Pályanap

Totalcar-Hungaroring Pályanap: mindenkinek

2013. június 10., 17:24 Módosítva: 2013.06.10 17:45
206

Ami a legfontosabb - és a kérdésekben sokszor felmerül - az a tény, hogy a látogatók számra a rendezvény ingyenes. Csak azoknak kell fizetniük bármit, akik a pályára vagy a vezetéstechnikai tréningre beneveztek. Ingyen van a szimulátor, nem kerül semmibe a játék egyik meghívott vendégünknél sem, ugrálóvar, kismotor: nulla forint.

Távolról sincs vége, olvasson még

A pályanap Bogara és ördöge

2013. június 10., 17:17 Módosítva: 2013.06.11 11:55
64

Néha egy pillanatra azt hisszük, hogy már kész a nagy gonddal, sok pénzért épített tuning autó, de akkor leszakad egy olajcső, megszakad egy menet vagy elszáll egy lendkerék.

Felületes szemlélő azt gondolhatná, hogy a Bogaramon például a futómű már rendben van, elkészült. Mert ez a nagyon felületes szemlélő azt látja, hogy szépen virítanak a 944-es Porsche-féknyergek, -kerékagyak, feszítenek a nagy tárcsák a felnik mögött, és ha megnyomjuk a féket, fog, mint a festék. Az első lengéscsillapítók keményítettek, hátul a Koni-gátlók betekerve koppanásig, ott erősebbek a torziós rudak is. Az autó viselkedése, egyenesfutása, úttartása nem hasonlítható egy Bogáréhoz, sokkal jobb. A fék tökéletes, ha egy átlagos autóból ülünk át, de érzem, hogy tudhatna többet. Túl hamar blokkol az eleje, lehetne nagyobb fékerőt vinni hátra, de minden alkalmazott trükk ellenére még mindig nem jó. Ott figyel a polcon a mechanikusan állítható fékerőszabályzó, be kellene építeni. Tehát nincs még kész ez sem.

Az első rugó túl puha, kicsit erősebb kellene, nem csak a gátlót keményíteni. Tehát ez sincs kész.

Aztán jönnek az egyedi átalakítások apró hibái. Az előre hozott olajhűtő csöve kétszer már leakadt valahol, a tartókonzol nyomja és vágja a csövet. Ez sincs kész.

Távolról sincs vége, olvasson még

Még egy kis polír, és kész

2013. június 7., 18:51 Módosítva: 2013.06.07 22:59
17

Nyugtasson meg a tudat, hogy minden munkaóráért jó, ha egy percet kapsz cserébe nyélgázon - mondta ki még a Shitgun kettővel ezelőtti hajlékán, Simon Laci kertjében a bölcsességet S. Balázs, amint két másodperc alatt felmérte a helyzetet, miközben talán épp a padlólemezt foltozgattam. Muszáj volt letennem a hegesztőpisztolyt, annyira röhögnöm kellett a kimondott szavak mély igazságtartalmán, mert Balázs érezhetően saját tapasztalatból beszélt. Nem baj, akkor is megéri, ez a szép ezekben az autókban.

Balázs érezte a Shitgun lényegét, ahogy Gergő is, akinél a téli hónapokban menedéket kapott a Toyota, és Novoth Tibi műhelye előtti placcon is minden alkalommal rendkívül jól érezzük magunkat, mert látszik Tibin az őszinte lelkesedés, ahányszor felcsap a kipufogóból a repedtfazék-hang. Óriási szerencsénk van, hogy ilyen emberekkel hozott össze a sors, akik úgy segítenek, hogy semmi érdekük nem fűződik hozzá. Gergő mondása, hogy ettől működik jól a világ: nagyon igaza van.

A mi földből kiásott AE86-osunk egész története során az apró csalódások mellett olyan határtalan jóindulatba és segítőkészségbe csobbantunk egy nagy rakás embernél, akitől talán nem is vártuk volna, hogy így a vége felé időnként elérzékenyülök, amikor végiggondolom az elmúlt két évet. Nem tévedés, nagyon úgy tűnik, a feltámasztás vége felé járunk. Hogy aztán mi lesz az első gyors kör után, arra egyelőre nem gondolunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csoportbeosztások, időterv, miegymás

2013. május 31., 17:51 Módosítva: 2013.05.31 17:51
153

Nos, szerencsére elég hamar sikerült megszülni a csoportbeosztásokat, de nem volt egyszerű feladat. Elsősorban azért, mert rengeteg kritériumnak kellett megfelelni - mindnek nem is ment -, másrészt mert felmerültek egyedi igények a regisztráció során.

