Használt hannoveri villamosokat vesz a BKV. Nem azért, mert olyan baromi jók azok, hanem mert kilóg a segge a gatyából. A hannoveri villamosokat történetesen Hágából vásárolják, de ne akadjunk fenn azon, hogy ezek már nem is second hand, hanem third hand villamosok. Igény van rá, mint a bálás ruhára: jobb egy kopottas kabát, mint egy ronggyá szakadt ing.
Márpedig az ing rongyos: a Budapesten tömegközlekedők nap mint nap tapasztalják, hogy a nagy lóvéból az új járművek beszerzésére csak a legritkább esetben futja.
Egy biztos: a buszokat és a trolikat nem a Mozaik utcában vizsgáztatják, és nem csak azért, mert nincs arrafelé felsővezeték, hanem azért sem, mert akkor a járműpark jelentős részét azonnal, habozás nélkül, örökre kivonnák a forgalomból. Akinek öt évesnél öregebb autója van, biztosan találkozott már az ötforintosnyi rozsdafolt, vagy a kissé kottyanó gömbfej miatt „kötözködő” vizsgabiztossal.
Vajon mit tenne, ha begördülne a vizsgaállomásra a nap mint nap utasokat szállító busz, melynek karosszérielemein be- illetve kilátni? Elkezdené-e csavarhúzóval baszkurálni a szétrohadt kasztnit, vagy sikítva rohanna ki a világból, esetleg összeszámolná, hogy a „szokásos” tarifával mintegy másfél millió forintnyi csúszópénz esetén kapna műszakit a jármű?
Új villamosokra (és buszokra, és trolikra) szükség van, pénz meg nincs. Egyetlen szerencsénk, hogy nem lehet Combinót kapni nulla százalék önrésszel, svájci frank alapon. Akkor lennénk aztán csak igazán szarban. Nincs más hátra: marad a nyugaton levetett, használt.
De ha már a vizsgáztatásnál nincs mód az egyenlő elbánásra, legalább az adminisztrációban lehetne. És ezen a ponton merül fel a kérdés: vajon kell-e a turkálós villamos után regadót fizetni?
Merthogy azok után a nyugatról importált használt autók után kell, amiket azért venne meg a szegény ember, hogy mégse életveszélyes, tákolt vacakokkal járjon. Persze védeni kell a zembereket attól, hogy elárassza a piacot Európa szemete – állítólag erre jó a regadó (és nem arra, hogy innen is folyjon a lé a büdzsének nevezett fekete lyukba, meg kedvére tegyen az újautó-kereskedőknek). Így igaz.
Ugyanakkor elvileg elképzelhető lenne olyan szabályozás is, ami mondjuk bizonyos kor alatt és kifogástalan műszaki állapot mellett regadómentesen lehetővé tenné az importot. Elvileg.
Gyakorlatilag választhat a szegény ember az autó értékének 30-50%-át kitevő sarc azonnali megfizetése, és a 0% kezdőrészlet között. Vagy irigykedve nézheti a BKV régi-új villamosait.
És felszállhat rájuk.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
