Peugeot-Skoda háború jön?
A WRC-érának vége, jönnek az S2000-esek. Herczigék után Janikáék is bemutatták az idei autójukat, íme a vonatkozó sajtóközlemény.
Peugeot-Total Hungária Rally Team
Újra hazai pályákon – hűen a Peugeot-hoz
Ifjabb Tóth Jánost talán senkinek sem kell bemutatni autósport-berkekben. A huszonegyedik évét kezdi a sportágban, hét abszolút ralibajnoki címe önmagáért beszél, mint ahogyan az is, hogy amikor itthon versenyzett, általában a végső elsőségért küzdhetett.
Igaz, az utóbbi három évben csak egy-egy futamon szerepelt a hazai bajnokságban, hiszen a magyarok közül elsőként fogadta el a kihívást, s próbált ki versenykörülmények között egy Super2000-es autót – méghozzá nagynevű ellenfelek, gyári pilóták ellen az IRC-sorozatban.
Az elmúlt három év azzal telt, hogy a hétszeres bajnok megtanulja az autót, megismerje minden csínját-bínját – és persze azért közben az eredmények sem maradtak el: a Peugeot 207 S2000-essel elérte, hogy megismerjék a nevét az IRC-mezőnyben.Tavaly a két pontot érő hetedik helyen végzett a Barum-ralin, egy évvel korábban hatodik volt ugyanezen a versenyen és a svájci Valais-ralin négyre növelte a 2008-as pontjai számát. A riválisok kezdték megtanulni a nevét, a márkatársak olykor bizony nagyot néztek az eredményei láttán. Egy szervizparkban ugyanis nincsenek titkok: tudták, hogy Janika jóval kevesebbet vezeti a versenygépet, mint ők, mégis megközelíti, sőt, gyakran felül is múlja az eredményeiket.
Ifjabb Tóth tehát nagyon élvezte az újfajta kihívást, az idén azonban mégis úgy döntött, a hazai bajnokságban méreti meg magát: s ennek oka nem más, mint hogy itthon is megváltoztak a szabályok, immár nem értékelik a WRC-ket, úgyhogy a Super2000-esekkel is van esély a bajnoki címért küzdeni. S mivel nagyjából azonosak az erőviszonyok, sokkal több minden múlik a versenyzőkön, s ez talán a nézők számára is izgalmasabbá teszi majd a csatát. A Peugeot-Total Hungária Rally Team pilótája pedig sohasem adta alább. Ő a nyolcadik abszolút győzelmére hajt – a Peugeot-val az ötödikre –, navigátora, Tagai Róbert pedig az elsőre.
„Valamennyi előnyt biztosan jelent majd, hogy van versenytapasztalatunk az autóval, és hát nem tagadom, fejlődtünk is az elmúlt években: míg az elején másfél-két másodpercet kaptunk kilométerenként a gyári versenyzőktől, tavaly már egészen közel voltunk hozzájuk. Azt nem tudom, hogy milyen lesz a magyar mezőny – ez az idény ebből a szempontból egy kicsit zsákbamacska – abban viszont biztos vagyok, hogy az autónk nagyon jó és képes arra, hogy az élmezőnyben szerepeljünk vele. Aztán hogy mi milyen formában leszünk, és mennyit tudunk kihozni belőle, már más kérdés. De remélem, hogy sokat. Kimondva, kimondatlanul esélyesként vágunk neki a sorozatnak, de ez nem nyomaszt – voltam már hasonló helyzetben néhányszor – sőt, inkább motivál...” – mondta ifjabb Tóth, aki még azt is elárulta, számít rá, az is jelent majd némi pluszt, hogy a hazai pályákat sokkal jobban ismeri, mint mondjuk az olasz, a svájci, esetleg a cseh gyorsaságikat, amelyeken az utóbbi időben megfordult.S hogy miért döntött a hazai szereplés mellett?