Figyelembe kellett venni a rutint (a nevezők nagy hányadát jól ismerjük), az autók teljesítményét de azt is, hogy utcai- vagy épített autóról van-e szó. Talán ezért tűnhet elsőre helyenként furának az összetétel, de a rutin azt mondatja, hogy működhet a dolog, különös tekintettel arra, hogy nem zigóták, hanem értelmes, gondolkodó emberek ülnek autóba és próbálják meg jól érezni magukat.

Szemfülesek észreveszik, hogy midnegyik csoportban több, mint 25 autó van, ez nem véletlen. Egyrészt kell némi biztonsági tartalék, mert lesznek olyanok, akik nem tudnak eljönni ill. visszalépnek ráadásul nem minden autó szokta kibírni a nap végéig. Ennyi ráhagyás még belefér, a versenyigazgatósággal eleve így beszéltük meg és így engedélyezték.

Nem kell aggódni attól, hogy nem férnek majd el, a pálya elég széles, visszapillantótükör pedig minden autón van.

Az első csoport a márkacsoport, a hondások ismét gyorsan és határozottan mozdultak rá a felhívásra csakúgy, mint az MX-5-klub.

A második a halálcsoport - ahogy azt idebent elneveztük - ez talán a legszínesebb, ide igyekeztünk összeterelni a rutinosabb, de nem über-autóval érkezőket, akik ugyanakkor figyelni tudnak a kezdőkre illetve azokat, akik már a harmadik pályanapra jönnek és tudjuk róluk, hogy nem az autó széthajtása a céljuk.

A harmadik csoport az utcai ill. tuning-autóké és azoké, akik jelezték, hogy nem a köridő, hanem a szórakozás a céljuk, de volt olyan is, akinek autója még bejáratós és inkább csak gurul egyet óvatosan, mintsem üvöltő kipufogóval körzőzze meg a célegyenes ráfordítót. Ebben a csoportban akadnak tényleg erős - 200 lóerő fölötti - és kismotoros autók is, de máshol egyszerűen nem lett volna számukra hely, hiszen az első csoport tele, a másodikba már túl sok, túl erős autó lett volna, a negyediket pedig leginkább a rutinos pályajárók és épített versenygépek uralják.

Távolról sincs vége, olvasson még

Futóművet a BMW alá

2013. május 30., 18:09 Módosítva: 2013.05.30 18:09
83

Kérdezősködtem mindenfelé, milyen rugót lehetne belefaragni, de senki nem tudott konkrét példával szolgálni. Vastagabb stabilizátor is kellene, de az új 120 ezer lett volna, az ebay-en is 270-300 euro körül mentek a használtak.

Az egyetlen megoldás a rendes futómű, de arra most nem volt kedvem, így maradt a tákolunk alá valamit - megoldás. Volt otthon egy garnitúra ültetőrugóm a BMW-hez, ezeket bemérettem, és a gyári értékeket tudták, csak rövidebbek voltak. Sipos úrral konzultálva, az ürömi Merci bontó felé vettem az irányt, ahol szert tettem két darab W123 200D első rugóra, 3000ft/darab áron.

Ezek lényegesen vastagabb átmérőjű anyagból készültek, mert a lengőkar közepén támasztják a lengőkarokat nem a csonkállványnál.  A hosszuk nem volt jó, és átmérőben is egy kicsit kisebbek voltak, de majd megpróbálok kezdeni velük valamit. A hátsó rugó mérete megegyezett a Vito hátsó rugójával, de azt már nem mertem megvenni, mert annyival keményebb volt, hogy féltem tőle. Hazaérve elkezdtem befaragni a rugókat. Összehasonlítottam a gyári és az ültető rugóval, és arra következtetésre jutottam, hogy óvatosságból az ültető rugó méretére vágom első lépésben, aztán meglátjuk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Időbeosztás, programok, miegymás

2013. május 28., 17:25 Módosítva: 2013.05.28 17:27
113

Nem kis meglepetésünkre rekordidő alatt telt meg a Totalcar - Hungaroring pályanapi regisztrációja és nem csak az, hanem a vezetéstechnikai tréningre jelentkezők is elözönlötték Angéla postaládáját.

Úgyhogy most szólok, hogy belelt. Tényleg nincs több hely, sajnálom srácok, ismerősök, barátok, ha nincs, akkor nincs. Gyorsan kiírtuk mindenhová, hogy teltház, sajnos a fórumokon ez nem jelenik meg, így még mindig özönlenek az e-mailek.

