Előbújt egy emberarcú fideszes?
Viharos időket élünk. Főleg mi, autósok. Ha csak az elmúlt néhány hónapot nézzük, egyre inkább érezzük a guillotine hideg érintését a nyakunkon. Külföldi rendszámhasználatért nyolcszázezres bírság, börtönbüntetés gyorshajtásért, és már a tetves mentőláda miatt is vegzálnak. Aztán egyszer csak megszólal valaki a kormánypárti frakcióból, és felháborodik, milyen rettenetesen szigorúak a közlekedési bírságok.
Április 15-én lépett hatályba a módosított szabálysértési törvény, amely az eddig sem enyhének mondható közlekedési bírságokat fix összegekben rögzíti, és ezeket ráadásul össze is kell adni mostantól, nem lehet csak úgy átalányban leróni. Egy-két apróbb kihágásból könnyen százezres bírságok jöhetnek össze, még csak át sem kell menni a piroson. Aki autóval, motorral, kerékpárral közlekedik, joggal retteghet, a hatóság bármikor lesújthat, példátlan a szigor, a behajtás gépesített.
Van egy KRESZ-ünk is, olyan, amilyen. Régi rajta a dátum, az tény, sokszor is módosították, nem vitás, de az elmúlt években végül sok minden belelkerült, amire szükségünk volt. Lehet már buszsávban motorozni, legitimálták a többsávos körforgalmakat, a bringások is kaptak engedményeket, ennek mind örülhetünk. Lehet, hogy bikkfanyelven íródott, de végülis ott vannak az autós iskolák, akik elmagyarázzák a kezdőknek, illetve a sajtó is szívesen értelmezi a paragrafusokat. Valahogy meg kell fogalmazni a jobbkézszabályt, na.
Ha feltesszük a kérdést, melyik fáj jobban, a tökéletlen KRESZ, vagy a százezres bírságok, nem kell sokat gondolkodnunk. De tisztában kell lennünk azzal, hogy a KRESZ a jobbkézszabály, a szabálysértési törvény pedig a bunkósbot. Amint az is világos, hogy a szabálysértési törvényt módosító kormányrendeletet ki alkotta. Benne van a nevében.
Szívünkből szól a képviselő nyilatkozata, amelyben fájlalja, milyen embertelenek lettek a bírságok. Egy emberként állunk mögötte, ha azt mondja, ezen sürgősen változtatni kell. Igen, szüntessük meg végre a lesből trafizást, ne büntetgessenek ötvenezerre egy nyamvadt mentőláda miatt, egy benézett sárgán áthajtás ne fájjon már százezerbe. Hiszen ezek elviselhetetlen terhek, nem csak a vidékiek, de a budapestiek számára is. Józan ésszel nem is ülhetnénk már autóba, ha nem viszünk haza nettó félmilliót.
De azért érezzük, hogy itt valami nem stimmel. Érezzük, ugye? Jól elverjük a gyereket, hogy csak úgy porzik, nem is mer már a szemünkbe nézni. Aztán kiállunk az Oktogonra, felemeljük a szipogó kölyköt a magasba, és botrányt kiáltunk, milyen szigorú ez az apa. Ejnye, hiszen nem szabad ilyet csinálni, emberek, mi lesz szegény gyerekből?!
Annyira szeretnénk azt hinni, hogy végre valaki felemelte a szavát a minket képviselők közül, igen, van ott még valaki, aki együtt érez a néppel, velünk. És a kétharmados többséggel bíró frakció csak valami véletlen folytán hozta meg azokat a fránya rendeleteket. Most végre győz az igazság, emberi bírságok lesznek, sőt, talán azt is méltányolják majd a kiszabásnál, ha minimálbérből élünk.
Vegyük ki a kezünket a biliből.
Ha áprilisban úgy határozott a kormány, hogy nincs mérlegelés, akkor májusban hirtelen meggondolja magát? Minden erejével igyekszik automatizálni a pénzbehajtást, majd engedékenynek mutatkozik? Még akkor is naivság volna azt hinni, ha nem ebben az országban élnénk. De az elmúlt időszak kommunikációját elnézve csak egyre gondolhatunk. Tudják ők a Tisztelt Házban, hogy bizony fáj nekünk ez a szabálysértési törvénynek nevezett dolog. És azt is tudják, hogy a KRESZ az a szó, amivel a többséghez eljut az üzenet. Már csak kell találni egy szimpatikus figurát, és lenyilatkozni, hogy még van remény, szebb jövőnek nézünk elébe.
Bár tévednék. Bár tényleg szögre akasztanák az autósok hátán csattogtatott ostort. Mi leszünk az elsők, akik gratulálunk, ha megvalósulnának a szép tervek. Bánom is én, akár a KRESZ-t is újraírhatják. De ha tényleg emberi mértékűre csökkentik a szabálysértési törvényben meghatározott bírságokat, azonnal megy az elnézést kérő virágcsokor az illetékeseknek.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
