracsoport a belsőtér éke...
Az átalakítás átgondolt és viszonylag (!) egyszerű. A hangja is új elemekkel egészült ki. Köszönjük a turbónak, hangpróba indul!
Igen, lehet még ezt fejleszteni: egy szabadon programozható motorvezérlővel sok-sok lóerőt találnánk, de elég-e a mostani? Számoljunk csak: a nyomás 1,5-szeresére növekedett. A maximális teljesítmény fordulatszáma 67/62 vagyis 1,08-cal nőtt. Ha ezt összeszorozzuk, akkor mennyi jön ki? 155-ről indultunk.
A tulaj a stáb tagjait egy kicsit megautóztatta a mérés után. Kimaradtam, de a többiek fülg érő mosollyal jöttek vissza. Van, amikor a turbólyuk is jó!
Hozunk még érdekes autókat, de addig is kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes és/vagy elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni. Lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.