Megnyugtatásul mondom, hogy ha ez a rendezvény jól sikerül és mindenki elégedett, akkor augusztusban csinálunk egy egész hétvégét, két teljes nappal, 200 autóval.

Viszont - és ez nagyon fontos - a Totalcar - Hungaroring Pályanap nem csak azért jó, mert lehet zörgetni a Grand Prix pálya széles aszfaltján, nem. Mi mindig is ragaszkodtunk ahhoz, hogy a rendezvényeink sokkal inkább legyenek baráti összeröffenések, mint hidegen sajtolt, letudott körök a végükön egy talicska pénzzel.

Ezért annak is jó móka, aki csak kilátogat, hiszen elve ingyenes és mindenféle jópofa dolgot lehet csinálni. Szolgáltatásaink és támogatóink köre is bővült, szerencsére.

- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera elhozza a Hungaroring általuk épített 1:32-es méretarányú mását, melyen bárki kedvére játszhat.

- A SimTechsRacing két, élethű mozgó szimulátorral képviselteti magát és én mondom: remek szórakozás, pláne, hogy a másodperceket nem saját, utcai autónkkal kell kergetnünk.

- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.

- Gumis Peti is kivonul mobil szervizével, ingyen és bérmentve dobja le a karkaszra kopott gumit és rakja fel a friss, ropogósat.

- Aki bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen. Ma tudtam meg, hogy plusz diagnosztikai-műszer lavinával készül. Ha gondja-baja van, Tibort megtalálja a Totalcar-boxnál, az oszcilloszkóptól balra.

- A gyermekeknek persze ugrálóvár, kis villanyautó- és motor a paddock alatti aszfaltozott parkolóban. A Hungaroring Kart Center pedig jelentős kedvezményt ad áraiból, így egy menet 1500 forint a felnőttnek és 1200 a gyerekeknek. Nem kizárt, hogy mi is itt kötünk ki Bandistul-Karottástul, ha netán autóink feladnák a küzdelmet, amire - valljuk be - mindig van esély.

- Standdal képviselteti magát a Bitframe, az elektronikai kütyük frissen indult webshopja, ahol minden látogató (figyelem, nem csak a regisztráltak) 10 százalékos kedvezményt kapnak az amúgy sem húzós akciókamera-kínálatból. Velük karöltve pedig a magyar Time Attack bajnokságot szervezők is ott lesznek, talán érdemes megnézni, mit hoznak ki a fiúk a talán legolcsóbban űzhető autósportból.

- Bónusz, hogy a Hungaroring Off Road központja is becsatlakozik és az ő programjuk egész élvezetes, pláne, hogy bárki a kormány mögé ülhet. Az off-road taxi 3500 Ft/autó (azaz az instruktor és három utas), a 10 hektáron elterülő pálya pedig helyenként elég dermesztő tud lenni. Ha ön úgy gondolja, hogy kipróbálná magát, akkor 3900 Ft/sofőr áron megetheti, ez esetben csak ön és az instruktor ülnek az autóban (utóbbi a jobb egyben). Mindkét program időtartama egyaránt 15-20 perc.

- Ezen felül képviselteti magát a Nissan, Toyota, Honda, Mercedes, Mazda és a VW-csoport is. Ki versenyautóval, ki utcaival és lesz olyan, akinél vezetni is lehet.

- Étel-ital, étterem, büfé, természetesen biztzosított. Ahogy a zenei aláfestés is.

FONTOS!

A kilátogatók és a résztvevők a boxutca mögötti paddockban parkolnak úgy, hogy a középső közlekedőút átjárható maradjon. A parkolást segítők irányítják. Ha ez a fenti parkolóhely megtelik, akkor a pár méterrel alant található parkolót veszik igénybe a látogatók, a regisztráltak odafent maradnak, mivel a Vezetéstechnikai Centrum instruktorai innen kísérik le autóikkal az egyes csoportok résztvevőit. Az egyes csoportok beosztását (pályanap- és tanpálya) idejében közöljük, hogy az esetleges korrekciókat elvégezhessük legkésőbb egy héttel a rendezvény előtt.

A regisztráció a paddockban zajlik, a regisztrációs pont ki lesz táblázva, eltéveszteni lehetetlen. Csak az hajthat fel a pályára, akinek érvényes matricája és karszalagja van.

Kapunyitás reggel hétkor, azaz 7:00-kor. A 9:30-kor kezdődő eligazításon résztvenni mindenkinek kötelező, akinek karszalag van a csuklóján és vezetni akar aznap. Unalomig ismert dolog, de ismételni sosem elég, még a Forma-1-ben is van brífing minden futam előtt, mindig. Itt is lesz.

