A Jaguar és a Land Rover az Nvidia mellett döntött
2025-től minden Jaguar és Land Rover autóban Nvidia által gyártott hardver és Drive Hyperion hardveres és szoftveres platform lesz, ezzel készülnek a vezetéssegítő, illetve autonóm vezetési funkciók a következő generációs autókba. A Hyperion plarform az Nvidia állításai szerint komoly rugalmasságot ad az autógyártóknak, hogy személyre szabják ezeket a funkciókat, és szóba került egy Orin nevű rendszerchip is, ami a mögöttes számítási kapacitást adja meg.
A Jaguar és Land Rover modellek gyártója 3-as szintű önvezetésre törekszik, középtávú céljai között interakciót nem igénylő autópályás közlekedés, illetve feltérképezett utakon történő biztonságos önálló közlekedés szerepel. Ez az a szint, amire most reális technikai és anyagi feltételekkel, látható eredményekkel lehet fejleszteni, ugyanakkor ez az a szint, amit sokan direkt ki is hagynak a saját fejlesztési terveikből, pontosan azért, mert sok benne a hibalehetőség, hiszen az ember nehezen vagy lassan tudhatja csak megítélni, mikor kell visszavenni a kormányt és beavatkozni.
A Jaguar Land Rover értelemszerűen nem árulta el, milyen sorrendben érkeznek az erősen modernizált modellek, azt viszont állítják, hogy a 2025-ös céldátumtól már csak teljesen elektromos autók készülnek. Az Nvidia már a Volvo, a Mercedes-Benz és a Hyundai partnerségét is megnyerte, ezen kívül pedig az autonóm teherautókkal foglalkozó TuSimple, az Amazonhoz köthető, szintén önvezetéssel foglalkozó Zoox és számos feltörekvő kínai elektromos autós vállalattal is együtt dolgoznak. A jelenleg is kapható Jaguar elektromos autó, az I-Pace a Google-féle Waymo rendszert használja a vezetéssegédleteihez.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!