Kína tényleg mindent leTouroll – íme, a 250 ezer forintos elektromos MTB!

2024.05.26. 12:16

A Touroll U1 igazi duplafenekű csapda az autós újságírónak, hiszen egyrészt bicikli, aminek szeretete vagy utálata egyet jelent a politikai állásfoglalással, Kína kapcsán pedig mostanra mindannyian érezzük, hogy megállíthatatlan térnyerési folyamatuk kritikus szintet kezd ölteni. Nincs jó megoldás: ha megdicsérem a feltűnően olcsó, első blikkre mégis korrekt és jól működő terméket, akkor lipsi vagyok, ráadásul támogatom az európai gazdaság földbe döngölését, ha pedig kritikát fogalmazok meg, akkor begyöpösödött vén majom, aki nem veszi észre, hogy mennyire jó, végre egy szinte bárki számára elérhető elektromos közlekedési eszköz. Készüljetek: oroszrulett jön, tele a tár!

  • Járt nálam egy kínai elektromos MTB, ami számomra ijesztően olcsónak tűnt
  • Alapfelépítése tök rendben van, stabil és tartós termék benyomását kelti
  • Perifériái régiesek és olcsók, vannak hibái, de semmi fájó
  • 6 tankolás árából bringázhatsz erőlködés nélkül

Szeszélyes áprilisunk volt, de májusban végre egész komfortosan lehet bringával járni, néhány nagyobb záporon kívül elég kegyes volt az idő, így sokat tudtam tesztelni a 250 ezer forintos elektromos MTB-t, amit a kínai forgalmazótól kaptunk próbára.

Több fronton is beindult a kétkerekű élet a szerkesztőségben: Elvis kolléga épp a Decathlontól kap kölcsön egy elég komoly, automata váltós villanymontit, én pedig körülbelül két hétig jártam a Touroll U1-gyel.

Voltak előítéleteim: úgy emlékeztem, körülbelül félmillió forint az alja, amennyiért legalább minimálisan terepképes, elektromos rásegítésű biciklire ülhetnék, ezért is rollereztem inkább helyette – nem voltak nagyon rosszak ezek az emlékek, hiszen az említett sportáruházban továbbra is 400 ezerről indulnak, és akár 2 millió forint fölé is elmennek a rásegítéses MTB-k, a filléres kínai vonallal pedig nem mertem volna számolni – pár éve elég sokat teszteltem ezekből, de egyikkel sem akartam sokkal többet menni egy utcahossznál, mindegyikben volt valami, ami azonnal villantotta a piros zászlót az agyamban. Úgy néz ki, 2024-ben már más a helyzet. A Touroll U1 ugyanis egy tök jó cucc.

Van rendes, merevnek érződő, acélváza, strapabíró duplafalú felnijei, belépő szintű, de megbízható Shimano hajtása, egy közepesen erős tárcsaféke, illetve egy nem túl kifinomult, de nagy hatótávot és pont elég teljesítményt adó pedálszenzoros, agymotoros rásegítési rendszere – ez legalább annyi, de inkább kicsit több, mint amennyit 250 ezer forintért el lehet várni.

Bringát rendelni Kínából? Most tényleg?

Én is szeretek úgy járművet venni, hogy legalább egy próbakört tudok vele menni, de ez a folyamat meglepően egyszerű, és túl nagy rizikó nincs is benne – a méretválasztékot nem gondolták túl, van egy 26-os felniméretű, 17 colos vázú kisebb változat, amit elég könnyelműen 155-től 190 centiig ajánlanak (lol), meg egy 29-es felnis, 19 colos nagyobb, amit 160-tól 195-ig (szintén lol), cserébe viszont a váz összes létező méretét pontosan megadják a terméklapon, nálam nagyjából a papírforma jön be – a nagyobb vázmérethez a 174 centim kicsit kevés, de ez az egyebek közt elég hosszú gyári stucninak is köszönhető, ebből magamnak valószínűleg vennék rá egy rövidebbet, de tesztelni minden gond nélkül tudtam így is.