A regisztráció meggyorsítása végett jó, ha mindenki, aki a nevével regisztrált és a pályára készül, kitöltött felelőségvállalási nyilatkozattal érkezzen.

A pályanapi időbeosztás a következő (ha elkészülnek a listák, azonnal közöljük a tanpályást is):

7:00 – Kapunyitás
7:00 – 9:20 – Regisztráció, karszalagok, matricák átvétele

9:30 – Gyorstalpaló eligazítás

10:00 – 10:25 – Első csoport / 1
10:30 – 10:55 – Második csoport /1
11:00 – 11:25 – Harmadik csoport /1
11:30 – 11:55 – Negyedik csoport /1

12:00 – 12:25 – Első csoport /2
12:30 – 12:55 – Második csoport /2
13:00 – 13:25 -  Harmadik csoport /2
13:30 – 13:55 – Negyedik csoport /2


14:00 – 14:25 – Első csoport /3
14:30 – 14:55 – Második csoport /3
15:00 – 15:25 – Harmadik csoport /3
15:30 – 15:55 – Negyedik csoport /3


16:00 – 16:25 – Első csoport /4
16:30 – 16:55 – Második csoport /4
17:00 – 17:25 – Harmadik csoport /4
17:30 – 17:55 – Negyedik csoport /4

Amíg a pálya előírásai engedik – Open pitlane session

Friss információval folyamatosan jelentkezünk a totalcar.hu/palyanap - oldalon.

Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

Nincs ellenfél!

2013. május 26., 08:54 Módosítva: 2019.07.25 15:32
15
A sokat látott, homoksárga Sierra csöndben várja a pályanapot. Miután Ken Block – külön kérésünkre –leölt vele néhány ártatlan bóját a városligeti jégpálya porzó betonján, még esett némi hó. Márciusban már az ember puttonya erősen tele van a téllel, meg a hóval, de ha a jó oldalát nézzük, legalább hókocsizni lehet.

Sajnos a lökhárítók nem szeretik a hideget, egyébként is hajlamosak törni, de hidegben szilánkosan repednek, mint az üveg. A Ford sikeresen alkalmazta a nyolcvanas-kilencvenes években azt a műanyag keveréket, ami semmiféle rugalmas alakváltozásra nem volt képes, ezért is látni sok Mondeót, Escortot, aminek az első vagy hátsó ütközőjéből öles darabok hiányoznak. Ezt más gyártó nem tudta utánuk csinálni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Totalcar-Hungaroring Pályanap 2013

2013. május 23., 17:01 Módosítva: 2015.07.23 15:11
231

Valamikor télen – amikor a Hungaroring programszervezőivel asztalhoz ültünk – még nagyon távolinak tűnt a június 15-e. Nagyjából lefektettük az együttműködés alapjait, körvonalakban felvázoltuk, mit szeretnénk mi és mit ők, aztán hirtelen május vége lett.

Az utóbbi hetek – de főleg napok – lényegében folyamatos telefonálással és egyeztetéssel teltek. Hiszen egy ilyen rendezvényen nem az aszfalttal kell beszélni, hanem a programszervezőtől a meghívott vendégig, büféstől a pályabírón át az időmérő brigádig.

De most – legszívesebben azt írnám: gyerekek – most összeállt, és úgy néz ki, pöpec lesz. Hogy mit és hogyan sikerült elintézni, hogy valójában a Hungaroring és a Totalcar mennyi munkát feccölt bele abba, hogy ilyen programot és ennyiért adni tudjon, maradjon a mi titkunk. Ami a lényeg, hogy ezúttal nem csak az jár jól, aki kipróbálná autóját a magyar Grand Prix-pályán, hanem az is, aki csak kilátogat, hogy bandázzon egyet a hasonló őrültekkel úgy, hogy közben a családot sem kell otthon hagynia és magyarázkodnia, miért szánja rá szombati napját a nettó szórakozásra.

Nagyon fontos tudni, hogy ezúttal nem csak egyszerű pályanapot rendezünk, hanem igyekszünk komplex szolgáltatást nyújtani ingyen, vagy szinte ingyen mindenkinek, aki eljön.

Az idén 15 éves évfordulóját ünneplő Vezetéstechnikai Centrummal karöltve azok is megtalálják a maguk helyét, akik nem okvetlenül a pályán nyüstölnék az autójukat. Partnereink: a Dension, a SimTechsRacing és a Carrera pedig remek dolgokkal készülnek. Íme, a lényeg:

A Hungaroring kapacitása korlátozott, ahogy a résztvevők száma is. Erre egyrészt a biztonság érdekében, másrészt a gördülékeny lebonyolítás miatt is szükség van, ezért a pályanapon résztvevő autók számát 100-ban limitáltuk. Figyelem! Ez csak és kizárólag a pályát használó, regisztrált résztvevők számát jelenti! Látogatóból bármennyit fogadunk, sőt, a Vezetéstechnikai Centrum tanfolyamára lényegesen többen, maximum 160-an jelentkezhetnek.

