A Ferrari középre csúsztatná az ülésed, ha pályázol
Ha a kormány és a pedálok az üléssel együtt középre csúszhat, a rendszer feltételezi a fizikai kapcsolat, például a kormányoszlop hiányát. A fly-by-wire nem új technológia, ám a Ferraritól merész gondolat még így is.
Teljesen logikus, nem? A modern szupersportautók megvalósítják az álmot, és simán működnek utcai autóként akkor is, ha utána egy gombnyomásra letépik a fejed a versenypályán. Az közben egyetemesen elfogadott tény, hogy középen ülni jobb egy sportautóban, mint a szélén. A gond csupán az, hogy jelenleg nagyjából három középüléses, meglehetősen limitált elérésű autó van a piacon: A brit BAC Mono és GMA T.50, valamint az amerikai Glickenhaus SCG 004S.
A McLaren F1 már a múlt, a T.50 Gordon Murray szerint is jobb lett
A GMA T.50 immár hivatalosan is kész, hiszen vezette az ember, aki csak egy jobb autót szeretett volna csinálni, mint a McLaren F1. Semmiség.
A Ferrari tavaly nyáron adta be szabadalmi kérvényét az Egyesült Állomok releváns hatóságának, ezt pedig most publikálták. A dokumentumokat a Carbuzz szúrta ki.
A rajzokon egy orrmotoros autó sziluettje látszik, de nem kétséges, hogy minden kezelőszerv virtuálissá alakítása után egy középmotoros Ferrari is megkaphatja a szokásosra merőleges irányba mozogni képes vezetőülést. Felmerülhet viszont a kérdés, hogy mi történik ilyenkor az utasoldalon, hiszen az egésznek akkor van értelme, ha az autó maga utcai használatra készül, és csak néha vált pályagéppé. Ebben az esetben viszont a másik oldalon is van egy kényelmes, mégis jól tartó, szépen bőrözött ülés.
Ami még érdekes, hogy a bal-közép-jobboldali vezetői pozíció mellett a Ferrari szabadalmi rajzai nyitva hagyják a három pedál lehetőségét is. Hogy mi szüksége lenne Maranellónak a kézi váltóra, és hogy oldaná meg a váltóbot elhelyezését egy ilyen szabadon konfigurálható rendszerrel, kérdéses, de az biztos, hogy az ötletek szárnyalhatnak a Ferrarinál, ahol hamarosan kész lesz az új hibrid csúcsmodell is.
Mint látható, a mozgó üléspozíciót egyelőre kábeles kapcsolattal képzelik el, ám később teljesen vezetékmentes is lehet a kommunikáció az ülés, a pedálok, a kormányzás és váltó felől az autó digitális agya felé. A Ferrari is elektrifikál, ennek pedig vad eredményei lesznek mind teljesítmény, mind funkciók szempontjából.
Forrás: Carbuzz

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