Az összeszerelési folyamat szerintem annak is pofonegyszerű, aki még soha nem látott biciklit, adnak hozzá leírást is, de minden egyértelmű, és bár alaposan dobozolva, de nagyjából beállítva érkezik, ha nem akarsz magadnak féket meg váltót állítani, akkor összerakod, felfújod a gumijait és simán át tudsz gurulni a sarki bringáshoz egy gyors nullrevízióra, ráadásul minden rajta van, ami a forgalomban közlekedéshez kell, első-hátsó lámpa, duda, de még küllőprizma is, szóval tényleg úgy van kész, hogy kibontod. Az akkuja kivehető, de kulccsal zárható a vázhoz, szóval ha lenn hagyod a gépet a pincében, fel tudod vinni az akkuját külön tölteni, ami jó is, mert 23,5 kilóval mondhatjuk, hogy a Touroll U1 nehéz, mint a sár.

Pont azt a minimumot hozza, amit kell

Már egy hete minden nap használtam 10-20 kilométert, beletettem három töltési ciklust, használtam sima bringaként, együtt éltem vele, de valahogy nem jöttek az érzések. Semmilyen. Van mögöttem 10 elég aktív bringás év, rengeteget DH-ztam, de volt országútim, fixim, tudom, mekkora öröm tud lenni egy jó bringa, és mekkora szenvedés egy nyomorult libakergetővel eljutni bárhova, itt viszont az volt a legerősebb véleményem, hogy ez pontosan olyan, mint a 10 ezer forintos állóporszívónk, amit pár hónapja vettünk: tudtuk, hogy a jók 50 ezerbe kerülnek, ezért nem vártunk tőle sokat, de működik és nem szívatott meg. Na, az U1 ugyanez: nem fáj, nem is különösebben nagy öröm használni, viszont pontosan azt adja, amit ígér, egy elektromos bringa, ami rásegít a tekerésre, így alig izzadtan érsz oda a dolgodra, és egy komolyabb emelkedő sem jelent kihívást.

Ami nagyon tetszett benne, hogy stabil, semmije nem recseg-ropog, a 120 kilós terhelhetőséget simán el lehet neki hinni, és bár a Shimano Toruney váltóval óvatosan és precízen kell bánni, kis odafigyeléssel és megszokással egész gyorsan lehet használni – persze a 3x7-es kiosztás erősen múltidéző. A rásegítés három fokozatban állítható, 12, 18 vagy 25 km/h-ig segít a tekerésben, fölötte már mindenképpen lekapcsol, fékezéskor pedig rásegít az elektromotoron keresztül is.

Mivel pedálszenzoros, nem veszi figyelembe a tekerés erejét a rásegítéshez, ami hátrány, mert amikor állóhelyből tekernéd meg egy emelkedőn, biztonsági késedelemmel érkezik a segítség, és folyamatosan kell tekerni a segítséghez, tehát ha túl nagy fokozatban vagy, akkor nem segít rá annyit, hogy átlökjön a holtponton. Persze ennyi pénzért még nem várhatunk nyomatékszenzort.

Hatótávot értelmezni elég nehéz egy rásegítős bringánál, mert ha elérted vele a végsebességet, onnantól már csak saját erődből tekered, így a kínaiak által mondott, elvileg 65 kilométer értelmezését nem teljesen látom át, én jóval többet mentem vele egy töltéssel. Sajnos a műszerezettsége minimális, így a 25 km/h-s határt csak érezni lehet, látni nem, sebességmérő nincs, egyedül a töltöttséget látod az apró felületen, ahol a rásegítés erejét tudod állítani, továbbá a lámpát kapcsolni és a dudát nyomogatni.

A kisebb változat 600 euróba, a nagyobb pedig 650 euróba kerül, ebből még a lent megtalálható Totalcar kuponkódokkal további 50 euró kedvezmény jár. Szerintem én maradok a rollernél, de az biztos, hogy bringázni biztonságosabb, így simán el tudom képzelni azt az élethelyzetet, amikor venném.

Touroll U1 29-inch

Geekbuying link:

https://bit.ly/3U4UBtQ

Discount code: TOTALCARU1 (50€ kedvezmény)

Officilal link: https://bit.ly/4e3Wdw3

Discount code: TOTALCAR29 (50€ kedvezmény)

Touroll U1 26-inch

Geekbuying link: https://bit.ly/3PR5ddg

Discount code: TOTALCAR26 (50€ kedvezmény)

Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!