Különböztessük meg tehát azokat, akik csak ide, vagy csak oda mennének, illetve akik mindkét programra jelentkeznek. Valamint a nézőket és látogatókat, akiket semmilyen költség nem terhel.

A klasszikusnak mondott, 4x25 perces, négycsoportos beosztás már bevált és működőképes, ezt meg is tartjuk. Ennek ára 25 ezer forint, ami igazán baráti, alatta van egy nyílt nap költségeinek. Ez a pályahasználatot foglalja magában reggel 10.00-től a program végeztéig, maximum 4x25 percben, ami idáig mindenkinek elég volt.

Ezen felül mindenkinek lehetősége van részt venni egy vezetéstechnikai tanfolyamon potom 5000 forint ellenértékében. Ez – figyelembe véve, hogy különben legalább négyszer ennyibe kerül egy ilyen – szintén erősen kedvezményes ár. Mi tudjuk, valójában mennyire hasznos egy ilyen tréning, elhihetik: ennyit bőven megér egy-egy rossz reflex elfelejtése vagy egy új, jó fixálása. Ezekre a tanfolyamokra a Vezetéstechnikai Centrumban kerül majd sor, 20-as csoportokra bontva reggeltől este 18.00-ig. A pontos időbeosztást a beérkezett jelentkezések alapján közzé tesszük legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel, ahogy a pályanap csoportbeosztását is.

Fontos tudni, hogy mindkét programra külön-külön kell jelentkezni, ha valaki mindkettőn részt szeretne venni, a jelentkezéskor küldött e-mailben ezt mindenképpen tüntesse fel és valóban jelentkezzen mindkét programra külön! Erre azért van szükség, hogy a későbbiekben kiküszöböljük az átfedést az egyes – 25 perces – pályamenetek és a tanfolyamok között.

Fizetni a helyszínen kell, ahol a pályanap résztvevői egy kitöltött és aláírt felelősségvállalási nyilatkozat, valamint 25 ezer forint készpénz ellenében megkapják a pályahasználatra jogosító karszalagot, valamint autójukra egy matricát, amelyre majd rákerül a csoport száma. A részvételi díj autóként fizetendő, nem személyenként! Egyszerre azonban maximum két fő ülhet benn, amikor a pályán van és ez esetben mindketten kötelesek kitölteni és leadni egy-egy nyilatkozatot. A jelentkezésnél kérjük feltüntetni az autót vezetők nevét.

A nyilatkozat innen letölthető, célszerű már ezzel megjelenni a kasszánál, ami jelentősen meggyorsítja a regisztráció menetét és így garantálható, hogy 10.00-kor az első csoport nekivághat a pályának (egy nagy, közös eligazítás lesz 9.30-kor, ezen minden sofőrnak ott kell lennie). Érdemes még átnézni a pályahasználati információkat is, jó, ha mindenki memorizálja az alapszabályokat. Nem kell megijedni, senki nem hasít csíkot a hátából a másiknak, ha elkottáz egy kanyart, de a zászlójelekre mindig oda kell figyelni.

Aki csak a vezetéstechnikai tanfolyamra jelentkezett, az szintén a helyszínen intézi az anyagiakat, a továbbiakban a megadott időpontban kell megjelennie a Vezetéstechnikai Centrumban, ami alig pár méterre van a paddocktól, ahol a rendezvény zajlik.

Bokszot bérelni természetesen lehet, az egynapos bérlet ára 10 ezer forint, transzponderre is mindenkinek lehetősége van 1500 forint/darab áron. A mérést a Hungaroring profi időmérő csapata végzi, tévedés kizárva. (A transzpondereket azonban célszerű az ajtózsebbe vagy a műszerfalra helyezni, nem a kesztyűtartóba.)

A pályanapra jelentkezni itt lehet. Tüntessék fel az autó típusát, rendszámát vagy más, egyedi azonosítóját, a kapcsolattartó személy nevét és telefonszámát, illetve ha részt kívánnak venni plusz 5000 forintért a vezetéstechnikai tréningen, akkor azt is (azonban oda IS küldjék el jelentkezésüket!), valamint mindenki nevét, aki az autót vezeti.

