Hamarosan lezárul a Geely-Meizu felvásárlás
Januárban merült fel először, hogy a kínai autóipar egyik nagy szereplője, a Geely be szeretne lépni az okostelefonos piacra, és ezt a botladozó, de komoly múlttal és tudással bíró Meizu felvásárlásával tenné meg. Mostanra a Geely mögötti cég felvásárolta a Meizu-részvények 79%-át, és már csak a hatóságok engedélyére vár az akvizíció.
Fontos kérdés, hogy miért akar egy látszólag haldokló mobilgyártót venni egy, az autóiparban hatalmas jelentőséggel bíró, sikeres cég, ami a Volvo, Polestar, Smart és Lotus neveket birtokolja, továbbá saját villanyautó-márkát is fenntart Zeekr néven. A kulcs leginkább az autók modern szórakoztató rendszereiben, illetve az önvezető technológiákban rejlik. A Xiaomi és több egyéb kínai cég nagyon komolyan veszi már az autós ökoszisztémát, az Apple is folyamatosan készül mindkét piacot leuralni, a Geely pedig ezt nem akarja tétlenül nézni. A Meizu ezen kívül a Flyme for Car nevű autós rendszerével több szabadalmat is birtokol.
A Meizu jelenleg több okból is egy alulértékelt cég, aminek felvásárlásával aránylag olcsón juthatnak sok tudáshoz és tapasztalathoz. Egyrészt, a Meizu modellpalettája nem volt olyan erős, mint pár éve, másrészt a nyugati piacokat sem tudták elég jól kezelni, ráadásul még a helyi, kínai piacukon is komoly bizalomvesztéssel állnak szemben: az utóbbi időben az Alibabával kapcsolatos együttműködésük miatt belekerültek egy nagyon komoly trösztgyanús ügybe, ami miatt komoly bírságokat is fizettek.
A Geely-okostelefonokat és autós IT-technológiákat sűrítő cégnek csak az egyik lába lesz a Meizu felvásárlása. A nemrég megalakított üzletágba már egy egykori Asus, illetve ZTE oldaláról származó vezetőt is meg tudtak szerezni, de nagyon sok mérnök érkezett a Xiaomi és Oppo vállalatoktól is.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!