A csapat nagyon sok megkeresést kapott a szurkolóktól, hogy szeretnék többet látni a hazai pályákon Janikáékat, ráadásul a két fő támogatója, a Peugeot és a Total is úgy látta, hogy bár nemzetközi viadalokon indulni érdekes, hasznos és tanulságos feladat volt, komplett bajnokságot teljesíteni és a címért küzdeni is remek lehetőség. És persze ifjabb Tóth is rettenetesen kíváncsi volt arra, mennyit változott a hazai mezőny az elmúlt években. A jelenlegi élpilóták közül ugyanis jó néhánnyal nem volt alkalma összemérni a tudását.„Nagyon motivál, hogy remélhetőleg újra a bajnoki címért küzdhetek, nagyon nagy várakozással tekintek a szezonra. A szokásos év eleji kérdések motoszkálnak a fejemben, hogy mennyire tudok gyors lenni az ellenfelekhez képest, hogy ők mire képesek... A jövő hét végén, az egri verseny után már okosabbak leszünk – remélem sok néző lesz és hatalmas küzdelem az élcsoportban...” - fogalmazta meg teljesen reális kívánalmait „Janika”.
Ifjabb Tóth továbbra is Tagai Róberttel versenyez – az utóbbi két-három évben volt idejük összeszokni, s a pilóta úgy tartja, navigátora híres nyugalma neki is sokat segít a feszült pillanatokban.
„Nagyon várom már az első versenyt, mert úgy gondolom, most, hogy nincsenek WRC-k, Janinak lehetősége lesz a bajnoki címért küzdeni, esetleg megnyerni azt. És hát én is nagyon szeretnék magyar bajnok lenni... S hogy milyen vele versenyezni? Jól megértjük egymást az autóban, az ő tapasztalata és az én nyugodtságom jó kombináció. Jani már nem mai gyerek, ennek ellenére hihetetlen győzni akarás van benne, és tökéletesen maximalista. A szabályok adta lehetőségeken belül mindent megtesz, hogy jól szerepeljen, fizikailag is próbál felkészülni, mindent tudni akar a versenyről, és a rajt előtt hetekkel már ez tölti ki a gondolatai kilencven százalékát. Szóval elképesztő, na!” - mondta a pilótájáról Tagai Róbert.
Ami a szervizhátteret illeti, azt a Tagai Tamás vezette TRT-Tagai Racing Technology biztosítja, ők felelnek azért, hogy technikailag ne lehessen panasz a Peugeot 207 S2000-esre, amely a szezonkezdet előtt megkapta a legújabb fejlesztéseket, s ifjabb Tóth még az éles rajt előtt egy teszten kipróbálhatja a változtatásokat.
„Örülök, hogy újra együtt tudunk dolgozni Janival, hiszen bár a tavalyi szezon kimaradt, előtte két éven keresztül jól működtünk együtt. Reméljük, Magyarországon is be tudjuk bizonyítani, hogy hatékonyak vagyunk, számomra az lenne a legjobb bizonyíték, ha megnyerné a bajnokságot. Mint csapat, mindent megteszünk azért, hogy ez sikerüljön neki. A Peugeot megkapta a lehető legújabb fejlesztéseket, s szerencsére azt látjuk, hogy a nemzetközi mezőnyben továbbra is versenyképes, ami jó ómen a hazai szezonrajt előtt. Egy francia mérnök minden versenyre elkísér minket, ő segít abban, hogy még profibb munkát végezhessünk” - tájékoztatott a technikai háttérről Tagai Tamás.
A pilóta
Ifj. Tóth János
Született: 1968. augusztus 22., Siófok
Navigátora: Tagai Róbert
Egyesülete: Peugeot-Total Hungária Rally Team
Autója: Peugeot 207 S2000
Első raliversenye: 1990, első osztály
Legjobb eredményei: 7x abszolút magyar ralibajnok (1995, 1996, 1997, 2000, 2001, 2002, 2005) ralikrosszbajnok (1989)
A navigátor
Tagai Róbert
Született: 1970. április 17., Budapest
Egyesülete: Peugeot-Total Hungária Rally Team
Autója: Peugeot 207 S2000
Első raliversenye: 1994, Salgó-rali
Legjobb eredményei: N-csoportos bajnok (Tagai Tamással – 2000)
Az autó: Peugeot 207 S2000
Motor: négyhengeres, 16 szelepes, elöl keresztben
Teljesítmény: 280 lóerő
Hengerűrtartalom: 1998 köbcenti
Nyomaték: 250 Nm
Maximális fordulatszám: 8500 1/min
Erőátvitel: összkerékhajtás
Váltó: hatfokozatú, szekvenciális
Differenciál: első-hátsó lamellás differenciálmű
Kormány: hidraulikus, szervó
Hosszússág: 4.03 m
Szélesség: 1.80 m
Tengelytáv: 2.56 m
Minimális súly: 1200 kg
Üzemanyagtank: 80 liter

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