A vezetéstechnikai tréningre itt lehet jelentkezni névvel, rendszámmal és elérhetőséggel. Itt ugyanúgy tüntessék fel, ha esetleg a pályanapon is részt kívánnak venni, a csoportbeosztásoknál figyelnünk kell az esetleges átfedésekre.

Amit még tudni érdemes:

- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.

- A SimTechsRacing két profi, izgő-mozgó szimulátorán bárki összemérheti tudását a másikkal szemben, természetesen ingyenesen.

- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera kihozza a Hungaroring slot-car másolatát, ahol aztán kicsik és nagyok vívhatnak vérre menő csatákat egymással.

- Felállítunk egy profi, mobil gumiabroncs-cserepontot, ahol elhasznált gumijaikat, kerekeiket cserélhetik ingyen a résztvevők.

- Aki pedig bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen.

- De lesz itt ugrálóvár, gokart, gyermek tanpálya és nem titok, hogy kiemelt partnereink is kitesznek magukért. A Mercedes-Benz nagyot akar alkotni, a VW-csoport is készül, a Toyota és a Nissan is képviselteti magát (utóbbinál bárki kipróbálhatja a Nismo Juke-ot és a Leafet, kis mázlival a GT-R-rel is utazhat egy kört), ahogy a Honda is, utóbbi Michelisz Norbi valódi versenyautóját is megpróbálja odaimádkozni.

- Végül – de nem utolsósorban – kis szerencsével itt ünnepelné világrajöttét a Totalcar Hullaszagú Projekt-klub három, oszlopos tagja: a Hangyász, Ponton Dezső és a Shitgun.

Az aktuális regisztráltak számát folyamatosan figyelemmel kísérhetik a címlapon, illetve a totalcar.hu/palyanap – oldali számlálóban. A jelentkezési határidő 2013 június 8, a csoport- és időbeosztásokat azonnal közzétesszük, amint betelt minden hely. Némi biztonsági ráhagyás lesz ugyan, de érdemes igyekezni, elég hamar megtelünk.

Bármilyen egyéb kérdésre szívesen válaszolunk kapcsolódó blogposztunkban, minden – Totalcar-Hungaroring pályanappal kapcsolatos információt a totalcar.hu/palyanap alatt találnak illetve a Totalcar.hu címlapján.

FRISS: Bukósisak használata a puha- ill. nyitott tetejű és bukócsöves autók esetében kötelező, egyéb esetben nem.

Rekordidő alatt, ráhagyással MEGTELT! Aki kimaradt, ne csüggedjen, lesz még idén!

Kapunyitás reggel hétkor, eligazítás kilenc max. 9.30-kor!

Bitframe BMW Capriolo Citroën
Continental Dension Ford
Hungaroring Honda Mazda Motul
MTM Nissan OKF Tanpálya
SimTechsRacing Time Attack Shimano Toyota
Peugeot

És mindenki túlélte!

2012. október 19., 18:00 Módosítva: 2012.11.13 11:17
78
Távolról sincs vége, olvasson még

A Sierra nem jut el a Slovakiaringre

2012. október 12., 18:32 Módosítva: 2012.10.12 18:32
11

Hogy mi ez a Veterama? Többször írtunk már az imolai börzén tett látogatásainkról - aki olvasta ezeket a beszámolókat, tudja, fergeteges veterános rendezvény, ahol van minden, ami egy benzinvérűnek izgalmas lehet. No, a Veterama az Imola-szor-kettő. Ez Európa legnagyobb ilyen jellegű megmozdulása, egy hétvége, amikor az ember éjjel-nappal a rozsdás és csillogó öreg szarok közt lehet, mindenki ad-vesz mindent, ami régi, de szó szerint mindent. Egyszerűen nem bírok magammal, muszáj ott lennem.

Távolról sincs vége, olvasson még

Résztvevők, autók, csoportok

2012. október 8., 17:58 Módosítva: 2012.10.08 18:15
90

Pár nappal ezelőtt megtörténtek az utolsó simítások a vasárnapi (október 14.) nagy pályanapozás előtt. A csoportbeosztás kemény diónak bizonyult, hiszen maximálisan kihasználjuk a pályát. E mellett a résztvevőszám mellett még éppen szórakoztató és nem küzdelmes, többen is elférnének az egyes csoportokban, de egyértelmű határt szabtunk: első a szórakozás és a biztonság, a többi nem számít.

Távolról sincs vége, olvasson még

Totalcar Pályanap: Teltház!

2012. szeptember 25., 15:19 Módosítva: 2012.09.25 15:19
46

Kedves mindenki (érdeklődők, regisztráltak és nézők)!

