Ahogy arról pár napja már hírt adtunk, megjelent az Esmerci legújabb generációja. Azóta az autó interaktív kezelési utasítása is. Végignéztük a 425 oldalas kézikönyvet, elmozizgattunk az S-Klasse bigyóiról készült flashanimációkon, és elhatároztuk, hogy végigrágjuk az új luxuslimuzinba rejtett legérdekesebb rövidítéseket és fantázianeveket.
A Mercedes csúcstermékéhez kapcsolódó kis kiegészítő szolgáltatás angol és német nyelven is elérhető. A Mercedes beszél is az érdeklődőkhöz, a legtöbb témakörhöz mind angol, mind német audiovizuális lecke is tartozik.
Aki a színes ábrákat és animációkat részesíti előnyben,
Overview , illetve
Überblick menüpont alatt szerezhet felszínes ismereteket. A
Gutenberg-galaxis hívei a teljes nyomtatott kézikönyvet is
átolvashatják, szintén mind
angol, mind
német nyelven.
A gyakorlatiasabbak,
akik szeretik maguk kipróbálni, mi hogyan zajlik, az
Experience , illetve
Erleben menüpontok alatt találják, amit keresnek. Az angol
ajkúaknak meg kell elégedniük a 4-Matic, a klíma, a Comand
vezérlőközpont és a multifunkciós kormánykerék interaktív
szimulálásával, Heine nyelvén azonban tolathatunk, követhetünk és
éjjelláthatunk is.
No de nézzük, mikkel is szolgál a kedves vevőknek maga az új S-Klasse!
A klasszikus kulcs mellőzését, az elektronikus ajtónyitást és
motorindítást hívják így a Mercedesnél. A rendelhető extra segítségével
a kulcs éppúgy a zsebben maradhat autózás előtt, közben és után. Bár ez
a szolgáltatás épp a korábbi S-osztályban jelent először, azóta már nem
nagy szám, hiszen már számos más modellben, például a némileg olcsóbb
Renault Mégane-nál
is találkozhattunk vele.
A Mercedes I-Drive-ja. Egy funkcionális tömbbe olvasztották a teljes szórakoztató-, kommunikációs és navigációs elektronikát. A navigációt a rendszerben a multifunkciós kormány gombja is segíti, alapvetően mégis a könyöklőre kipakolt mindenfelé billenő gombokkal zajlik az irányítás. A COMAND konzol feláras extra, 2100 euróért adják Németországban. Ha hanggal is szeretnénk utasítgatni az autót, a LINGUATRONIC rendszerért további 458 eurót kell fizetni.
Ezt a
Nissan Primerában már megcsodáltuk három éve. A
Lexusban is
láttuk, ott már nyomvonalat is rajzolt. A Mercedes továbbfejlesztette a
dolgot,
az S osztály tolatókamerája 957 euróért mindent kirajzol a
képernyőre, épp hogy csak be nem teszi a kocsit a parkolóba.
Direct Select C/S/M kapcsolóval
Hát, kedves Mercedes, sajnos lebuktál: ugyanezt már rég kipróbálhattuk a Hetes BMW-ben. Ott Shift by Wire-nek hívják. Az automata váltó karja az evolúció során bajuszkapcsolóvá vált, kis kiegészítő kapcsolóval a kívánt program (a C/S/M nem valami szexuális aberrációra, utal, csak a sport, komfort vagy manuális üzemmódra) kiválasztásához. A kormány hátoldalának jobb és bal oldalán egy-egy fémes színű nyomógomb található, a ballal vissza, a jobbal felfelé kapcsolhatunk.
A BMW annyival többet nyújt, hogy nála a kormány karimáján elöl is van egy-egy hüvelykujjra szabott gomb, az ergonómia okán. A programválasztó gomb pedig nem a középkonzolra, hanem a kormányagyra került. Amivel a BMW kevesebbet nyújt: az S-Klasse automatája hétsebességes.
Az éjszakai látásasszisztens (mibe, hogy nem ez lesz a hivatalos magyar neve) segít kiemelni az úton lévő tereptárgyakat macskától lovaskocsiig. Az infrakamera a belső visszapillantó külső oldalára került, a világítás kapcsolótömbjéről aktiválható. A kilométeróra eltűnik, helyére egy sebességet jelző vonalskála és az út látképe kerül. Ilyet eddig még nem láttunk tesztautóban. Pedig szeretnénk: nagyon kíváncsi vagyok, mi van, ha a részeg kóborló mögött éjszaka épp szembejön egy autó. Látszik-e vajon ellenfényben a legelésző szarvas 1925 euróért? Egy másik kép szerint igen, de azért megnézném élőben is.
Az S osztály követőelektronikája azért PLUS a jelenleg is létező rendszerekhez képest, mert a tempomattal és az aktív fékekkel együttműködve, kis sebességnél, városi araszolásnál is képes arra, hogy a kormányzáson kívül minden terhet levegyen a vezető válláról. A 2668 eurós extra értelemszerűen a BAS-PLUS-t, azaz Break Assist Plust, az okos fékasszisztenst is tartalmazza,
Automata klímaberendezés
Itt lehet
virtualice kipróbálni az S Merci klímáját. Ha jól számolom, 19
helyen dűlhet be a hideg vagy a meleg. Huzatérzékenyek legédesebb álma.
PRE-SAFE
Jobb félni, mint megijedni. Ezt az elméletet az S-osztály tervezői PRO-SAFE-nek nevezték el. A PRO-SAFE négy részből áll, úgyis mint PERFORM-SAFE, PRE-SAFE, PASSIVE-SAFE, POST-SAFE. A legtöbbjével már foglalkoztunk, ugyanis idesorolandó mindaz, ami csökkenti a balesetveszélyt és segít elkerülni a csattanást. Csak a Pre-Safe-et érdemes még külön kiemelni. Erős fékezésre ugyanis a Mercedes az utasokra feszíti az övet, becsukja az ablakokat és a tetőablakot, a komfortülések légpárnáinak felfújásával is felkészül a karambolra, valamint üzembehelyezi a pánikféket. Aztán ha mégis sikerül megállni időben, mindent vissza, meglazítja az öveket, és mehetünk tovább. Ez a szolgáltatás sem újdonság, mindezt Winkler kolléga már tapasztalhatta az előző S osztály próbaútján.
Ezek az új csillagos hajó legizgalmasabb játékszerei. Akinek felkeltettük érdeklődését, Németországban már meg is rendelheti az autót, a legolcsóbb változat a 70 760 eurós S350, a legdrágább a 95 236 eurós, nyújtott tengelytávú S500L. Persze ezek csak alapárak, ha az összes elektronikai kényelmi és biztonsági kütyüre igényt tart a vásárló, a százezres ár könnyen felugorhat a másfélszeresére. Próbálja ki, állítsa össze álommerdzsóját a német weboldalon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