Pályanapi jelentekzési-dömpingünk úthengere a tervezettnél nagyobb lendületet vett, így örömmel tudatjuk, hogy mostanra elértük a teljes kapacitást. A zavartalan lebonyolítás érdekében a létszámot maximalizáltuk, de a pálya kapacitása véges, így le kell zárnunk a jelentkezéseket. Értelemszerűen helyszíni jegyárusításra sem kerül sor. És ennek most örülünk. Aki most lemaradt, az ne búsuljon, jövőre is lesz és - ha minden jól megy - nem csak ezen a helyszínen.

Természetesen nézőként vagy utasként ingyen és bérmentve továbbra is bárki részt vehet a Totalcar Pályanapon. Az eddig regisztráltak válasz e-mailt kaptak, most nekilátunk a csoportbeosztásnak és az időtervnek, ezeket itt megtaláljátok. Az esetleges beosztás-váltást ezek után eszközöljük, hogy ne a helyszínen raboljuk ezzel a drága időt.

Továbbra is várunk mindenkit nagy szeretettel! Minden információt megtaláltok itt, a totalcar.hu/palyanap - oldalon. Köszönjük!

 carrera ban simtechs copy SLOVAKIAring logo-vz2-CMYK--NEW

Sírni fognak, garantálom

2012. szeptember 19., 18:05 Módosítva: 2012.09.19 18:05
103

Az első Totalcar Trackday márciusban amolyan ismerkedés volt a pályával, lehetőségekkel, nem is a saját autómmal mentem és féltem is, hogy majd lesz őrültködés és kocsi összecsukás, de minden félelmem alaptalannak bizonyult. Fegyelmezett, jól szervezett nap volt és nagyon megkívántam a végére, hogy egy ütőképes autóval gördüljek ki a boxutcából.

Távolról sincs vége, olvasson még

Készül a nepper!

2012. szeptember 13., 17:53 Módosítva: 2012.09.13 17:53
43

Az előző pályanap óriási élmény volt, szó se róla. Korábban még soha nem mentem versenypályán, az autómmal szinte kizárólag havat jártam a téli éjszakákon. Kicsit izgultam, hogy mit fogok produkálni az aszfalton, milyen ciki lenne, ha nem találnék végig rendesen a pályán, a többiek ott fognak engem kerülgetni. Fel is kellene készíteni az autómat, milyen gumival menjek, stb., egyszóval teljesen fogalmatlan voltam.

Távolról sincs vége, olvasson még

Totalcar Trackday: szálláslehetőség

2012. szeptember 7., 10:48 Módosítva: 2012.09.07 10:49

Ha netán messziről érkezne és azon töri a fejét, hogy jobb-e korán indulni, vagy netán még előző éjjel megszállni a közelben, akkor van egy jó hírünk, mely segíthet eldönteni a kérdést.

A Slovakiaring a Totalcar Trackday résztvevőinek 10% kedvezményt nyújt a szallasra a pályához tartozó Hotel Ringben, bónuszként az árban ingyenes wellness, reggeli, parkoló és persze wifi.

Az árak következőképpen alakulnak:
Duplaágyas szoba standard 2 személyre: 72,00 €
Duplaágyas szoba standard 1 személyre: 49,50 €

Találkozunk október 14-én!

 carrera ban simtechs copy SLOVAKIAring logo-vz2-CMYK--NEW

Eljött a te időd!

2012. szeptember 3., 18:55 Módosítva: 2012.09.04 13:36
104

Egyszer már megpróbáltuk, nagy sóhajjal nekifutottunk és működött a dolog. Sőt, olyan jól sikerült, hogy ott, a tavaszi tűző napon, eufóriában úszva megfogadtuk magunknak és a résztvevőknek, hogy lesz még ilyen ősszel.

Lassan ősz van és itt vagyunk újra, eljött a nap, mindent letisztáztunk-megtárgyaltunk, nyitjuk a kaput, gyertek, nem bánjátok meg. Kérdezzétek csak azokat, akik ott voltak március 10-én, kérdezzétek csak azokat, akik adrenalinban úszva tolták a fordulatszámmérőt a piros mezőbe, hogy meg legyen az az egy tized, ami hiányzik.

Kérdezzétek azokat, akik a lemenő nap fényébe hajtottak bele még egyszer a nap végén és boldogan, elégedetten mosolyogtak egymásra a végén. Visszajövünk! – mondták és jönnek, ebben biztosak vagyunk.

És ezúttal többen leszünk. Zárjuk a szezont, de nem aprózzuk el:

Versenyzői- vezetői tanácsokat kaphatsz, vagy csak simán bandázhatsz egy jót Michelisz Norbival, aki ott lesz velünk, hogy autózzon és jól érezze magát, egy kicsit leengedni a gőzt neki is jó.

Profi szimulátoros barátaink a Simtechs-racingtől két legújabb gépüket hozzák, virtuálisan is kipróbálhatja magát bárki, aztán pár perc múlva megtapasztalhatja, hogy a valóságban is úgy működik-e minden a 12 méter széles aszfalton. De ha kell, akár egymás ellen is küzdhettek. Itt mindent szabad, amit a pályán nem (természetesen ingyen, amennyit jól esik). A cucc olyan komoly, hogy az, ami eleinte pár ügyes srác házi szórakozásának indult, az mára a komoly szimulátorgyártók gépeit is kétvállra fekteti. Hétsebességes kéziváltó változtatható mértékű váltókar-ellenállással? 150 newtonméteres profi force feedback motor? Saját tervezésű acél fogaskerekekkel és áttételekkel? Felkeményedő fékpedál? Másodpercenkénti 250 paraméter folyamatos feldolgozása és változtatása? Elhihetik, mi ki sem akartunk szállni belőle, annyira pöpec a gép.

A Carrera jóvoltából a résztvevők között kisorsolunk egy Carrera Long Range profi versenypálya-szettet. Digitális és kilenc méter hosszú, ha nem tudjátok, mi a buli a digitális Carrerában, akkor nézzétek meg azt, amikor mi kipróbáltuk.

És ez még nem minden. Forgatunk tévéműsort, meghajtjuk Csikós Mercedesét és Karotta Toyotáját, Bandi megpróbálja odakenni az XR2-es Fiestával Rézmányi Balázs XR2i-jét és egyáltalán: maximálisan jól szórakozunk, még ha betonkeverő esik is az égből.

VIP-szalon a fáradtaknak, lelátók a nézőknek, fotósmellény a profi fotósoknak, étterem, benzinkút és szállás is, ha netán egy nappal korábban érkeznétek, van itt minden.

A beugró 70 euró (19 440 Ft), ha október 1-ig jelentkezel ezen az e-mailcímen, 90 euró ha ez után, vagy regisztráció nélkül jönnél. Ebbe belefér 4x25 perc plusz az esti Open Pitlane-rész. Ne gondold azt, hogy kevés, az 5922 méter és a 14 kanyar kemény kihívás amatőrnek-profinak egyaránt.

Feltételből nincs sok

  • csak kifogástalan műszaki állapotú autóra fogadjuk el a jelentkezést.
  • bukósisak használata a versenypályán való közlekedés esetén kötelező (minden, gépjárműben tartózkodó személy számára).
  • regisztrálni ezen az e-mail címen 2012. október 1-ig lehet. Az ezen túl regisztráltak beléptidíja 90 euró. A jegyvásárlás a helyszínen történik.
  • a regisztrációhoz szükséges a megadott e-mailcímre az autó típusát, évjáratát, a motor hengerűrtartalmát és a hozzávetőleges teljesítményét ill. rendszámát és a regisztrált, helyszínen tartózkodó kapcsolattartó személy nevét tartalmazó levelet küldeni. .
  • a részvétel alapfeltétele a felelősségvállalásról szóló nyilatkozat kitöltése és aláírása (helyszínen történik).
  • kapunyitás 7.00 órakor, eligazítás 09.30-kor, első csoport rajtja 10.00, így érdemes időben érkezni

A csoportbeosztást során figyelembe vesszük a jármű teljesítményét és igyekszünk ennek alapján összeállítani az egyes csoportokat.

Totalcar Trackday

Helyszín: Slovakiaring, Dióspatony (Orechová Potôň)
GPS: 48° 3'14.00" - 17° 34'14.87"
Időpont: 2012. október 14., vasárnap, 07.00-18.00
Beléptidíj: 70 EUR/autó, október 1. után 90 EUR/autó

Nézőknek a belépés ingyenes, bukósisakot a pálya természetesen biztosít (10 € + kaució: személyi igazolvány pl.). Persze nem kizárt, hogy többen használnak egy sisakot, ez megoldható, ha nem ugyanabban a csoportban vannak.

Transzponder bérlés, élő és kinyomtatott időeredményekkel (szektoridőkkel és egyéb nyalánkságokkal): 5 €

Box bérlés: 60 €/nap

Mi biztosan ott leszünk.

Hozzászólna? Kérdése van? Ide vele!

 carrera ban simtechs copy SLOVAKIAring logo-vz2-CMYK--NEW